Raport zintegrowany 2018

  • Wprowadzenie
    • Słowo wstępu
    • O raporcie
  • Firma i jej interesariusze
    • O firmie
    • Nasi interesariuszes
  • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Kluczowe zasoby
    • Model biznesowy
    • Otoczenie zewnętrzne
    • Otoczenie wewnętrzne
  • Strategia
    • Pytania do Jean-François Fallachera, Prezesa Orange Polska
    • Nasza strategia
  • Wyniki
    • Pytania do Macieja Nowohońskiego, Członka Zarządu Orange Polska ds. Finansów
    • Wyniki modelu biznesowego
    • Wyniki finansowe
  • Zarządzanie ryzykiem
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Ekspozycja na ryzyko
  • Ład korporacyjny
    • Nasze podejście do ładu korporacyjnego
    • Struktura zarządzania
    • Działalność organów Spółki w 2018 roku
  • Wybrane dane finansowe
  • Załączniki
    • Tabela GRI
    • Proces definiowania treści Raportu
    • Cele Zrównoważonego Rozwoju
    • Nota metodologiczna wskaźników niefinansowych
    • Słownik
    • Oświadczenie Audytora
    • Kontakt
Wprowadzenie

Słowo wstępu

Szanowni Państwo!

Zapraszam do lektury naszego raportu rocznego – trzeciego, w którym wyniki Orange Polska prezentujemy w zintegrowanej formie. Łącząc finansowe i pozafinansowe aspekty naszej działalnoś- ci, chcemy pokazać Państwu szerszy kontekst naszych działań, a w szczególności sposób reagowania na zmiany w zewnętrznym i wewnętrznym otoczeniu, w jakim funkcjonujemy.

Ponadto, w raporcie omówiliśmy metody długofalowego tworzenia wartości dla interesariuszy przy jednoczesnym budowaniu stabilności firmy. Pokazujemy przy tym, że możemy tworzyć wartość nie tylko w kategoriach finansowych, lecz również w innych aspektach, takich jak zaufanie, wizerunek, satysfakcja z pracy, lojalność klientów oraz dobre kontakty ze społecznościami lokalnymi.

Od kilku lat myślenie zintegrowane staje się w coraz większym stopniu elementem codziennej działalności Orange Polska, co przejawia się między innymi w następujących obszarach:
  • strategia uwzględniająca potrzeby i oczekiwania interesariuszy,
  • sposób myślenia i zarządzania Spółką,
  • poznanie i określenie wpływu Spółki na gospodarkę i społeczeństwo,
  • komunikacja z interesariuszami.
Zintegrowana forma raportów to dla nas także sposób na ukazanie danych finansowych w szerszym kontekście społecznym, zaś danych pozafinansowych jako ważnego czynnika w rozwoju Spółki. Wyznacza to nowy standard do zarządzania, zwiększa przejrzystość i wiernie odzwierciedla sposób naszego działania.

Z dumą przyjąłem to, że nasze wysiłki doczekały się uznania: ubiegłoroczny raport został nagrodzony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Giełdę Papierów Wartościowych oraz Instytut Rachunkowości i Podatków.

Mam nadzieję, że ponownie z zainteresowaniem i uwagą przeczytają Państwo nasz raport.
podpis
Jean-François Fallacher
Prezes Zarządu Orange Polska