Raport roczny 2021

Dane społeczne

G102-8
Opis wskaźnika 2019 2020 2021
Zatrudnienie
Liczba zatrudnionych pracowników (osoby aktywne)* 12.058 10.967 10.144
płeć
mężczyzni 7.406 6.776 6.289
kobiety 4.652 4.191 3.855
% kobiet w firmie 38,6% 38,2% 38%
wiek
 do 30 r.ż.. 1,004 822 733
31-50 r.ż.. 8.378 7.481 6.748
po 50 r.ż 2.676 2.664 2.663
Liczba etatów 12.034 10.952 10.125
mężczyzni 7.399 6.770 6.282
kobiety 4.634 4.182 3.843
Zatrudnieni na czas nieokreślony 11.611 10.583 9.910
mężczyźni 7.184 6.593 6194
kobiety 4.427 3.990 3.716
Zatrudnieni na czas określony 447 384 234
mężczyźni 222 183 95
kobiety 225 201 139
Liczba zatrudnionych na pełny etat 11.978 10.912 10.087
mężczyźni 7.390 6.763 6.271
kobiety 4.588 4.149 3.816
Liczba zatrudnionych na niepełny etat 80 55 57
mężczyźni 16 13 18
kobiety 64 42 39
Liczba etatów zrealizowanych za pomocą firm
outsourcingowych**
3.203 2.534 2.219
* pracownicy aktywni to pracownicy, którym wynagrodzenie za czas nieobecności (np. zw. lekarskie) wypłaca pracodawca. Wyjątek stanowią pracownicy przebywający na urlopie macierzyńskim, którzy zaliczani są do aktywnych pomimo iż świadczenie wypłaca ZUS. Networks nie jest ujeta w obliczeniach.
** ekwiwalent w postaci pełnych etatów, dotyczy głównie call center dla obszaru obsługi klienta, telesprzedaży oraz obsługi rynku klientów – operatorów
Liczba osób na stanowiskach menedżerskich 1.447 1.339 1.275
mężczyźni 974 896 836
kobiety 473 443 439
% kobiet na stanowiskach menedżerskich 33% 33.1% 34.4%
% % kobiet na stanowiskach liderskich (menedżerowie menedżerów) 28.3%
% menedżerów do 30 r.ż 2,3% 1,7% 1,5%
% menedżerów między 31-50 r.ż 78,5% 77,5% 75,5%
% menedżerów po 50 r.ż 9,1% 20,8% 23,1%
Rada Nadzorcza
% kobiet 22,4% 28,6%
% członków do 30 r.ż.
% członków między 31-50 r.ż. 44,9% 47,6%
% członków po 50 r.ż. 55,1% 52,4%
Zarząd
% kobiet 18,2% 17,4%
% członków do 30 r.ż
% członków między 31-50 r.ż. 76,7% 65,2%
% członków po 50 r.ż. 23,3% 34,8%
kobiety na stanowiskach technologiczność
 kobiet zatrudnionych w obszarze IT i Sieci 12%
Pracownicy z niepełnosparwnościami
% pracowników z niepełnosprawnościami 2% 2% 1,90%
* dotyczy głównie call center dla obszaru obsługi klienta, telesprzedaży i obsługi rynku klientów – operatorów.
 
G405-2
Stosunek podstawowego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn według zajmowanego stanowiska (wynagrodzenie mężczyzn to 100%)*
ogólnie 80,2% 81% 80,20%
stanowiska niemenedżerskie 82,4% 81,7% 80,50%
stanowiska menedżerskie 82,9% 85,8% 83,3%
* Orange Polska, Integrated Solutions, TP Teletech
Wynagrodzenia kobiet w relacji do wynagrodzeń mężczyzn
zatrudnionych na stanowiskach w tej samej klasie zaszeregowania(wynagrodzenie mężczyzn to 100%) *
97,7% 97% 96%
* Dla lepszego wyjaśnienia kwestii różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn wprowadziliśmy dodatkowy wskaźnik dla klas zaszeregowania poszczególnych stanowisk. Wskaźnik ten pokazuje mniejsze różnice wynagrodzenia kobiet i mężczyzn na stanowiskach. Oznacza to, że różnice w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn wynikają z innego rozkładu zajmowanych stanowisk – więcej kobiet zajmuje stanowiska o niższym wynagrodzeniu (call center, pracownicy salonów) wobec stanowisk technicznych tj. inżynierowie sieci, informatycy, które zajmowane są głównie przez mężczyzn. Tylko dla Orange Polska.
 
G404-1
Rozwój i edukacja*
Łączna liczba pracowników przeszkolonych (w tys.) 10,3 11,2 10,3
Łączna liczba godzin poświęconych na szkolenia (w tys.) 304 272,6 256,1
Średnia liczba godzin szkoleń rocznie na pracownika 25 24,3 24,7
płeć
mężczyżni 24,3 23,3 24,7
kobiety 29,4 25,9 24,1
stanowisko
menedżerowie 47,3 30,7 29,4
pracownicy 22 23,6 24,2
* Od 2020 roku dane dotyczą Orange Polska i Integrated Solution, TELTECH, Orange Szkolenia, Orange Energia, Fundacji Orange, Pracowniczego Towarzystwa Emerytalnego. Wcześniej tylko z Orange Polska. Dane wg stanu bazy treningowej – 31.12.2021
 
