Ład korporacyjny w Orange Polska ma zagwarantować odpowiedzialne zarządzanie i nadzór w celu realizacji celów strategicznych i powiększania wartości. Stworzyliśmy sprawne ramy ładu korporacyjnego, obejmujące struktury, procesy i mechanizmy kontrolne, które pomagają zwiększyć efektywność działania i ograniczyć ryzyko. Kompetentne organy Spółki, cechujące się właściwym podziałem odpowiedzialności oraz składem osobowym reprezentującym optymalne połączenie doświadczenia, umiejętności i wykształcenia, sprzyjają budowaniu wartości. Natomiast umiejętność stabilnej i rzetelnej alokacji wytworzonej wartości zapewnia trwały rozwój Spółki i jest warunkiem jej długofalowego sukcesu. Szczegółowy opis ładu korporacyjnego w Orange Polska zamieszczono w rozdziale „Ład korporacyjny”.
Orange Polska przywiązuje dużą wagę do tego, aby zapewnić
wszystkim pracownikom równe szanse, jasne kryteria oceny
i awansu, możliwości rozwoju zawodowego i osobistego oraz
dobre i bezpieczne warunki pracy. Chcemy w firmie tworzyć
kulturę współpracy i prostoty, w której pracownicy czują się
szanowani i mogą swobodnie wyrażać opinie; kulturę, w której
wszystkie działy – jako jeden zespół – wspólnie dążą do
realizacji celów firmy. Dążymy do upraszczania wszystkich
spraw i procedur w Spółce. Orange Polska przeprowadza
regularne badania satysfakcji wśród pracowników i wchodzi
w dialog ze związkami zawodowymi. Nie zapominamy
o podstawach, które pozwalają na tworzenie przyjaznego
miejsca pracy. Dbamy o bezpieczeństwo pracowników,
ich zdrowie i godną emeryturę. Zapewniamy profilaktykę
zdrowotną, promujemy aktywność sportową pracowników,
a w trudnych sytuacjach życiowych oferujemy im pomoc
i wsparcie. Doceniamy różnorodność i uważamy, że umiejętne
zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy stwarza nowe
możliwości. Kluczowe znaczenie ma dla nas tworzenie kultury
organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku do różnic,
które charakteryzują każdego z nas.
Po przystąpieniu w 2017 roku do realizacji planu strategicznego
Orange.one, kontynuujemy proces transformacji. Plan ten
skupia się na dwóch kluczowych filarach działalności: wynikach
operacyjnych i kulturze korporacyjnej. Co roku prowadzimy
dialog z pracownikami, zachęcając wszystkich do wyrażenia
opinii na temat kultury korporacyjnej w ramach Badania
Zdrowia Organizacji.
W oparciu o informacje uzyskane w ubiegłym roku od pracowników, określiliśmy trzy priorytety dla zmian organizacyjnych: