Strategy and Analysis |
|
|
|
|
G4-1 |
Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju dla organizacji |
|
|
|
G4-2 |
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk |
|
||
Profil organizacyjny |
||||
G4-3 |
Nazwa organizacji |
|
|
|
G4-4 |
Główne marki, produkty i/lub usługi |
|
|
|
G4-5 |
Lokalizacja siedziby głównej organizacji |
|
|
|
G4-6 |
Liczba krajów, w których działa organizacja oraz podanie nazw tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub tych, które są szczególnie adekwatne |
|
|
|
G4-7 |
Forma własności i struktura prawna organizacji |
|
|
|
G4-8 |
Obsługiwane rynki z zaznaczeniem zasięgu geograficznego, obsługiwanych sektorów, charakterystyki |
|
|
|
G4-9 |
Skala działalności |
|
|
|
G4-10 |
Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju, umowy o pracę i regionu w podziale na płeć |
UNGC |
|
Załącznik A - dane społeczne |
G4-11 |
Procent pracowników objętych umowami zbiorowymi |
OECD/UNGC |
|
97,7% |
G4-12 |
Opis łańcucha dostaw |
|
||
Dbamy o to, aby relacje z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi były oparte na transparentnych zasadach i wzajemnych zobowiązaniach do przestrzegania standardów etycznych. Zależy nam na dobrych i długotrwałych relacjach z naszymi dostawcami. Ocena dostawców Bierzemy aktywny udział w realizacji wspólnego dla Grupy Orange programu oceny globalnych dostawców QREDIC. Wyniki oceny są wykorzystywane w procesie negocjacji i wyboru dostawców na poziomie globalnym np. przy zakupie sprzetu abonenckiego czy sieciowego. Definitywnie negatywna ocena w zakresie przestrzegania standardów etycznych i ekologicznych dyskwalifikuje dostawcę. Budowanie trwałych relacji z dostawcami W 2016 roku w Polsce współpracowaliśmy z 4 500 dostawcami, wśród których najważniejsi pod wglądem obrotów są dostawcy sprzętu abonenckiego i sieciowego, usług budowy sieci, sprzętu IT, a także firmy logistyczne, agencje outsourcingu personalnego oraz domy mediowe. Jasne zasady wyłaniania dostawców Prowadzimy konkurencyjną i otwartą politykę zakupową, zapewniając dostawcom możliwość bezpośredniego składania zamówień drogą elektroniczną. Obecnie ponad 80% zamówień składanych jest drogą elektroniczną (pod względem ilości). Dostawcy chcący współpracować z Orange mają możliwość samodzielnej rejestracji w bazie potencjalnych dostawców, dzięki której mogą uczestniczyć w procesach zakupowych organizowanych przez Orange. |
||||
G4-13 |
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące |
|
Brak |
|
G4-15 |
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację |
|
|
|
Szerokie Porozumienie na rzecz Rozwoju Umiejętności Cyfrowych, Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, Kodeks dobrych praktyk w zakresie bezpiecznego korzystania z telefonów komórkowych, Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie - opis na stronie www.orange.pl/kodeksy.phtml, Global Compact www.ungc.org.pl/o-nas/obszary-dzialan/, Partnerstwo dla środowiska www.gridw.pl/partnerstwo |
||||
G4-16 |
Członkostwo w stowarzyszeniach (takich jak stowarzyszenia branżowe) i/lub w krajowych//międzynarodowych |
|
|
|
