Raport roczny 2021

Strategia .Grow na lata 2021-2024

Orange-PL_4 Orange-PL_4

Strategia .Grow na lata 2021-2024: od odwrócenia negatywnych trendów do trwałego wzrostu

W 2020 roku z powodzeniem zakończyliśmy realizację strategii Orange.One. Ambitne cele określone w tym planie zostały osiągnięte, a odwróceniu uległy wieloletnie negatywne trendy przychodów i rentowności. Zrealizowaliśmy cel, jakim był powrót na ścieżkę wzrostu. Jesteśmy teraz lepiej przygotowani na przyszłość, oferując usługi pożądane przez klientów, a także posiadając aktywa, które je wspierają, oraz bardziej efektywną strukturę kosztową. Orange Polska jest obecnie zupełnie inną firmą i wyraźnym liderem we wszystkich kluczowych segmentach rynku. Jesteśmy gotowi, żeby wykorzystywać nowe szanse i stawiać czoło przyszłym wyzwaniom.

Strategia .Grow to ewolucyjny krok, który przyczyni się do stymulacji i przyspieszenia wzrostu przychodów i zysków, kładąc jednocześnie podwaliny pod kontynuację wzrostu po roku 2024. Ewolucja oznacza, że główne filary naszej strategii nie ulegają zmianie. Konwergencja pozostaje kluczową dźwignią wzrostu na rynku konsumenckim, pomagając w zdobyciu i utrzymaniu zaufania i lojalności klientów. Pojawienie się technologii 5G stanie się całkowicie nową dźwignią wzrostu oraz przyda łączności internetowej nowego wymiaru zarówno z punktu widzenia konsumentów jak i przedsiębiorstw. W tym kontekście postrzegamy usługi ICT jako kluczowy czynnik wzrostu na rynku biznesowym.

Kompensując spadki w schyłkowych segmentach działalności, wprowadzimy nowe źródła wzrostu, w tym dostęp hurtowy do naszej sieci światłowodowej i mobilnej. Mocno postawimy na rozwój w wybranych obszarach nowych i wschodzących trendów i technologii – z pełną świadomością, że nie wszystkie inicjatywy się zwrócą – gdyż chcemy zapewnić wzrost także po 2024 roku.

W ramach strategii .Grow chcemy uwolnić nasz wewnętrzny potencjał wynikający z transformacji cyfrowej. Będziemy podążać w kierunku, którego oczekują klienci, a jednocześnie poprawiać naszą wewnętrzną efektywność opierając się w większym stopniu na sztucznej inteligencji i korzystając z analizy dużych zbiorów danych.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem będzie wzrost odpowiedzialności społecznej Orange Polska. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a dzięki naszym usługom jesteśmy, jako firma, idealnie przygotowani do tego, żeby pomagać innym w ograniczaniu śladu środowiskowego oraz przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu.

1.7–1.9 mld zł

średnioroczne ekonomiczne nakłady inwestycyjne w latach 2021-2024

W wymiarze finansowym, strategią .Grow wkraczamy na ścieżkę szybszego i stabilniejszego wzrostu, opartego na solidnych fundamentach. W najbliższych latach EBITDAaL ma rosnąć szybciej, a głównym motorem wzrostu mają być przychody napędzane przez działalność komercyjną. Będzie to fundamentalna zmiana w stosunku do poprzedniej strategii, kiedy powrót do wzrostów – po wielu latach spadków – był generowany przez olbrzymie oszczędności w kosztach pośrednich, natomiast marża bezpośrednia cały czas spadała. Nasza strategia inwestycyjna będzie się stopniowo zmieniać w kierunku większych inwestycji w sieć mobilną. Jednak chcemy utrzymać ekonomiczne nakłady inwestycyjne na stałym rocznym poziomie 1,7-1,9 mld zł – średnio dla całego okresu. W ten sposób wzrost przychodów przełoży się na wzrost poziomu generowanych przepływów pieniężnych. Korzyściami ze wzrostu zamierzamy się podzielić z akcjonariuszami poprzez powrót do wypłacania dywidend.

Wyniki wyszukiwania