Proces definiowania istotnych aspektów dla raportowania Orange Polska obejmował:
- analizę badań opinii publicznej, klientów indywidualnych i biznesowych na temat kwestii istotnych dla odpowiedzianego operatora telekomunikacyjnego oraz publikacji medialnych dotyczących Spółki
- analizę badań satysfakcji pracowników
- analizę kluczowych wskaźników wpływu społecznego Orange Polska
- standardy Grupy Orange w zakresie raportowania pozafinansowego
- przegląd wyzwań dla sektora telekomunikacyjnego w Polsce i na świecie oraz działań innych firm telekomunikacyjnych w tym zakresie
- proces dialogu z interesariuszami wokół strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2016–2020
- tematyczny dialog z interesariuszami na temat dostępności usług, zarządzania różnorodnością, gospodarki obiegowej
- przegląd dokumentów definiujących wyzwania dla biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju – Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, Cele Zrównoważonego Rozwoju
- wymogi Dyrektywy 2014/95/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dot. różnorodności oraz suplementu dotyczącego zgłaszania informacji związanych z klimatem (2019/C 209/01)
- informacje zwrotne od naszych interesariuszy na temat ubiegłorocznego raportu
- rekomendacje Rady Nadzorczej dotyczące raportu
Obszary strategii CSR
Cele Zrównoważonego Rozwoju
Orange Polska zobowiązał się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (tzw. SDG – Sustainable Development Goals). Deklarację partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju podpisano podczas zorganizowanej przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju konferencji „Program działań na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 – cele dla świata, wyzwanie dla kraju, odpowiedzialność dla wszystkich”.
Koniec z ubóstwem
Odniesienie
Wyniki modelu biznesowego
Mniej nierówności
Odniesienie
Kluczowe zasoby
Model Biznesowy
Dobre zdrowie i jakość życia
Odniesienie
Wyniki modelu biznesowego
Zrównoważone miasta i społeczności
Odniesienie
Strategia firmy
Wyniki finansowe w 2019 roku
Dobra jakość edukacji
Odniesienie
Model Biznesowy
Wyniki modelu biznesowego
Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
Odniesienie
Wyniki modelu biznesowego
Równość płci
Odniesienie
Wyniki modelu biznesowego
Nasze podejście do ładu korporacyjnego
Działalność organów Spółki w 2019 roku
Działania w dziedzinie klimatu
Odniesienie
Strategia firmy
Wyniki modelu biznesowego
Wzrost gospodarczy i godna praca
Odniesienie
Model Biznesowy
Wyniki modelu biznesowego
Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje
Odniesienie
Działalność organów Spółki w 2019 roku
Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Odniesienie
Model Biznesowy
Strategia firmy
Wyniki modelu biznesowego
Partnerstwa na rzecz celów
Odniesienie
Wyniki modelu biznesowego
Tabela GRI
Powiązania pomiędzy strategicznymi obszarami a wskaźnikami GRI
Bardzo ważne obszary | Wskaźniki GRI |
---|---|
bezpieczeństwo internetowe dzieci i rodzin | GRI 102-2, 416-1, 418-1 |
dostępność sieci | GRI 203-1,2 |
innowacyjne rozwiązania ICT | GRI 203-1,2 |
obsługa klienta | GRI 102-2 |
prywatność i bezpieczeństwo danych | GRI 418-1 |
odpowiedzialny pracodawca | GRI 102-8,41, 400-1,2, 403-1,2,3,4, 404-1,2,3, 405-1,2, 406-1, 408-1, 409-1 |
wsparcie dla przedsiębiorczości | GRI 102-2 |
informacja o ryzykach | GRI 416-1,2 |
wsparcie dla cyfryzacji biznesu i regionów | GRI 203-1,2 |
rozwój umiejętności cyfrowych | GRI 203-1,2, 413-1 |
etyka i transparentność | GRI 102-16, 205-1,2,3, 206-1 |
transparentna oferta i komunikacja | GRI 417-1,2,3 |
Ważne obszary | |
ICT dla zdrowia | GRI 102-2 |
ICT dla edukacji | GRI 404-2, 413-1 |
specjalna oferta dla wybranych grup | GRI 102-2 |
polityka zakupowa | GRI 102-9 |
wolność wypowiedzi i prawa człowieka | GRI 403-4, 412-2 |
postawa ekologiczna i recykling | GRI 301-1,3, 302-1,4,5, 303-1, 305-1,4,3, 306-2, 307-1 |
redukcja konsumpcji energii | GRI 302-1,4 |