Organizacje krajowe: Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Amerykańska Izba Handlowa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, BCC, Fundacja Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych Oragnizacje międzynarodowe: Baltic Sea Cable Maintenance Agreement (BSCMA) - Civil Communications Planning Committee North Atlantic Treaty Organization (CCPC NATO) - Clearcom - European Network Planning Meeting (ENPM) - European Telecommunications Network Operators' Association (ETNO) - Forum for International Irregular Network Access (FIINA) - Global Compact - Global Settlements Carrier Group (GSCG) - Global Signaling and Inter-working Forum - International Cable Protection Committee (ICPC) - International Inbound Services Forum (IISF) - International Telecommunication Union (ITU) - RIPE Network Coordination Centre (RIPE NCC) - TeleManagement Forum (TM Forum) - Forum of Incidents Response and Secutiry Teams (FIRST) – One Stop Shopping/Inter – Carrier Data Services Forum - GSM Association (GSMA) - European Internet Exchange Association |
||||
Proces identyfikacji zawartości raportu |
||||
G4-17 |
Ujęcie w raporcie jednostek gospodarczych ujmowanych |
|
|
|
G4-18 |
Proces definiowania treści raportu |
|
|
|
G4-19 |
Zidentyfikowane istotne aspekty wpływu społecznego |
|
|
|
G4-20 |
Istotność zidentyfikowanych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego dla poszczególnych podmiotów biznesowych |
|
|
|
G4-21 |
Ograniczenia raportu w stosunku do istotnych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego, z uwzględnieniem podmiotów, spoza organizacji |
|
|
|
G4-22 |
Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu (np. fuzje, przejęcia, zmiana roku/okresu bazowego, charakteru działalności, metod pomiaru) |
|
Nie odnotowano korekt do poprzednich raportów. |
|
G4-23 |
Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu, zasięgu lub metod pomiaru zastosowanych w raporcie |
|
Brak istotnych zmian |
|
Angażowanie Interesariuszy |
||||
G4-24 |
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację |
|
|
|
G4-25 |
Podstawy identyfikowania i selekcji interesariuszy angażowanych przez organizację |
|
|
|
G4-26 |
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy |
|
|
|
G4-27 |
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez |
|
|
|
Parametry / Raporty |
||||
G4-28 |
Okres raportowania (np. rok obrotowy/kalendarzowy) |
|
|
|
G4-29 |
Data publikacji ostatniego raportu (jeśli został opublikowany) |
|
|
|
G4-30 |
Cykl raportowania (roczny, dwuletni itd) |
|
|
|
G4-31 |
Osoba kontaktowa |
|
|
|
G4-32 |
Wskaźniki GRI |
|
|
|
G4-33 |
Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Jeśli nie zawarto takich danych |
|
|
|
Ład korporacyjny |
||||
G4-34 |
Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, odpowiedzialnymi za strategię i działania związane z wpływem organizacji w obszarze ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. |
|
|
|
G4-46 |
Rola najwyższego kierownictwa w dokonywaniu przeglądów procesów zarządzania ryzykiem ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. |
|
|
|
G4-47 |
Częstotliwość dokonywania przeglądów procesów zarządzania ryzykiem ekonomicznym, środowiskowym |
|
|
|
Etyka i rzetelność |
||||
G4-56 |
Wartości organizacji, zasady, kodeks i normy |
|
|
|
G4-57 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy zasięgania porad na temat etycznego i zgodnego z prawem zachowania oraz kwestii związanych z integralnością organizacji (np. infolinie). |
|
ss. 121-122 |
|
G4-58 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy raportowania sytuacji dotyczących nieetycznych bądź niezwiązanych |
|
|
|
KATEGORIA : EKONOMICZNE |
||||
Aspekt: Wyniki ekonomiczne |
OECD |
|||
DMA: Wyniki ekonomiczne |
||||
G4-EC1 |
Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona |
|
|
|
W 2016 roku Orange Polska przekazał na działania społeczne w postaci darowizn kwotę 13,31 mln złotych. |
||||
Aspekt: Obecność na rynku |
||||
DMA: Obecność na rynku |
||||
G4 - EC5 |
Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla w stosunku do płacy minimalnej na danym rynku |
|
147% * |
|
* wskaźnik liczony tylko dla Orange Polska |
||||
Aspekt: Pośredni wpływ ekonomiczny |
||||
DMA: Pośredni wpływ ekonomiczny |
||||
G4-EC7 |
Wkład w rozwój infrastruktury oraz świadczenie usług na rzecz społeczeństwa poprzez działania komercyjne, przekazywanie towarów oraz działania pro-bono. Wpływ tych działań na społeczeństwo. |
|
||
G4-EC8 |
Zidentyfikowanie i opis znacznego pośredniego wpływu ekonomicznego wraz z wyróżnieniem skali |
|
||
KATEGORIA : ŚRODOWISKOWE |
OECD/UNGC |
|||
Aspekt: Materiały |
||||
DMA: Materiały |
||||
G4-EN1 |
Wykorzystane materiały według wagi i objętości. |
|
Załącznik B - dane środowiskowe |
|
Aspekt: Energia |
||||
DMA: Energia |
||||
G4-EN3 |
Bezpośrednie i pośrednie zużycie energii przez organizację. |
|
Załącznik B - dane środowiskowe |
|
G4-EN6 |
Ograniczenie zużycia energii. |
Załącznik B - dane środowiskowe |
||
G4-EN7 |
Redukcja zapotrzebowania na energię związana |
|
||
Aspekt: Emisje |
||||
DMA: Emisje |
||||
G4-EN16 |
Łączne pośrednie emisje gazów cieplarnianych |
|
Załącznik B - dane środowiskowe |
|
G4-EN19 |
Redukcja emisji gazów cieplarnianych. |
|
||
Aspekt: Ścieki i odpady |
||||
DMA: Ścieki i odpady |
||||
G4-EN23 |
Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu |
|
Załącznik B - dane środowiskowe |
|
Aspekt: Produkty i usługi |
||||
G4-EN27 |
Inicjatywy służące zmniejszeniu wpływu produktów i usług na środowisko i zakres ograniczenia tego wpływu. |
|
|
|
G4-EN28 |
Procent odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, według kategorii materiału. |
|
|
|
Aspekt: Zgodność z regulacjami |
||||
DMA: Zgodność z regulacjami |
||||
G4-EN29 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska. |
|
|
|
W 2016 roku na firmę nie nałożono żadnych kar za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska. |
||||
Aspekt: Mechanizm skarg środowiskowych |
||||
DMA: Mechanizm skarg środowiskowych |
||||
G4-EN34 |
Liczba skarg dotyczących wpływu środowiskowego skierowanych i rozwiązanych poprzez mechanizmy formalne. |
|
|
|
W 2016 roku nie wpłynęły do Orange Polska żdane skargi dotyczące wpływu środowiskowego. |
||||
KATEGORIA : SPOŁECZNE |
||||
Warunki pracy |
OECD/UNGC |
|||
Aspekt: Zatrudnienie |
||||
DMA: Zatrudnienie |
||||
G4-LA1 |
Łączna liczba nowozatrudnionych pracowników, odejść |
|
Załącznik A - dane społeczne |
|
G4-LA2 |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, wg głównych jednostek organizacyjnych. |
