Raport roczny 2021

Obsługa klienta

Naszym priorytetem jest zapewnienie klientom obsługi na najwyższym poziomie. Zależy nam na tym, aby każda interakcja z Orange była pozytywnym doświadczeniem, a także aby zagwarantować klientom jednolite i spójne doświadczenia, niezależnie od wybranego kanału kontaktu. W tym celu wykorzystujemy sprawdzoną w Grupie Orange metodykę zarządzania
„podróżą klienta”. Zgodnie z naszą strategią dotyczącą doświadczeń klientów oraz wobec utrzymywania się sytuacji pandemicznej, szczególną uwagę przykładamy do rozwoju obsługi w kanałach zdalnych i cyfrowych.

Wielokanałowy model obsługi

Naszym priorytetem jest zapewnienie jak najlepszego wielokanałowego modelu obsługi w oparciu o preferencje i możliwości naszych klientów oraz nasz cel biznesowy, którym jest zwiększenie udziału kanałów cyfrowych, w tym przede wszystkim bota głosowego i czatbota Maxa oraz aplikacji Mój Orange.

 

Mój Orange to jednocześnie aplikacja mobilna i konto na stronie internetowej Orange.pl, które umożliwia klientom dostęp do informacji o usługach i zarządzanie nimi. W szczególności, Mój Orange pozwala szybko, wygodnie i samodzielnie sprawdzić stan wykorzystania środków, włączyć lub wyłączyć usługi oraz poznać szczegóły naliczonych opłat. Ramy dla naszych działań na rzecz rozwoju kanałów cyfrowych stanowi dedykowany program cyfrowy, uruchomiony w 2020 roku i kontynuowany w roku ubiegłym.

W rozwoju kanałów obsługi istotną rolę pełni wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz robotyzacja. Od 2019 roku naszych klientów wspiera Max, sztuczna inteligencja Orange. Max odbiera wszystkie połączenia telefoniczne na infoliniach obsługowych oraz wspiera połączenia wychodzące dotyczące propozycji nabycia oferty, obsługi zaległych płatności oraz sytuacji, gdy klienci nie są zadowoleni ze sposobu załatwienia sprawy w tradycyjnych kanałach kontaktu.

Priorytetem w doskonaleniu kanałów tradycyjnych była dalsza standaryzacja i związana z nią poprawa jakości obsługi. Jesteśmy jedynym operatorem w Polsce, który od lat działa zgodnie ze standardami COPC (Customer Operations Performance Center). Certyfikat COPC potwierdza spełnienie najwyższych światowych standardów zarządzania obsługą klienta, które dotyczą między innymi monitorowania efektywności, jakości obsługi oraz rekrutacji i rozwoju pracowników. Szczególnym osiągnięciem naszych działań jest pionierskie wdrożenie standardu COPC Enterprise, który całościowo obejmuje działania obsługowe podmiotu zamiast skupiać się na efektywności poszczególnych lokalizacji.

Struktura kanałów kontaktu z klientami

  • Orange.pl
  • Konto na portalu Mój Orange
  • Aplikacja mobilna Mój Orange
  • Społeczność Nasz Orange
  • Media społecznościowe, np. Facebook i Instagram
  • Czat
  • E-mail
  • Bot głosowy ze sztuczną inteligencją (Max)
  • Czatbot (Max)
  • Samoobsługowe aplikacje internetowe dla klientów biznesowych*

  • Centrum obsługi telefonicznej
  • Punkt sprzedaży
  • Kurier
  • Technik

  • IVR**
  • USSD***

* Portal Premium Support oraz Fleet Manager – Bezpłatne systemy samoobsługowe dla klientów biznesowych, które umożliwiają składanie wniosków, weryfikowanie danych, dostęp do widoku faktury i zarządzanie kontraktami.
• Portal Premium Support jest systemem dedykowanym dla Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet, usług transmisji danych i usług zaawansowanych.
• Fleet Manager jest systemem dedykowanym dla usług mobilnych.
** IVR (Interactive Voice Response) – System umożliwia interaktywną pomoc osobie dzwoniącej. Dzwoniący, po wysłuchaniu nagranej zapowiedzi, wybiera odpowiednią pozycję z menu.
*** USSD (Unstructured Supplementary Service Data)
– Po wybraniu odpowiedniego menu na telefonie komórkowym, klient uruchamia inne menu, które zawiera potrzebne informacje. Menu jest wyświetlane na ekranie (jeżeli telefon jest w niego wyposażony).

Dopasowana usługa

Naszym celem jest zapewnienie obsługi dopasowanej do
specjalnych potrzeb różnych grup klientów:

  • Seniorzy (powyżej 65 roku życia)
  • Obcokrajowcy
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Klienci preferujący kanały cyfrowe
  • Klienci premium

Dzięki takiemu podejściu znacznie lepiej prowadzimy sprawy klientów, umiejętnie dopasowując się do ich wieku, indywidualnych potrzeb czy wymaganych udogodnień.

Wyniki wyszukiwania