Raport roczny 2021

Strategia CSR: odpowiedzialność w działaniu

W Orange Polska już od kilku lat wdrażamy politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) we wszystkich obszarach działalności. Nasza strategia CSR uwzględnia cele biznesowe firmy i wpisuje się w ich realizację.

 

Kluczowym elementem w tworzeniu strategii były wnioski z dialogu z interesariuszami, trendy rynkowe oraz wyzwania społeczne dla naszej branży w Polsce i na świecie. Odpowiedzialność społeczna to dla nas kultura organizacyjna, która w tworzeniu i realizacji strategii biznesowej uwzględnia oczekiwania pracowników i innych grup interesariuszy: klientów, inwestorów, dostawców, partnerów biznesowych i społecznych oraz środowiska naturalnego. Wierzymy, że takie podejście przynosi korzyści firmie i jej otoczeniu, prowadzi do długofalowego rozwoju oraz przyczynia się do podnoszenia jakości życia nas wszystkich. Dlatego w Orange Polska stworzyliśmy strategię społecznej odpowiedzialności, skupiając się na pięciu obszarach – kluczowych z punktu widzenia naszej branży i działalności na polskim rynku.

W 2021 roku przyjęliśmy nową strategię społecznej odpowiedzialności na lata 2021-2025, która przewiduje kontynuację naszych wcześniejszych działań i zobowiązań w obszarze społecznym i ochrony środowiska.

Fundamentem tej strategii jest odpowiedzialne zarządzanie – nasze wartości, zasady etyki, zgodność z wymogami oraz dialog z interesariuszami jako narzędzie poznawania ich oczekiwań.

Na tym fundamencie opierają się cztery filary naszej strategii CSR:

  • Rozwój społeczny i cyfrowy – Czynimy nowe technologie sprzymierzeńcem rozwoju ekonomicznego i społecznego.
  • Bezpieczna sieć – Chcemy, aby korzystanie z najnowszych technologii było proste i wolne od zagrożeń.
  • Czyste środowisko – Realizujemy nasze cele biznesowe z poszanowaniem zasad ekologii i w harmonii ze środowiskiem.
  • Zaangażowany zespół – Tworzymy kulturę współpracy, w której pracownicy czują się szanowani, pracują na rzecz realizacji wspólnych celów i mają wpływ na funkcjonowanie firmy.

Odpowiedzialne zarządzanie i działania w ramach tych czterech filarów przyczyniają się do wpływu na społeczeństwo, który można analizować w sześciu obszarach: gospodarka, innowacje, klienci, środowisko, społeczności i pracownicy.

W ubiegłym roku ogłosiliśmy nową strategię – Grow. Jest ona ważna także z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy społeczna odpowiedzialność znalazła się na równi z innymi filarami strategicznymi, będąc jednym z czterech głównych obszarów działalności Spółki. Działania i cele w filarze „Odpowiedzialność” skupiają się przede wszystkim na dwóch kwestiach – wpływie na klimat i środowisko oraz zapewnieniu szeroko rozumianego włączenia cyfrowego. Więcej o strategii .Grow na naszej stronie internetowej.

Orange-PL_11 Orange-PL_11

Wyniki wyszukiwania