|
|
|
Orange stwarza swoim pracownikom bezpieczne i przyjazne warunki pracy: • Pracownicy Orange mają zapewnioną szeroką opiekę medyczną w placówkach Grupy Lux Med i CM LIM • W Orange Polska funkcjonuje Pracowniczy Program Emerytalny. • W Orange funkcjonuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, który stanowi formę pomocy socjalnej adresowanej • Pracownicy mogą korzystać z Centralnych Funduszy: Mieszkaniowego, Pomocy Społecznej oraz Centralnego Funduszu • W sytuacji, gdy wsparcie ze strony firmy okazuje się niewystarczające, pracownicy Orange mogą skorzystać z pomocy • Pracownicy Orange i ich rodziny mają możliwość skorzystania ze zniżek u partnerów firmy oraz z produktów i usług Orange • Pracownicy mogą także liczyć na finansowanie imprez sportowych, turystycznych i kulturalnych z Centralnego Funduszu Sportu, Turystyki i Kultury, a także z karty FitProfit. Wszystkie wymienione świadczenia są dostępne dla pracowników niezależnie od wymiaru etatu. Natomiast dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę na czas określony dostępna jest opieka medyczna i oferty promocyjne, natomiast nie są dostępne świadczenia wymagające długookresowych zobowiązań – typu Fundusz Świadczeń Socjalnych, Program Emerytalny. |
||||
Aspekt: Bezpieczeństwo i higiena pracy |
OECD |
|||
DMA: BHP |
||||
G4-LA5 |
Procent łącznej liczby pracowników reprezentowanych |
|
100% |
|
G4-LA6 |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, wg regionów i płci. |
|
Załącznik A |
|
G4-LA7 |
Pracownicy szczególnie narażeni na choroby związane |
|
|
|
W firmie nie występuja stanowiska pracy, na których pracownicy narażeni byliby na choroby związane z miejscem pracy. |
||||
G4-LA8 |
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględnione |
|
|
|
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy zostały ujęte w PUZP. |
||||
Aspekt: Edukacja i szkolenia |
OECD |
|||
DMA: Edukacja i szkolenia |
||||
G4-LA9 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia i płci. |
|
Załącznik A |
|
G4-LA11 |
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia. |
|
s. 76 |
|
Aspekt: Różnorodność i równość szans |
||||
DMA: Równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn |
||||
G4-LA13 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do |
|
Załącznik A |
|
Prawa człowieka |
OECD/UNGC |
|||
Aspekt: Inwestycje |
||||
DMA: Inwestycje (pod kątem praw człowieka) |
|
|||
G4-HR2 |
Całkowita liczba godzin szkoleniowych na temat polityk i procedur regulujących kwestie przestrzegania praw człowieka w zakresie prowadzonej działalności oraz |
|
|
|
W 2016 roku 280 pracowników Orange Polska (241 h) ukończyło szkolenie etyczne - "Etyka w Orange - wiesz jak działać?", |
||||
Aspekt: Przeciwdziałanie dyskryminacji |
OECD/UNGC |
|||
DMA: Przeciwdziałanie dyskryminacji |
||||
G4-HR3 |
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze podjęte w tej kwestii. |
|
W 2016 roku |
|
Aspekt: Praca dzieci |
OECD/UNGC |
|||
G4-HR5 |
Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte |
|
W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń. |
|
Aspekt: Mechanizm skarg związanych |
||||
G4-HR12 |
