Raport roczny 2021

Pytania do Artura Stankiewicza, Dyrektora Wykonawczego ds. Digitalizacji

P: Jakie są kluczowe czynniki sukcesu – oraz najważniejsze wyzwania – związane z realizacją celów cyfrowych strategii .Grow?

Przemiany technologiczne znacząco wpływają na zachowania konsumentów, co oznacza konieczność rozwijania kanałów cyfrowych praktycznie we wszystkich branżach. Sprzedaż usług telekomunikacyjnych nie jest wyjątkiem, ale w tym przypadku pewne szczególne cechy jeszcze nasilają dynamikę tego procesu. Okazało się, że osiągnięcie nakreślonych w naszej poprzedniej strategii .One niezwykle ambitnych celów dotyczących rozwoju kanałów cyfrowych wymaga więcej czasu i wysiłku. W obecnej strategii .Grow digitalizacja zyskała nowy wymiar – zarówno pod względem rozwiązań organizacyjnych jak i narzędzi, jakimi dysponujemy.

P: Krótko przedstawię pewne podstawowe lecz bardzo ważne kwestie, jakie należy uwzględnić w tym procesie.

Po pierwsze, nasze usługi abonamentowe wymagają zawarcia umowy, co sprawia, że proces zakupowy staje się bardziej złożony niż, na przykład, kupno ubrania lub innego zwykłego towaru. Po drugie, w przypadku naszych usług często konieczne są decyzje w sprawie parametrów oferty, a czasem również proces instalacji. Klienci zazwyczaj uważają, że wymaga to kontaktu z człowiekiem. Są przyzwyczajeni do odwiedzania salonów lub dzwonienia na infolinię. Naturalnie, wraz z rozwojem narzędzi cyfrowych, ten sposób myślenia stopniowo się zmienia, ale zgodnie z naszymi obserwacjami, pomimo znacznie częstszego korzystania z aplikacji Mój Orange, liczba kontaktów w kanałach tradycyjnych niekoniecznie spada. Przy dokonywaniu zakupu około połowa klientów korzysta z więcej niż jednego kanału. Ponadto, barierą w korzystaniu z nowoczesnych technologii bywa często wiek. Musimy uwzględniać to, że średni wiek naszych klientów jest wyższy niż ogółu społeczeństwa.

P: Biorąc powyższe pod uwagę, w jaki sposób Spółka planuje osiągnięcie założonych celów?

Uważam, że są dwa kluczowe czynniki sukcesu. Po pierwsze, stawiamy aplikację Mój Orange w centrum wszystkich naszych działań. Każdy z nas stale nosi ze sobą smartfon. Chcemy, żeby ta aplikacja stała się w sposób naturalny pierwszym sposobem kontaktu z Orange, a korzystanie z niej weszło klientom w nawyk. Naszym punktem odniesienia jest w tym zakresie bankowość. Aby to osiągnąć, musimy poprawić funkcjonalność aplikacji Mój Orange oraz uczynić ją prostszą i atrakcyjniejszą dla klientów. Chcemy, na przykład, żeby proces utrzymaniowy wymagał tylko jednego kliknięcia. Popularyzujemy korzystanie z tej aplikacji, wprowadzając specjalne oferty dostępne wyłącznie przez internet. Po drugie, musimy przeprojektować nasze wewnętrzne procesy w oparciu o podejście cyfrowe. Kanały cyfrowe muszą być traktowane jako integralny element wielokanałowości, a nie tylko jej uzupełnienie. Dla osiągnięcia założonych celów będziemy stosować wysoce spersonalizowane oferty skierowane do konkretnych klientów, które będą tworzone przy użyciu metod sztucznej inteligencji, analizy dużych zbiorów danych i uczenia maszynowego. Rozwiązania cyfrowe, których naturalną cechą jest elastyczność, najlepiej nadają się do typowania propozycji dosprzedaży droższych opcji i dodatkowych usług. Aby skutecznie konkurować na rynku i jeszcze bardziej zwiększyć efektywność, musimy szybciej i skuteczniej digitalizować naszą działalność – zarówno w zakresie sprzedaży i obsługi klienta, jak i naszych wewnętrznych procesów.

Wyniki wyszukiwania