Raport
roczny 2020

Kapitał społeczny i relacyjny

Marka

Orange – silna globalnie…

Orange jest firmą globalną, która obsługuje ponad 264 mln klientów na całym świecie i jest obecna w 29 krajach.

264 mln

klientów na całym świecie

29

krajów

20,7 mld USD

wycena marki Orange

W 2019 roku, w raporcie Brand Finance, markę Orange wyceniono na 20,7 mld dolarów, co pod względem wartości daje jej 64 miejsce na świecie, a przy tym pierwsze miejsce we Francji i ósme miejsce w branży telekomunikacyjnej na świecie.

I wiodąca w Polsce

Według badań rynku przeprowadzonych w grudniu 2020 roku przez firmę zewnętrzną (agencję badawczą PBS), Orange była dla polskich konsumentów marką pierwszego wyboru dla komórkowych usług głosowych (29%), mobilnego Internetu (26%), stacjonarnego Internetu (22%), pakietów (23%) i usług światłowodowych (25%).

Z optymizmem podchodzimy do nowych technologii, starając się je udostępniać jak najszerszemu gronu osób. Dlatego nasza dewiza brzmi: „Liczy się to, co ważne dla Ciebie”. Nasza marka ma przede wszystkim wymiar ludzki, pomagając nam być blisko naszych klientów i ich potrzeb – niezależnie od tego, czy tym klientem jest międzynarodowa firma, czy nastolatek ze swoim pierwszym telefonem. Marka Orange jest także naszym atutem – i to jednym z najcenniejszych – we wszystkich krajach. Pomaga nam pokazywać, że jesteśmy firmą cyfrową, efektywną i odpowiedzialną. We wszystkich działaniach kierujemy się filozofią „Human Inside” (człowiek w środku). Chcemy bowiem, żeby wszyscy potrafili łatwo korzystać z technologii cyfrowych i znali ich możliwości. Marka Orange wspiera przyjętą przez nas filozofię i ożywia nasze działania, a poprzez niezwykłe doświadczenia klientów w kontakcie z nią wywiera na nich pozytywny wpływ.

Relacje z regulatorem rynku, instytucjami państwowymi i środowiskiem inwestorów

Dobre relacje z kluczowymi interesariuszami są niezbędnym warunkiem powodzenia naszych działań.

Wiąże się to z budowaniem zaufania, gotowością do dialogu i podtrzymywaniem kontaktów. W szczególności, istotne znaczenie ma dla nas utrzymanie konstruktywnego dialogu z regulatorem telekomunikacyjnym oraz instytucjami rządowymi i samorządowymi. Jako spółka giełdowa, zabiegamy o naszych inwestorów i środowisko finansowe, przekazując przejrzyste informacje o wynikach oraz nawiązując z nimi bezpośredni dialog.

Orange Polska jest członkiem wielu organizacji branżowych, biznesowych i społecznych.

Staramy się, aby współpraca z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi opierała się na transparentnych, długofalowych relacjach oraz przestrzeganiu zasad i standardów etycznych. Współpracujemy zarówno z dostawcami globalnymi jak i przedstawicielami rynku lokalnego. Nasze działania to zarówno zakupy jednorazowe jak i wieloletnie umowy z 3 317 dostawcami. Prowadzimy konkurencyjną i otwartą politykę zakupową. Transparentność tego procesu zapewnia Regulamin Przeprowadzenia Procesu Zakupowego. Dokument ten zawiera procedury zakupowe, które określają zasady wyłaniania dostawców, zawierania umów i poufności informacji, a także zwraca uwagę na zagadnienie konfliktu interesów. Nasze zasady współpracy z dostawcami dotyczące aspektów społecznych, etycznych, środowiskowych i praw człowieka zostały określone w Kodeksie dla dostawców, który jest wpisany do umów z nimi.

Wpływ społeczny

Aby maksymalizować pozytywny wpływ społeczny działalności Orange Polska, a jednocześnie ograniczać jej niekorzystne skutki, opracowaliśmy strategię społecznej odpowiedzialności (CSR). Ważnym elementem tej strategii jest przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, co oznacza nie tylko zapewnienie dostępu do nowych technologii, ale także działania edukacyjne, skierowane szczególnie do młodych internautów oraz mieszkańców małych miast i wsi. Wierzymy, że równie ważne jak udostępnianie nowych technologii jest pokazywanie, jak mądrze ich używać z korzyścią dla siebie i całej społeczności. Fundacja Orange poprzez swoje projekty zachęca do zdobywania wiedzy, udziału w kulturze oraz budowania społeczności przy umiejętnym wykorzystaniu Internetu i technologii cyfrowych. Upowszechnianie tej wiedzy nie tylko przyczynia się do poprawy jakości życia, służąc ogółowi społeczeństwa, ale ma także długofalowo korzystny wpływ na rozwój naszej działalności.

Wyniki wyszukiwania