Raport zintegrowany 2018

  • Wprowadzenie
    • Słowo wstępu
    • O raporcie
  • Firma i jej interesariusze
    • O firmie
    • Nasi interesariuszes
  • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Model biznesowy i tworzenie wartości
    • Kluczowe zasoby
    • Model biznesowy
    • Otoczenie zewnętrzne
    • Otoczenie wewnętrzne
  • Strategia
    • Pytania do Jean-François Fallachera, Prezesa Orange Polska
    • Nasza strategia
  • Wyniki
    • Pytania do Macieja Nowohońskiego, Członka Zarządu Orange Polska ds. Finansów
    • Wyniki modelu biznesowego
    • Wyniki finansowe
  • Zarządzanie ryzykiem
    • Zarządzanie ryzykiem
    • Ekspozycja na ryzyko
  • Ład korporacyjny
    • Nasze podejście do ładu korporacyjnego
    • Struktura zarządzania
    • Działalność organów Spółki w 2018 roku
  • Wybrane dane finansowe
  • Załączniki
    • Tabela GRI
    • Proces definiowania treści Raportu
    • Cele Zrównoważonego Rozwoju
    • Nota metodologiczna wskaźników niefinansowych
    • Słownik
    • Oświadczenie Audytora
    • Kontakt
Ład korporacyjny

Kierunki prac Komitetu ds. Strategii w 2018 roku

Plan strategiczny Orange Polska

Omówiono podstawowe założenia i oczekiwane wyniki planu strategicznego Orange Polska po roku 2020, w tym główne czynniki ryzyka.

Cele planu uznano za realistyczne, ze względu na zamiar wdrożenia bardzo znaczących programów efektywnościowych. Ograniczenie kosztów zatrudnienia jest niezbędnym warunkiem powodzenia transformacji, gwarantującym przywrócenie rentowności.

Orange Energia po konsolidacji Multimedia Energia oraz dalsze działania

Orange Energia powinna się wyróżniać na tle innych dostawców energii poprzez nacisk na cyfryzację i dostarczanie „zielonej” energii. Pozycjonowanie Orange Polska może także obejmować pomoc gospodarstwom domowym w zarządzaniu całością zużycia i wydatków na energię (co będzie również służyć promowaniu postaw proekologicznych). Chociaż przeprowadzono już pewne testy zdalnie sterowanych urządzeń domowych, to rynek nie wydaje się jeszcze w pełni gotowy na takie rozwiązania.

Przegląd rynku treści programowych

Oferta programowa jest niezwykle ważna w aspekcie monetyzacji sieci światłowodowej oraz możliwości wyróżnienia się na rynku (zbudowania przewagi konkurencyjnej). W Polsce, rynek płatnej telewizji stale rośnie, a Polacy nadal spędzają dużo czasu przed telewizorem. Stwierdzono, że serwisy OTT (Netflix, Amazon itp.) odgrywają coraz ważniejszą rolę na rynku treści programowych, szczególnie w młodszych przedziałach wiekowych. Jednak ze względu na popularność treści sportowych w Polsce, telewizja linearna ma nadal duży udział w całkowitej konsumpcji kontentu. Produkcja kontentu w Polsce – zwłaszcza sportowego – jest bardzo skoncentrowana i w większości pozostaje w rękach dwóch podmiotów.

Nowe trendy na rynku telewizyjnym inspirowane przez Netflix i Amazon

Orange Polska jest prekursorem technologii eSIM na rynku polskim, przy czym rozwiązanie to jest postrzegane przez Spółkę z jednej strony jako poważne wyzwanie (zmiana operatora komórkowego staje się łatwiejsza), a jednocześnie jako olbrzymia szansa biznesowa w przyszłości.

Jako optymalną drogę dla zapewnienia Spółce wiodącej pozycji w budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami uznano wspieranie aktualnych trendów oraz ich inteligentne wdrażanie w ramach przyjętej strategii.

Overview of acquisition Analiza przejęcia Netii przez Grupę Cyfrowy Polsat oraz innych potencjalnych działań konsolidacyjnych na rynku polskim

Podkreślono znaczenie przejęcia Netii przez Grupę Cyfrowy Polsat i jego wpływ na strukturę rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Z perspektywy biznesowej, ta transakcja potwierdza, że „popychanie” rynku w stronę konwergencji – co jest sednem strategii Orange Polska – było słuszne. Taki sam trend jest obserwowany w innych krajach europejskich. Komitet przeanalizował także różne scenariusze konsolidacji na rynku polskim oraz ich prawdopodobieństwo i potencjalny wpływ na działalność Orange Polska.

Przegląd systemów informatycznych

Podkreślono wielkie znaczenie zakończenia projektu Online, obejmującego wdrożenie nowego, prostszego i sprawniejszego systemu wykorzystywanego przez wszystkie punkty sprzedaży i centra obsługi Orange Polska, zwłaszcza jego elastyczności oraz roli w ułatwieniu cyfrowej transformacji Spółki

Komitet ds. Strategii – podstawowe informacje

Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej dwa razy w roku. Komitet formułuje dla Rady Nadzorczej opinie i rekomendacje dotyczące planów strategicznych przedstawianych przez Zarząd oraz wszelkich uwag Rady do tych planów, a w szczególności do najważniejszych scenariuszy strategicznych. Komitet ds. Strategii może również opiniować dla Rady Nadzorczej procesy planowania stosowane przez Zarząd. Z Komitetem należy konsultować wszystkie projekty strategiczne związane z rozwojem Grupy Orange Polska i monitorowaniem zmian w relacjach branżowych w Grupie oraz projekty obejmujące umowy strategiczne Grupy. Komitet sporządza następnie dla każdego z takich projektów sprawozdanie i rekomendacje dla Rady Nadzorczej. W szczególności Komitet zajmuje się następującymi projektami:
  • umowy strategiczne, alianse oraz współpraca technologiczna i branżowa, w tym aspekty strategicznego partnerstwa pomiędzy Grupą Orange i Grupą Kapitałową Orange Polska,
  • siznaczące zakupy i sprzedaż majątku.
Sprawy będące przedmiotem analizy Komitetu ds. Strategii obejmują w szczególności informacje konieczne do oszacowania ryzyka związanego z wyżej wymienionymi działaniami. Ze względu na potencjalny wpływ tego ryzyka na wyniki Spółki, Przewodniczący Komitetu Audytowego i Przewodniczący Rady Nadzorczej mają prawo do uczestniczenia w posiedzeniach Komitetu ds. Strategii jako stali goście.