Liczba skarg dotyczących zagrożenia dla praw człowieka skierowanych i rozwiązanych poprzez mechanizmy |
|
W firmie nie odnotowano skarg dotyczących zagrożenia dla praw człowieka. |
|
Społeczność |
||||
Aspekt: Społeczność lokalna |
OECD/UNGC |
|||
DMA:Społeczność lokalna |
||||
G4-SO2 |
Działalność organizacji wywołująca negatywny wpływ |
|
|
|
W przypadku firmy telekomunikacyjnej kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z usług oznaczają nie tylko najwyższą dbałość o spełnianie wymogów norm bezpieczeństwa, ale i rzetelną informację nt. wykorzystywanych urządzeń i technologii. |
||||
Aspekt: Przeciwdziałanie korupcji |
OECD/UNGC |
|||
DMA: Przeciwdziałanie korupcji |
||||
G4-SO4 |
Szkolenia w zakresie polityki i procedur |
|
W 2016 roku |
|
Aspekt: Udział w życiu publicznym |
OECD/UNGC |
|||
Dma: Udział w życiu publicznym |
||||
G4-SO6 |
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn |
|
|
|
Firma nie finansuje partii politycznych, polityków i instytucji o podobnych charakterze. Wyjątki od tej zasady wymagają szczególnej zgody zgodnie z obowiązkiem, o którym mowa w Rozdziale 8 i 9 Wytycznych do Zapobiegania Korupcji w Orange Polska. |
||||
Aspekt: Naruszenie zasad wolnej kokurencji |
OECD |
|||
DMA: Naruszenie zasad wolnej kokurencji |
||||
G4-SO7 |
Całkowita liczba podjętych wobec organizacji kroków prawnych dotyczących przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji, praktyk monopolistycznych oraz ich skutki. |
|
|
|
W 2016 nie nie podjęto wobec Orange Polska kroków prawnych dotyczących przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji lub praktyk monopolistycznych. |
||||
Aspekt: Zgodność z regulacjami |
OECD |
|||
DMA: Zgodność z regulacjami |
||||
G4-SO8 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności |
|
|
|
W 2016 roku nie została nałożona kara ani nie nastąpiło prawomocne rozstrzygnięcie co do istotnej kary. |
||||
Odpowiedzialność za produkt |
OECD |
|||
Aspekt: Zdrowie i bezpieczeństwo klienta |
OECD |
|||
DMA: Zdrowie i bezpieczeństwo klienta |
||||
G4-PR1 |
Procent istotnych kategorii produktów i usług podlegających ocenie ich wpływu na zdrowie i bezpieczeństwo. |
|
100% |
|
Wszystkie telefony komórkowe dostępne w ofercie Orange Polska odpowiadają standardom emisji ustalonym przez Międzynarodową Komisję Ochrony przed Promieniowaniem Niejonizującym (ICNIRP). Dbamy o to, by przechodziły odpowiednie testy, a bezpieczeństwo ich użytkowania było weryfikowane w procesie badań zgodności z tzw. zasadniczymi wymaganiami. Wszystkie urządzenia mobilne w ofercie Orange Polska są bezpieczne dla zdrowia i posiadają dołączoną informację o wartości współczynnika SAR, która zawsze jest mniejsza od ustalonych limitów bezpieczeństwa (poniżej 2 W/kg). Współczynnik absorpcji swoistej energii (SAR) dla telefonu komórkowego oznacza maksymalny poziom fal radiowych, jakiemu może być poddany użytkownik w trakcie rozmowy. Informację o wartości współczynnika SAR można znaleźć w instrukcji obsługi (specyfikacji technicznej) telefonu dołączanej przez producenta oraz w opisach telefonu na stronie www.orange.pl Stacje bazowe Sieć komórkowa Orange Polska wykorzystuje wyłącznie sprawdzone i bezpieczne dla wszystkich użytkowników techniki łączności bezprzewodowej. Spełnia też