W czerwcu 2021 roku przedstawiliśmy strategię .Grow na lata 2021-2024 - po tym, jak w 2020 roku z powodzeniem zakończyliśmy realizację poprzedniej strategii Orange.One. Była to przełomowa strategia, dzięki której odwróciliśmy wieloletnie negatywne trendy przychodów i rentowności, powracając na ścieżkę wzrostu.
Jesteśmy teraz lepiej przygotowani na przyszłość, oferując usługi pożądane przez klientów, a także posiadając aktywa, które je wspierają, oraz bardziej efektywną strukturę kosztową.
Orange Polska jest obecnie zupełnie inną firmą i wyraźnym liderem we wszystkich kluczowych segmentach rynku.
Strategia .Grow to ewolucyjny krok, który przyczyni się do stymulacji i przyspieszenia wzrostu przychodów i zysków, kładąc jednocześnie podwaliny pod kontynuację wzrostu po roku 2024. Ewolucja oznacza, że główne filary naszej strategii nie ulegają zmianie. Konwergencja pozostaje kluczową dźwignią wzrostu na rynku konsumenckim, pomagając w zdobyciu i utrzymaniu zaufania i lojalności klientów. Pojawienie się technologii 5G stanie się nową dźwignią wzrostu oraz przyda łączności internetowej nowego wymiaru zarówno z punktu widzenia konsumentów jak i przedsiębiorstw. W tym kontekście postrzegamy usługi ICT jako kluczowy czynnik wzrostu na rynku biznesowym.
Kompensując spadki w schyłkowych segmentach działalności, wprowadzamy nowe źródła wzrostu, w tym dostęp hurtowy do naszej sieci światłowodowej i mobilnej. Mocno postawimy na rozwój w wybranych obszarach nowych i wschodzących trendów i technologii - z pełną świadomością, że nie wszystkie inicjatywy się zwrócą - gdyż chcemy zapewnić wzrost także po 2024 roku.
W ramach strategii .Grow uwalniamy nasz wewnętrzny potencjał wynikający z transformacji cyfrowej. Podążamy w kierunku, którego oczekują klienci, a jednocześnie poprawiamy naszą wewnętrzną efektywność opierając się w większym stopniu na sztucznej inteligencji i korzystając z analizy dużych zbiorów danych.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem jest wzrost odpowiedzialności społecznej Orange Polska. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a dzięki naszym usługom jesteśmy, jako firma, idealnie przygotowani do tego, żeby pomagać innym w ograniczaniu śladu środowiskowego oraz przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu.
W wymiarze finansowym, wraz ze strategią .Grow wkroczyliśmy na ścieżkę szybszego i stabilniejszego wzrostu, opartego na solidnych fundamentach. W kolejnych latach EBITDAaL ma rosnąć szybciej, a głównym motorem wzrostu mają być przychody napędzane przez działalność komercyjną. To fundamentalna zmiana w stosunku do poprzedniej strategii, kiedy powrót do wzrostów - po wielu latach spadków - był generowany przez olbrzymie oszczędności na kosztach pośrednich, natomiast marża bezpośrednia cały czas spadała. Nasza strategia inwestycyjna będzie się stopniowo zmieniać w kierunku większych inwestycji w sieć mobilną. Jednak chcemy utrzymać ekonomiczne nakłady inwestycyjne na stałym rocznym poziomie 1,7-1,9 mld zł - średnio dla całego okresu. W ten sposób wzrost przychodów zaczął się już przekładać na wzrost generowanych przepływów pieniężnych. Korzyściami ze wzrostu będziemy się nadal dzielić z akcjonariuszami poprzez powrót do wypłacania dywidend.