Na rynku hurtowym współpracujemy z kilkudziesięcioma alternatywnymi operatorami telekomunikacyjnymi, udostępniając im własną infrastrukturę bądź korzystając z infrastruktury posiadanej przez innych. Taka współpraca pozwala uniknąć niepotrzebnego dublowania sieci.
W ramach strategii .Grow, szerzej otwieramy się na możliwości biznesowe na rynku hurtowym. Z jednej strony, to naturalna konsekwencja naszych inwestycji w sieć mobilną i stacjonarną (dysponujemy największą infrastrukturą telekomunikacyjną w Polsce) oraz chęć ich lepszej monetyzacji. Z drugiej strony, widzimy potencjał wynikający z rozwoju rynku szybkiego dostępu do internetu, wchodzenia innych graczy na rynek usług konwergentnych oraz stopniowego rozwoju sieci mobilnych w technologii 5G.
Dążymy do pozyskania większej liczby klientów na naszej sieci światłowodowej, obejmującej zasięgi wybudowane w latach poprzednich oraz budowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Naszą ambicją jest zwiększenie liczby klientów pochodzących od innych operatorów co najmniej sześciokrotnie w stosunku do końca 2020 roku, kiedy ich liczba wynosiła 26 tys. Chcemy również w większym stopniu udostępniać infrastrukturę przesyłową. W ramach tego, będziemy świadczyć usługi dla spółki Światłowód Inwestycje. Widzimy tutaj również potencjał w odniesieniu do innych operatorów infrastruktury mobilnej zainteresowanych podłączeniem stacji bazowych do światłowodu.
W ramach rozwoju działalności hurtowej, w czerwcu 2021 roku przedłużyliśmy umowę roamingu krajowego z P4, operatorem sieci Play. Współpraca jest kontynuowana w formule „bierz lub płać”, która gwarantuje dodatkowy minimalny przychód dla Orange Polska w łącznej wysokości 300 mln zł w latach 2021-2025. Umowa dotyczy stosunkowo ograniczonego ruchu (w porównaniu do ruchu generowanego przez naszych własnych klientów) i posiada wbudowane mechanizmy kontroli w celu zapewnienia odpowiedniej jakości usług.
Chcielibyśmy również zaistnieć na hurtowym rynku MVNO, oferując swoją sieć inwestorom stacjonarnym, którzy chcą wejść na rynek usług komórkowych.