wszystkie europejskie oraz znacznie bardziej rygorystyczne normy krajowe w zakresie poziomów pól elektromagnetycznych. Emisja tych pól wokół wszystkich naszych stacji bazowych i nadawczych nie przekracza dopuszczalnych limitów ustalonych w polskich przepisach, co oznacza, że w miejscach dostępnych dla ludności nie przekracza wartości 0,1 W/m2. Spełniamy wszystkie rygorystyczne normy dotyczące poziomów pól elektromagnetycznych (EMF) wokół wszystkich stacji bazowych i nadawczych. Działania techniczne związane z ochroną przed EMF emitowanymi przez stacje bazowe instalacji radiokomunikacyjnych, budowanych w ramach naszych inwestycji lub eksploatowanych w sieci, zapewniają dotrzymanie standardów określonych w przepisach Rozporządzenia Ministerstwa Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów pól EMF |
||||
Realizowane jest to poprzez: • wykonywanie w ramach projektów dla nowych lub modernizowanych stacji radiowych odpowiednich obliczeń oddziaływania EMF na środowisko; • wykonywanie pomiarów dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych, z których protokoły kierowane są do właściwych organów ochrony środowiska, decydujących o przeprowadzeniu lub nieprzeprowadzeniu konsultacji społecznych. Dialog |
||||
G4-PR2 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami |
|
|
|
W 2016 roku nie wystąpiły przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w zakresie wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo na każdym etapie cyklu życia. |
||||
Aspekt: Oznakowanie produktów i usług |
||||
DMA: Oznakowanie produktów i usług |
||||
G4-PR3 |
Rodzaj informacji o produktach i usługach wymaganych |
|
|
|
Wszystkie produkty dostępne w ofercie Orange Polska posiadają odpowiednie oznaczenia tj.: - nazwa producenta towaru i jego adres, instrukcja w języku polskim; - oznaczenie CE na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie dokonywania oceny zgodności telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przeznaczonych do dołączania do zakończeń sieci publicznej i urządzeń - oznaczenie „kosz” na podstawie Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; - deklaracja zgodności DoC (Declaration of Conformity) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa - informacja o SAR (Specific Absorption Rate) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa |
||||
G4-PR4 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania |
|
|
|
W 2016 roku wobec Orange Polska nie stwierdzono niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi |
||||
G4-PR5 |
Wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta. |
|
s. 67 |
|
Aspekt: Komunikacja marketingowa |
||||
DMA: Komunikacja marketingowa |
||||
G4-PR7 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami |
|
|
|
W 2016 roku nie było nałożonych na Orange Polska kar wynikających z niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu. W 2016 roku Komisja Etyki Reklamy stwierdziła w dwóch przypadkach niezgodność reklamy z Kodeksem Etyki Reklamy. Reklamy zostały wycofane. |
||||
Aspekt: Ochrona prywatności klienta |
||||
DMA: Ochrona prywatności klienta |
||||
G4-PR8 |
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych. |
|
|
|
