Dialog z interesariuszami pomaga nam skuteczniej odpowiadać na ich oczekiwania. W tabeli przedstawiono kluczowe grupy interesariuszy i interesujące ich kwestie, a także formy kontaktu. W toku naszej działalności, na co dzień stykamy się z przedstawicielami każdej z tych grup.
Inwestorzy
Klienci
Pracownicy
Partnerzy biznesowi
Dostawcy
Instytucje państwowe i regulacyjne
Społeczności lokalne
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Jako spółka giełdowa, troszczymy się o naszych inwestorów i środowisko finansowe
Sposób zaangażowania
Przekazywanie szczegółowych i przejrzystych informacji o wynikach finansowych i operacyjnych; zaangażowanie w bezpośredni dialog z inwestorami poprzez udział w sesjach wyjazdowych, konferencjach i spotkaniach; witryna internetowa poświęcona relacjom z inwestorami.
Częstotliwość zaangażowania
Kwartalna i roczna publikacja wyników oraz spotkania, ankieta i stały kontakt bezpośredni.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przejrzyste informacje finansowe; możliwość spotkań z Zarządem; przywrócenie wzrostu przychodów, EBITDA i przepływów pieniężnych; monetyzacja inwestycji w sieć; perspektywa wypłat dywidendy (więcej informacji na stronach: Wyniki modelu biznesowego, Działalność organów Spółki w 2019 roku).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Klienci są kluczem do sukcesu i umieszczamy ich w centrum wszystkich naszych działań.
Sposób zaangażowania
Dialog z klientami: „słuchamy — odpowiadamy”, badania satysfakcji klientów, w tym NPS.
Częstotliwość zaangażowania
Stały kontakt bezpośredni, regularne badania opinii klientów – miesięczne, kwartalne, roczne i doraźne
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Niezawodna i odporna sieć; duży zasięg; bezpieczne usługi; proste, przejrzyste oferty i opłaty; dobra oferta konwergentna; doskonała obsługa klienta; łatwy dostęp do usług (więcej informacji na stronach: Model biznesowy, Strategia firmy, Wyniki modelu biznesowego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Odpowiednio wykwalifikowani i zmotywowani pracownicy odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta oraz generowaniu większej długoterminowej wartości.
Sposób zaangażowania
Szkolenia pracowników i rozwijanie talentów; dialog z pracownikami: badania satysfakcji; dialog ze związkami zawodowymi.
Częstotliwość zaangażowania
Stały kontakt bezpośredni, regularne badania satysfakcji co najmniej raz w roku.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przyjazne i nowoczesne środowisko pracy; konkurencyjny poziom wynagrodzeń; standardy bezpieczeństwa; jasna ścieżka kariery i system motywacyjny; możliwość rozwoju (więcej informacji na stronie: Wyniki modelu biznesowego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Budowanie strategicznych sojuszy może pomóc w zapewnieniu jakości sieci i poszerzeniu oferty dla klientów.
Sposób zaangażowania
Indywidualne spotkania biznesowe; umowy oparte na godziwych zasadach współpracy.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przejrzyste i uczciwe zasady współpracy (więcej informacji na stronach: Otoczenie zewnętrzne, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Dostawcy i podwykonawcy wpływają na możliwość świadczenia usług i dostarczania produktów.
Sposób zaangażowania
Dialog i budowanie długoterminowych relacji z dostawcami; ocena w ramach Grupy; badania opinii; audyty.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt, badania opinii co najmniej raz w roku.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Uczciwe traktowanie; przejrzyste zasady przetargów i współpracy; terminowe płatności; korzystne warunki (więcej informacji na stronach: Otoczenie zewnętrzne, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Ponieważ telekomunikacja to branża podlegająca regulacji, nawiązanie i utrzymanie konstruktywnych relacji z regulatorem ma bardzo duże znaczenie.
Sposób zaangażowania
Prowadzenie konstruktywnego dialogu z regulatorem; proces konsultacji; sprawozdania wynikające z wymogów regulacyjnych; spotkania; udział w konferencjach branżowych.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Uzyskiwanie licencji i spełnianie wymogów; jakość usług i sieci; szerszy dostęp do usług szerokopasmowych; partnerstwo w dziedzinie ochrony zdrowia i edukacji; inwestycje w mniej uprzywilejowane społeczności (więcej informacji na stronach: Kluczowe zasoby, Model biznesowy, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Pobudzanie lokalnych gospodarek wzmacnia społeczno-ekonomiczny kontekst naszej działalności.
Sposób zaangażowania
Współpraca ze społecznościami lokalnymi; partnerstwo programowe z instytucjami edukacyjnymi i społecznymi.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Inwestycje w infrastrukturę; inwestycje w społeczności lokalne (więcej informacji na stronie: Wyniki modelu biznesowego).
