Raport zintegrowany 2018

  • Wprowadzenie
    • Słowo wstępu
    • O raporcie
  • Firma i jej interesariusze
    • O firmie
    • Nasi interesariuszes
  • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Kluczowe zasoby
    • Model biznesowy
    • Otoczenie zewnętrzne
    • Otoczenie wewnętrzne
  • Strategia
    • Pytania do Jean-François Fallachera, Prezesa Orange Polska
    • Nasza strategia
  • Wyniki
    • Pytania do Macieja Nowohońskiego, Członka Zarządu Orange Polska ds. Finansów
    • Wyniki modelu biznesowego
    • Wyniki finansowe
  • Zarządzanie ryzykiem
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Ekspozycja na ryzyko
  • Ład korporacyjny
    • Nasze podejście do ładu korporacyjnego
    • Struktura zarządzania
    • Działalność organów Spółki w 2018 roku
  • Wybrane dane finansowe
  • Załączniki
    • Tabela GRI
    • Proces definiowania treści Raportu
    • Cele Zrównoważonego Rozwoju
    • Nota metodologiczna wskaźników niefinansowych
    • Słownik
    • Oświadczenie Audytora
    • Kontakt
Firma i jej interesariusze

O firmie

Orange Polska jest największym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. Grupa posiada największą infrastrukturę telekomunikacyjną w Polsce, świadcząc usługi głosowe i przesyłu danych w sieci stacjonarnej i komórkowej. Posiadaczem 50,67% akcji Orange Polska jest Orange S.A., jeden z wiodących operatorów telekomunikacyjnych w Europie. Źródłem sukcesu Orange Polska jest konkurencyjna oferta, prężne i aktywne struktury sprzedażowe oraz wysoka jakość obsługi klienta, wzmocnione przez rozbudowaną infrastrukturę i zmotywowaną kadrę pracowników. Koordynacja wysiłków w ramach zwartego i efektywnego modelu biznesowego pozwoli na zapewnienie trwałego i rozsądnego zwrotu akcjonariuszom.

Cele do 2020 roku

nr 1 w konwergencji
nr 1 w doświadczeniach klienta
nr 1 w telekomunikacji cyfrowej
nr 1 w bardzo szybkim internecie

Misja Orange Polska:

Zapewnienie polskim konsumentom i przedsiębiorstwom najlepszej jakości sieci dużych prędkości oraz bezkonkurencyjnego doświadczenia klienta. Ten cel osiągniemy poprzez opracowanie prostych i efektywnych usług cyfrowych, świadczonych w sieci mobilnej i światłowodowej – zapewniając klientom stały kontakt i umożliwiając im to, co dla nich ważne.

Wizja Orange Polska:

Let's win customers' loyalty!

Chcemy zapewnić mieszkańcom Polski najlepszą w swojej klasie jakość sieci i konwergentnych usług cyfrowych, dzięki wyjątkowemu połączeniu technologii mobilnej i szybkiej stacjonarnej technologii szerokopasmowej, szerokiej obecności na obszarze kraju, wykwalifikowanym pracownikom nastawionym na klientów oraz wartościom marki Orange. Chcemy być efektywnym, odpowiedzialnym społecznie i „ludzkim w środku” operatorem z wyboru dla Polaków – umożliwiając im to, co dla nich ważne.

Wartości marki Orange:

Pomocna
helpfull


z obsesją
na punkcie klientów


Prosta
helpfull

upraszczanie, koncentracja,
szybkość i elastyczność

Uczciwa
helpfull

wzajemne zaufanie,
rzetelność i przejrzystość

Orange Polska w 2018 w liczbach

2,25 mld ZŁ
nakładów inwestycyjnych

6,9 mld ZŁ na koniec roku
nakładów inwestycyjnych
(zgodnie z MSR 18)
11,3 mld ZŁ przychodów

3,1 mld ZŁ skorygowana EBITDA

27.5 % skorygowana marża EBITDA
      3 465 woluntariuszy
wśród pracowników


872,636

dzieci objętych działaniami na rzecz bezpieczeństwa w sieci

3,654

instytucje edukacyjne wzięły udział w programach społecznych wspieranych przez Orange Polska
Shareholder structure
13,545*
Liczba pracowników
*w przeliczeniu na pełne etaty, w tym NetWorkS!
mobile
Klienci
konwergentni
Fixed broadband
Dostępy komórkowe (karty SIM)
Fixed voice lines
Internet stacjonarny
(rynek detaliczny)
TV customers
Klienci
TV
Convergent<br />customers
Łącza stacjonarne
(rynek detaliczny)
1 547 000
(+18.5% r/r)
14 805 000
(+2.6% r/r)
2 560 000
(+5.0% r/r)
943 000
(+11.2% r/r)
3 407 000
(-7.5% r/r)
B2C 1 236 000
(+19.4% r/r)
post-paid 9 922 000
(+2.0% r/r)
Fibre 366 000
(+71.0% r/r)
B2B 311 000
(+14.8% r/r)
pre-paid 4 883 000
(+3.9% r/r)
VDSL 503 000
(+7.7% r/r)