Raport
Zintegrowany
2019

Orange Polska

Wprowadzenie

Słowo wstępu

Szanowni Państwo!

Zapraszam do lektury Zintegrowanego Raportu Rocznego Orange Polska, w którym prezentujemy zarówno finansowe, jak i pozafinansowe efekty naszej działalności w 2019 roku. Połączenie tych aspektów w jednym dokumencie pozwala nam przedstawić nasze wyniki w szerszym kontekście społecznym, a jednocześnie omówić metody długofalowego tworzenia wartości dla różnych grup interesariuszy przy jednoczesnym budowaniu stabilności firmy.

Rok 2019 był bardzo udany dla Orange Polska. Osiągnęliśmy założone cele finansowe, co umocniło nasze przekonanie, że pomimo licznych wyzwań jesteśmy na dobrej drodze do przywrócenia trwałego wzrostu. Jednak takie przedsiębiorstwo jak nasze nie może się rozwijać w izolacji: miarą naszego sukcesu muszą być również relacje z pracownikami, wpływ na społeczności lokalne, wkład w rozwój gospodarczy oraz oczywiście wpływ na środowisko naturalne.

Polska gospodarka rośnie nieprzerwanie od dwunastu kwartałów – i to w tempie znacznie szybszym od średniej dla Unii Europejskiej. Wzmocnione tym wzrostem polskie przedsiębiorstwa powinny obecnie poddać analizie swój sposób działania. Nadszedł czas na to, by uznać, że społeczna odpowiedzialność biznesu oznacza dążenie do wspólnego celu, jakim jest rozwój przynoszący korzyści całemu społeczeństwu. Rozwojowi gospodarczemu muszą bowiem zawsze towarzyszyć elementy społeczne i środowiskowe – co powinno być wpisane w DNA każdej firmy.

Kiedy przygotowujemy ten raport pod koniec pierwszego kwartału 2020 roku, znajdujemy się w zupełnie nowej rzeczywistości: z powodu pandemii świat wokół nas nagle całkowicie się zmienił. Wiemy, iż w najbliższej przyszłości czekają nas bezprecedensowe wyzwania. Pojawi się wiele zagrożeń, ale zapewne także szereg szans. Pragnę zapewnić, że Orange Polska opiera się na bardzo solidnych podstawach, a my już pracujemy nad tym, by dostosować się do tego nowego otoczenia.

W ciągu ostatnich kilku lat spółka Orange Polska uczyniła istotne kroki w stronę zintegrowanego myślenia o naszych wynikach i naszych obowiązkach. Nie zamierzamy jednak spocząć na laurach. Podążając ścieżką przywracania wzrostu, w tym przedłużającym się okresie wielkich trudności dla społeczeństwa i gospodarki chcemy wyznaczać cele w duchu zrównoważonego rozwoju, przekształcając nasze modele biznesowe w taki sposób, by zwiększyć innowacyjność i stabilność.

Jean-François Fallacher

Prezes Zarządu Orange Polska S.A.

Strona korzysta z plików cookie i podobnych technologii, aby poprawić wydajność i jakość użytkowania. Korzystanie z naszej witryny oznacza zgodę na pliki cookie opisane w naszych zasadach. Możesz modyfikować, blokować lub usuwać pliki cookie w dowolnym czasie, zmieniając ustawienia przeglądarki. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.