GRI412-2
Szkolenia z zakresu praw człowieka i etyki
Total hours of ethics training of employees 5 156 152
liczba szkoleń etycznych partnerów (h) * 22 28 421
Szkolenia z zakresu CSR
liczba szkoleń VISA CSR pracowników (h) (w tys.)* 10,4
 
GRI205-2
Szkolenia z zakresu przeciwdziałania łapownictwu i korupcji
liczba godzin szkoleniowych pracowników zarzadzania zgodnością (w tys.) 0,9 16 0,3
liczba godzin szkoleniowych partnerów zarzadzania zgodnością (w tys.)* 0,2 11.3 0,4
* partnerzy oznaczają osoby zatrudnione przez naszego Kontrahenta, które pracują na rzecz Orange Polska
 
G401-1
Professional mobility
Liczba pracowników nowozatrudnionych 492 311 423
płeć
mężczyźni 284 195 261
kobiety 208 116 162
wiek
do 30 r. ż 122 131 196
 31-50 r.ż.. 322 158 205
po 50 r. ż 30 22 22
Liczba odejść ( wszystkie) 1.489 1.218 1.056
Liczba odejść ( z wyłączenim odejść dobrowolnych) 474 375 345
płeć
mężczyźni 287 260 224
kobiety 187 115 121
wiek
do 30 r. ż 122 77 75
od 30 r. ż. do 50 r. ż. 322 261 233
po 50 r. ż. 30 37 37
Wskaźnik rotacji pracowników* 3% 2,4% 3,1%
płeć
mężczyźni 3,3% 2,8% 3,3%
kobiety 2,7% 1,8% 2,9%
wiek
do 30 r. ż. 10,9% 4,4% 9,1%
od 30 r. ż. do 50 r. ż 3,0% 2,5% 3,1%
po 50 r. ż. 0,7% 1,2% 1,4%
* wskaźnik rotacji uwzględniający wszystkie odejścia z wyłączeniem odejść dobrowolnych ( z przyczyn pracodawcy) i odejść z inicjatywy pracodawcy oraz bez uwzględnienia odejść w ramach grupy.
G403-2
BHP
Liczba wypadków * 32 26 13
Wskaźnik częstotliwości wypadków** 2,7 2,4 1,4
Liczba dni niezdolności do pracy związanych z wypadkami przy pracy (dni kalendarzowe) 1.120 859 836
Wskaźnik ciężkości wypadków*** 35 33 64.3
wypadki śmiertelne 0 0 0
wypadki cieżkie 0 1 0
wypadki pozostałe 32 25 13
* wskaźnik wyłącznie dla firmy Orange Polska
** liczba osób (suma losób liczonych śrdenio miesięcznie) poszkodowanych w wypadkach przy pracy w przeliczeniu na 1000 zatrudnionych
*** liczba dni absencji powypadkowej przypadającej na 1 wypadek
Liczba wypadków* 36 31 17
Liczba dni niezdolności do pracy związanych z wypadkami przy pracy (dni kalendarzowe) 1.449 1.076 925
wypadki śmiertelne 0 0 0
wypadki cieżkie 0 1 0
wypadki pozostałe 36 30 17
* dla Grupy Orange Polska
 
GRI404-3
Ocena pracownicza
% pracowników podlegających regularnym ocenom* 80,2% 97% 97%
płeć
mężczyźni 81,3% 97,4% 96,2%
kobiety 78,5% 96,2% 96,2%
wiek
do 30 r. ż 90,8% 90,8%
 od 30 r. ż. do 50 r. ż. 96,9% 96,9%
po 50 r. ż 98,4% 98,4%
% pracowników mających ustalone plany rozwojowe ** 78,6% 52,1% 54%
% pracowników outsourcingowych podlegających regularnym ocenom 35,7% 43,8% 43,8%
% pracowników outsourcingowych mających ustalone plany rozwojowe 42% 25,4% 30,9%
* Dane oceny dla Grupy Orange Polska obejmują: Orange Polska SA, Integrated Solution, Orange Energia i Fundację Orange. Ocena pracowników i menedżerów opiera się na 360-stopniowej informacji zwrotnej, a związane z nią plany rozwojowe realizowane są w okresie dwuletnim (2020,2021). Tylko z pracownikami pierwszej linii (odpowiedzialnymi za obsługę klienta) rozmowy rozwojowe odbywają się co roku.
** Tylko dla Orange Polska
 
GRI202-1
Wynagrodzenia*
średnie wynagrodzenie podstawowe (w zł.) 7.423 8.070 8.535
stosunek wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla do płacy minimalnej 141% 131% 164%
płeć
mężczyźni 128%
kobiety 125%
* Tylko dla Orange Polska
Warunki pracy
% pracowników mających dostęp do opieki medycznej 100% 100% 100%
% pracowników korzystających z Pracowniczego Programu
Emerytalnego*
83.6% 84.1% 84%
* Pracownieczy Program Emerytalny został rozszerzony o dodatkowe firmy. Obecnie pracownicy firma: Orange Polska, Telefony Podlaskie, Orange Szkolenia, TP Teltech, Pracownicze Towarzystwo Emerytalne Orange Polska S.A., Fundacja Orange i Integrated Solutions Sp. z o.o. są uprawnieni do uczestnictwa w nim.
 
GRI102-41
Dialog społeczny
% pracowników w związkach zawodowych 31,4% 31,1% 28,1%
% pracowników objętych PUZP 94.8% 94% 92,1%
Wszystkie wskaźniki dla grupy Orange Polska, chyba, że oznaczono inaczej – stan na 31.12.2021 r.

Wyniki wyszukiwania