Raport roczny 2021

Otoczenie wewnętrzne

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny w Orange Polska ma zagwarantować odpowiedzialne zarządzanie i nadzór w celu realizacji celów strategicznych i powiększania wartości. Stworzyliśmy sprawne ramy ładu korporacyjnego, obejmujące struktury, procesy i mechanizmy kontrolne, które pomagają zwiększyć efektywność działania i ograniczyć ryzyko. Kompetentne organy Spółki, charakteryzujące się właściwym podziałem odpowiedzialności oraz składem osobowym reprezentującym optymalne połączenie doświadczenia, umiejętności i wykształcenia, sprzyjają budowaniu wartości. Natomiast umiejętność stabilnej i rzetelnej alokacji wytworzonej wartości zapewnia trwały rozwój Spółki i jest warunkiem jej długofalowego sukcesu. Szczegółowy opis ładu korporacyjnego w Orange Polska zamieszczono w rozdziale „Ład korporacyjny”.

Kultura korporacyjna

Orange Polska przywiązuje dużą wagę do tego, aby zapewnić wszystkim pracownikom równe szanse, jasne kryteria oceny i awansu, możliwości rozwoju zawodowego i osobistego oraz dobre i bezpieczne warunki pracy. Chcemy w firmie tworzyć kulturę dialogu i współpracy, w której wszyscy pracownicy czują się szanowani i mogą swobodnie wyrażać swoje opinie; kulturę, w której wszystkie działy – jako jeden zespół – wspólnie dążą do realizacji celów firmy. Dążymy do upraszczania wszystkich spraw i procedur w Spółce, dlatego wprowadzamy elastyczne metody pracy i pobudzamy innowacyjność pracowników.

Orange Polska przeprowadza regularne badania satysfakcji wśród pracowników i wchodzi w dialog ze związkami zawodowymi. Nie zapominamy o podstawach, które pozwalają na tworzenie przyjaznego miejsca pracy. Dbamy o bezpieczeństwo pracowników, ich zdrowie i godną emeryturę. Zapewniamy profilaktykę zdrowotną i dbamy o dobrostan pracowników, a w trudnych sytuacjach życiowych oferujemy im pomoc i wsparcie.

Doceniamy różnorodność i uważamy, że umiejętne zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy stwarza nowe możliwości. Kluczowe znaczenie ma dla nas tworzenie kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku do różnic, które charakteryzują każdego z nas.

W ramach realizacji nowego programu strategicznego .Grow, jesteśmy przekonani, że tylko poprzez inwestowanie w pracowników – ich rozwój i zaangażowanie, a także tworzenie dla nich przyjaznego i inspirującego środowiska pracy możemy rozwijać się jako firma.

Aby być blisko potrzeb pracowników i znać ich opinie na temat działalności Spółki, regularnie przeprowadzamy dwa globalne badania: Badanie Zdrowia Organizacji oraz Nasz Barometr. Te badania wyznaczają kierunki dalszych działań w ramach budowania odpowiedniej kultury organizacyjnej, która wspiera realizację celów strategii .Grow i jest zgodna z wartościami Orange (blisko, prosto, odważnie i pozytywnie).

Szczegółowy opis kultury korporacyjnej Orange Polska zamieszczono w punkcie „Co robimy, aby być blisko, prosto, odważnie i pozytywnie – priorytety zmiany kulturowej”.

Wyniki wyszukiwania