Słowo wstępu
Szanowni Państwo!
Zapraszam do lektury naszego raportu rocznego – trzeciego,
w którym wyniki Orange Polska prezentujemy w zintegrowanej formie. Łącząc finansowe i pozafinansowe aspekty naszej działalnoś-
ci, chcemy pokazać Państwu szerszy kontekst naszych działań,
a w szczególności sposób reagowania na zmiany w zewnętrznym
i wewnętrznym otoczeniu, w jakim funkcjonujemy.
Ponadto, w raporcie omówiliśmy metody długofalowego tworzenia
wartości dla interesariuszy przy jednoczesnym budowaniu stabilności firmy. Pokazujemy przy tym, że możemy tworzyć wartość
nie tylko w kategoriach finansowych, lecz również w innych aspektach, takich jak zaufanie, wizerunek, satysfakcja z pracy, lojalność
klientów oraz dobre kontakty ze społecznościami lokalnymi.
Od kilku lat myślenie zintegrowane staje się w coraz większym
stopniu elementem codziennej działalności Orange Polska,
co przejawia się między innymi w następujących obszarach:
- strategia uwzględniająca potrzeby i oczekiwania interesariuszy,
- sposób myślenia i zarządzania Spółką,
- poznanie i określenie wpływu Spółki na gospodarkę
i społeczeństwo,
- komunikacja z interesariuszami.
Zintegrowana forma raportów to dla nas także sposób na ukazanie
danych finansowych w szerszym kontekście społecznym, zaś
danych pozafinansowych jako ważnego czynnika w rozwoju
Spółki. Wyznacza to nowy standard do zarządzania, zwiększa
przejrzystość i wiernie odzwierciedla sposób naszego działania.
Z dumą przyjąłem to, że nasze wysiłki doczekały się uznania:
ubiegłoroczny raport został nagrodzony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Giełdę Papierów Wartościowych oraz Instytut
Rachunkowości i Podatków.
Mam nadzieję, że ponownie z zainteresowaniem i uwagą przeczytają Państwo nasz raport.
Jean-François Fallacher
Prezes Zarządu Orange Polska