Inwestorzy
Klienci
Pracownicy
Partnerzy biznesowi
Dostawcy
Instytucje państwowe i regulacyjne
Społeczności lokalne
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Jako spółka giełdowa, troszczymy się o naszych inwestorów i środowisko finansowe
Sposób zaangażowania
Przekazywanie szczegółowych i przejrzystych informacji o wynikach finansowych i operacyjnych; zaangażowanie w bezpośredni dialog z inwestorami poprzez udział w sesjach wyjazdowych, konferencjach i spotkaniach; witryna internetowa poświęcona relacjom z inwestorami.
Częstotliwość zaangażowania
Kwartalna i roczna publikacja wyników oraz spotkania, ankieta i stały kontakt bezpośredni.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przejrzyste informacje finansowe; możliwość spotkań z Zarządem; przywrócenie wzrostu przychodów, EBITDA i przepływów pieniężnych; monetyzacja inwestycji w sieć; perspektywa wypłat dywidendy (więcej informacji na stronach: Wyniki modelu biznesowego, Działalność organów Spółki w 2019 roku).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Klienci są kluczem do sukcesu i umieszczamy ich w centrum wszystkich naszych działań.
Sposób zaangażowania
Dialog z klientami: „słuchamy — odpowiadamy”, badania satysfakcji klientów, w tym NPS.
Częstotliwość zaangażowania
Stały kontakt bezpośredni, regularne badania opinii klientów – miesięczne, kwartalne, roczne i doraźne
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Niezawodna i odporna sieć; duży zasięg; bezpieczne usługi; proste, przejrzyste oferty i opłaty; dobra oferta konwergentna; doskonała obsługa klienta; łatwy dostęp do usług (więcej informacji na stronach: Model biznesowy, Strategia firmy, Wyniki modelu biznesowego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Odpowiednio wykwalifikowani i zmotywowani pracownicy odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta oraz generowaniu większej długoterminowej wartości.
Sposób zaangażowania
Szkolenia pracowników i rozwijanie talentów; dialog z pracownikami: badania satysfakcji; dialog ze związkami zawodowymi.
Częstotliwość zaangażowania
Stały kontakt bezpośredni, regularne badania satysfakcji co najmniej raz w roku.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przyjazne i nowoczesne środowisko pracy; konkurencyjny poziom wynagrodzeń; standardy bezpieczeństwa; jasna ścieżka kariery i system motywacyjny; możliwość rozwoju (więcej informacji na stronie: Wyniki modelu biznesowego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Budowanie strategicznych sojuszy może pomóc w zapewnieniu jakości sieci i poszerzeniu oferty dla klientów.
Sposób zaangażowania
Indywidualne spotkania biznesowe; umowy oparte na godziwych zasadach współpracy.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Przejrzyste i uczciwe zasady współpracy (więcej informacji na stronach: Otoczenie zewnętrzne, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Dostawcy i podwykonawcy wpływają na możliwość świadczenia usług i dostarczania produktów.
Sposób zaangażowania
Dialog i budowanie długoterminowych relacji z dostawcami; ocena w ramach Grupy; badania opinii; audyty.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt, badania opinii co najmniej raz w roku.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Uczciwe traktowanie; przejrzyste zasady przetargów i współpracy; terminowe płatności; korzystne warunki (więcej informacji na stronach: Otoczenie zewnętrzne, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Ponieważ telekomunikacja to branża podlegająca regulacji, nawiązanie i utrzymanie konstruktywnych relacji z regulatorem ma bardzo duże znaczenie.
Sposób zaangażowania
Prowadzenie konstruktywnego dialogu z regulatorem; proces konsultacji; sprawozdania wynikające z wymogów regulacyjnych; spotkania; udział w konferencjach branżowych.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Uzyskiwanie licencji i spełnianie wymogów; jakość usług i sieci; szerszy dostęp do usług szerokopasmowych; partnerstwo w dziedzinie ochrony zdrowia i edukacji; inwestycje w mniej uprzywilejowane społeczności (więcej informacji na stronach: Kluczowe zasoby, Model biznesowy, Nasze podejście do ładu korporacyjnego).
Dlaczego zaangażowanie jest istotne
Pobudzanie lokalnych gospodarek wzmacnia społeczno-ekonomiczny kontekst naszej działalności.
Sposób zaangażowania
Współpraca ze społecznościami lokalnymi; partnerstwo programowe z instytucjami edukacyjnymi i społecznymi.
Częstotliwość zaangażowania
Regularny i bieżący kontakt.
Najważniejsze kwestie dla danej grupy
Inwestycje w infrastrukturę; inwestycje w społeczności lokalne (więcej informacji na stronie: Wyniki modelu biznesowego).