W 2016 nasi klienci skierowali do GIODO 22 skargi. Wszystkie decyzje GIODO, które zapadły w odniesieniu do ww. skarg |
||||
Aspekt: Zgodność z regulacjami |
||||
G4-PR9 |
Wartość pieniężna istotnych kar z tytułu niezgodności |
|
|
|
W 2016 roku UOKiK nałożył jedną karę w wysokości 28,6 mln złotych. Nastąpiły prawomocne rozstrzygnięcia w sprawach dwóch kar w łącznej kwocie 8,9 mln złotych. |
ZAŁĄCZNIK A: DANE SPOŁECZNE
2014 |
2015 |
2016 |
||
GRI |
Zatrudnienie |
|||
G4-10 |
Liczba zatrudnionych pracowników |
18 583,5 |
16 997 |
15 916,5 |
płeć |
||||
mężczyźni |
10 736 |
9 990 |
9 521 |
|
kobiety |
7 847 |
7 007 |
6 395 |
|
% kobiet w firmie |
42,2% |
41,2% |
40,2% |
|
wiek |
||||
do 30 r.ż. |
1 848 |
1 814 |
1 544 |
|
31-50 r.ż. |
13 015 |
12 059 |
11 326 |
|
po 50 r.ż. |
3 720 |
3 124 |
3 046 |
|
Liczba etatów |
18 442 |
16 955 |
15 880 |
|
mężczyźni |
10 703 |
9 974 |
9 507 |
|
kobiety |
7 739 |
6 981 |
6 373 |
|
Liczba zatrudnionych na pełny etat |
18 214 |
16 866 |
15 798 |
|
mężczyźni |
10 660 |
9 953 |
9 491 |
|
kobiety |
7 554 |
6 913 |
6 307 |
|
Liczba zatrudnionych na niepełny etat |
396 |
131 |
118 |
|
mężczyźni |
75 |
36 |
30 |
|
kobiety |
294 |
95 |
88 |
|
Liczba etatów zrealizowanych za pomocą firm outsourcingowych * |
6 552 |
6 813 |
6 678 |
|
mężczyźni |
Wskaźnik roportowany |
4 000 |
||
kobiety |
2 678 |
|||
Liczba osób na stanowiskach menedżerskich |
3 560 |
3 369 |
3 245 |
|
mężczyźni |
2 563 |
2 386 |
2 319 |
|
kobiety |
997 |
983 |
926 |
|
% kobiet na stanowiskach menedżerskich |
28,0% |
29,2% |
28,5% |
|
G4-LA13 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn według zajmowanego stanowiska (wynagrodzenie mężczyzn to 100%)* |
|||
ogólnie |
77,4% |
77,9% |
79% |
|
stanowiska niemanagerskie |
84,7% |
83,9% |
85% |
|
stanowiska managerskie |
95,2% |
94,2% |
95% |
|
* wskaźnik tylko dla Orange Polska |
||||
G4-LA9 |
Rozwój i edukacja |
|||
łączna liczba pracowników przeszkolonych (w tys.) |
17 |
16,24 |
15,29 |
|
łączna liczba godzin poświęconych na szkolenia (w tys.) |
534 |
727,64 |
542,36 |
|
średnia liczba godzin szkoleń rocznie na pracownika |
31 |
44,8 |
35,46 |
|
płeć |
||||
mężczyźni |
29 |
41,6 |
35,07 |
|
kobiety |
33 |
45,7 |
35,39 |
|
stanowisko |
||||
menedżerowie |
38 |
54,91 |
36,26 |
|
pracownicy |
29 |
39,71 |
35,21 |
|
G4-LA 1 |
Mobilność zawodowa |
|||
Liczba pracowników nowozatrudnionych |
616 |
623 |
548 |
|
płeć |
||||
mężczyźni |
Wskaźnik roportowany |
315 |
||
kobiety |
233 |
|||
G4-LA 1 |
wiek |
|||
do 30 r.ż. |
Wskaźnik roportowany |
308 |
||
31-50 r.ż. |
232 |
|||
po 50 r.ż. |
8 |
|||
Liczba odejść* |
1 798 |
1 578 |
1 261 |
|
płeć |
||||
mężczyźni |
834 |
886 |
699 |
|
kobiety |
964 |
692 |
562 |
|
wiek |
||||
do 30 r.ż. |
328 |
196 |
155 |
|
31-50 r.ż. |
1 039 |
912 |
766 |
|
po 50 r.ż. |
431 |
470 |
340 |
|
Wskaźnik rotacji pracowników* |
3,26% |
3,53% |
2,35% |
|
płeć |
||||
mężczyźńni |
2,99% |
3,2% |
2,73% |
|
kobiety |
3,65% |
4,01% |
1,77% |
|
wiek |
||||
do 30 r.ż. |
13,55% |
17,02% |
9,73% |
|
31-50 r.ż. |
2,45% |
2,61% |
2,09% |
|
po 50 r.ż. |
0,61% |
0,64% |
0,32% |
|
* wskaźnik rotacji uwzględniający wszystkie odejścia z wyłączeniem odejść dobrowolnych ( z przyczyn pracodawcy) i odejść z inicjatywy pracodawcy oraz bez uwzględnienia odejść w ramach grupy, czyli kiedy |
