Orange Polska ma przyjemność zaprezentować
pierwszy zintegrowany raport roczny. Niniejszy
raport wprowadza nową jakość w komunikacji
z akcjonariuszami i innymi interesariuszami, łą-
cząc finansowe i pozafinansowe aspekty naszej
działalności. W raporcie omówiono w szczególności model biznesowy, źródła powstawania
wartości, uwarunkowania społeczno-ekonomiczne naszej działalności, metody realizacji
strategii, sposób zarządzania Spółką i wpływ
na środowisko.
Mamy nadzieję, że nowa forma raportów pozwoli przedstawić inwestorom i innym interesariuszom szerszy kontekst naszych działań oraz
wyjaśnić przyjęte zasady odpowiedzialnego podejścia do działalności biznesowej. Tworzymy
wartość nie tylko w kategoriach finansowych,
lecz również w innych aspektach, takich jak zaufanie, wizerunek, satysfakcja z pracy, lojalność
klientów i dobre kontakty ze społecznościami
lokalnymi. Zachęcamy do zapoznania się z raportem i przekazania nam uwag zwrotnych na
adres: investors@orange.com.
W raporcie ujęto kluczowe sprawy i istotne zdarzenia, jakie miały miejsce w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku. Dokument opisuje
model biznesowy, strategiczne priorytety oraz
zewnętrzne i wewnętrzne otoczenie, w jakim
działa Spółka – to jest wszystkie czynniki jakie
mają wpływ na jej strategię. Zawiera zarówno
wyjaśnienia o charakterze jakościowym, jak
i wskaźniki ilościowe. O zawartości raportu
zdecydowała waga poszczególnych kwestii,
przy czym staraliśmy się poruszyć te zagadnienia, które są najważniejsze dla różnych grup
interesariuszy. Raport zawiera także informacje
o pośrednim wpływie Orange Polska na łańcuch
wartości poprzez budowanie relacji z dostawcami, organami państwowymi oraz partnerami
biznesowymi i społecznymi. Poruszona została
kwestia wpływu na gospodarkę, społeczności
lokalne i środowisko. Dla potrzeb raportu, zawarliśmy w nim pełne skonsolidowane sprawozdanie finansowe oraz informację o działaniach
społecznych i ochronie środowiska.
Treść i układ raportu są oparte na zaleceniach
Międzynarodowej Rady Raportowania Zintegrowanego (IIRC), wytycznych Global Reporting Initiative (GRI.G4), normie ISO 26000
oraz zasadach Global Compact. Uwzględniono
także aktualne kierunki ustawodawstwa Unii
Europejskiej w zakresie publikowania informacji
pozafinansowych i dotyczących różnorodności.