Raport roczny 2021

Pytania do Jacka Kowalskiego, Członka Zarządu ds. Human Capital

P: Dlaczego kultura korporacyjna jest tak istotna dla powodzenia strategii?

To bardzo proste: zdrowo funkcjonujące organizacje osiągają lepsze wyniki biznesowe. W Orange Polska doskonale wiemy, że kultura organizacyjna, która nie odpowiada wymaganiom strategii, może w istotny sposób blokować stały rozwój firmy i realizację celów biznesowych. Kultura musi być również dostosowana do ludzi, którzy tworzą daną organizację – musi być dla nich atrakcyjna, żeby chcieli się z nią identyfikować. Badania pokazują, że spółki, w których kultura organizacyjna wspiera innowacyjność, wymianę wiedzy, otwartą komunikację i wysokie standardy zarządzania, uzyskują na giełdzie nawet trzykrotnie lepsze wyniki (mierzone całkowitą stopą zwrotu dla akcjonariuszy) od spółek z tej samej branży, które zaniedbują ten obszar.

Dlatego w Orange Polska umieściliśmy transformację kulturową i zwiększenie potencjału naszych zespołów bardzo wysoko wśród celów strategii .Grow. W jaki sposób chcemy to osiągnąć? Po pierwsze, inwestujemy w rozwój przyszłościowych kompetencji, szczególnie związanych z nowymi technologiami, takimi jak systemy cyfrowe, analiza dużych zbiorów danych, sztuczna inteligencja, rozwiązania chmurowe, cyberbezpieczeństwo i 5G. Chcemy, żeby nasi pracownicy mieli szansę rozwijać się razem z firmą, odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku i klientów. Zamierzamy przyciągnąć nowe utalentowane osoby oraz zachęcić obecnych pracowników do rozwoju, a niekiedy zmiany roli zawodowej. Planujemy do 2024 roku wyposażyć 70% naszych pracowników w umiejętności cyfrowe. Wzmacniamy również innowacyjność wśród naszych zespołów, zapewniając im przestrzeń do nauki w ramach szerszych społeczności, oferując możliwość uczestnictwa w tzw. hackathonach (nowatorskich inicjatywach poświęconych rozwiązaniu konkretnych problemów biznesowych) oraz promując kulturę informacji zwrotnej. Ponadto, wprowadzamy elastyczne metody pracy oraz tworzymy przyjazne środowisko pracy, które sprzyja otwartej komunikacji i stałemu doskonaleniu.

Jako firma, rozwijamy się razem z naszymi zespołami. Jesteśmy przekonani, że tylko inwestując w ludzi możemy być liderem na rynku, w tym w obszarze nowych technologii. Nasi pracownicy są istotnym elementem sukcesu.

P: W jaki sposób strategia .Grow odnosi się do różnorodności?

Zarządzanie różnorodnością to ważny aspekt naszej strategii. Jako firma technologiczna, działająca na skalę światową, zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest pozytywne podejście do różnorodności. Traktujemy ją jako cenny zasób oraz chcemy w pełni wykorzystywać potencjał każdego pracownika i każdego zespołu. Z jednej strony oznacza to indywidualne podejście do rozwoju pracowników i ich ścieżek kariery oraz zwracanie uwagi na różne style pracy, kompetencje czy umiejętności i korzystanie z tych indywidualnych zdolności w różnorodnych zespołach. Z drugiej – dostrzeganie takich aspektów różnorodności jak płeć, (nie)sprawność czy wiek i podejmowanie konkretnych działań zapewniających równe traktowanie i przestrzeganie zasad niedyskryminacji.

Dlatego w naszej strategii stawiamy sobie konkretne cele: chcemy, aby na stanowiskach menadżerskich było 40% kobiet – czyli tyle, ile wśród ogółu pracowników. Zachęcamy też kobiety do pracy w obszarze technologii i stawiania na kompetencje przyszłości. Wiemy, że właściwe zarządzanie różnorodnością to istotny element w budowaniu otwartej i włączającej kultury organizacyjnej.

Wyniki wyszukiwania