||||
G4-LA6 |
BHP |
|||
Liczba wypadków |
||||
Orange Polska |
52 |
54 |
32 |
|
Typy wypadków |
||||
wypadki śmiertelne |
0 |
0 |
1 |
|
wypadki ciężkie |
1 |
0 |
0 |
|
wypadki pozostałe |
51 |
54 |
31 |
|
Wskaźnik częstotliwości wypadków * |
||||
Orange Polska |
2.9 |
3.5 |
2.3 |
|
OCS |
2,66 |
4,16 |
0,3*** |
|
Liczba dni niezdolności do pracy związanych z wypadkami |
||||
Orange Polska |
1573 |
1776 |
1026 |
|
OCS |
526 |
426 |
39*** |
|
Wskaźnik ciężkości wypadków** |
||||
Orange Polska |
37,5 |
38 |
33.1 |
|
OCS |
52,6 |
60,68 |
39*** |
|
* liczba osób poszkodowanych w wypadkach przy pracy w przeliczeniu na 1000 zatrudnionych |
||||
** liczba dni absencji powypadkowej przypadającej na 1 wypadek |
||||
*** w 2016 roku nastąpiło polączenia z OPL. Od 10.2016 wskazniki liczone są łącznie |
||||
Wszystkie wskaźniki dla grupy Polska, chyba, że oznaczono inaczej |
ZAŁĄCZNIK B: DANE ŚRODOWISKOWE*
GRI |
Energia |
jednostka |
2014 |
2015 |
2016 |
G4-EN3 |
Energia |
||||
KPI: zużycie energii elektrycznej/klient |
kWh/ klient |
26,42 |
27,42 |
25,92 |
|
Bezpośrednie zużycie energii według pierwotnych źródeł energii |
|||||
paliwo (wszystkie budynki, wszelkie wykorzystanie) |
tys m3 |
1,5 |
1,8 |
2,1 |
|
gaz |
tys m3 |
3 109 |
3 803,3 |
3 648,9 |
|
węgiel |
tony |
97,2 |
80,7 |
51,6 |
|
energia wyprodukowana podczas spalania |
GWh |
33,9 |
47,2 |
78,5 |
|
Pośrednie zużycie energii według pierwotnych źródeł energii |
|||||
elektryczność |
GWh |
623 |
635 |
588 |
|
G4-EN16 |
Emisje gazów cieplarnianych |
||||
Ilość emitowanego CO2 wyłączając transport |
tony (w tys.) |
479,4 |
491,7 |
462,7 |
|
całkowita ilość emisji CO2 podczas transportu |
tony (w tys.) |
13,8 |
13,3 |
12,3 |
|
całkowita ilość emisji CO2 |
tony (w tys.) |
493 |
505 |
475 |
|
KPI: emisja CO2 podczas zużycia energii elektrycznej/klient |
kg/ klient |
19,98 |
20,7 |
19,6 |
|
KPI: emisja CO2 (wszystkie energie)/klient |
kg/ klient |
21,2 |
21,9 |
21 |
|
G4-EN1 |
Materiały |
||||
zużyty papier, kartony - wewnętrznie i zewnętrznie |
tony (tys.) |
1,7 |
1,5 |
1,3 |
|
G4-EN23 |
Zarządzanie odpadami |
||||
ilość odpadów przemysłowych |
tony |
b.d. |
b.d. |
b.d. |
|
ilość odpadów wewnętrznych (sieć & tertiary) WEEE |
tony |
991,6 |
44,6 |
20,31 |
|
słupy drewniane |
tony |
31,4 |
23,6 |
43,44 |
|
kable |
tony |
544,8 |
259,1 |
345,1 |
|
baterie |
tony |
334,7 |
227,2 |
138,81 |
|
papier - karton |
tony |
55,3 |
93,4 |
45,42 |
|
inne odpady niebezpieczne (w tym PCB) |
tony |
101,4 |
8 |
4,64 |
|
inne nie niebezpieczne odpady |
tony |
980,8 |
1446,2 |
834,07 |
|
ilość odzyskanych odpadów wewnętrznie |
tony |
3 039,9 |
2 102,1 |
1 431,79 |
|
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny |
|||||
WEEE zabranych od klientów |
tony |
0 |
0,3 |
0,06 |
|
KPI: WEEE zebranych od klientów |
kg/1000 klientów |
0 |
0,01 |
0 |
|
KPI EMS: ISO 14001 |
% |
29,6 |
23,7 |
26,7 |
* Prezentowane w Raporcie Orange Polska dane środowiskowe mogą się różnić od danych zawartych w raporcie Orange Group. Z uwagi na termin zbierania informacji
w raporcie Grupy prezentowane są dane z 3 kwartałów oraz estymacja na 4 kwartał. Raport Orange Polska zawiera dane z 4 kwartałów 2016 roku.