Proces definiowania treści Raportu
Proces definiowania istotnych aspektów dla raportowania Orange Polska obejmował:
-
analizę badań opinii publicznej, klientów indywidualnych i biznesowych na temat kwestii istotnych dla odpowiedzianego operatora
telekomunikacyjnego oraz publikacji medialnych dotyczących Spółki;
-
analizę badań satysfakcji pracowników;
-
analizę kluczowych wskaźników wpływu społecznego Orange Polska
-
standardy Grupy Orange w zakresie raportowania pozafinansowego
-
przegląd wyzwań dla sektora telekomunikacyjnego w Polsce i na świecie oraz działań innych firm telekomunikacyjnych w tym
zakresie;
-
proces dialogu z interesariuszami wokół strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2016-2020;
-
tematyczny dialog z interesariuszami na temat dostępności usług, zarządzania różnorodnością, gospodarki obiegowej;
-
przegląd dokumentów definiujących wyzwania dla biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju – Strategia na rzecz
odpowiedzialnego rozwoju, Cele Zrównoważonego Rozwoju;
-
wymogi Dyrektywy 2014/95/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dot. różnorodności;
-
informacje zwrotne od naszych interesariuszy na temat ubiegłorocznego raportu
-
rekomendacje Rady Nadzorczej dotyczące raportu.
W 2018 roku w ramach dialogu na temat aktualizacji strategii CSR przeprowadziliśmy badania opinii publicznej na temat społecznej
odpowiedzialności biznesu i oczekiwań w stosunku do Orange Polska w tym obszarze. Zdaniem respondentów powinniśmy swoim
zainteresowaniem objąć wszystkie obszary wskazane w strategii - tj. bezpieczeństwo w internecie, etyczne zachowanie wobec
pracowników, klientów i partnerów biznesowych oraz dbałość o pracowników, ochronę środowiska, rozwój społeczno-cyfrowy, rzetelna
i odpowiedzialną komunikację, troskę o prawa człowieka w łańcuch dostaw oraz wspieranie innowacji (ponad 80% odpowiedzi).
Obszary strategii CSR