TCFD GRI

Słowo wstępu

Czas czytania

Szanowni Interesariusze!

Zapraszam do lektury kolejnego zintegrowanego raportu rocznego Orange Polska, w którym prezentujemy zarówno finansowe jak i pozafinansowe wyniki naszej działalności w 2023 roku. Łącząc te aspekty w jednym dokumencie, możemy przedstawić nasze wyniki w szerszym kontekście społecznym, a jednocześnie omówić metody długofalowego tworzenia wartości dla różnych grup interesariuszy przy jednoczesnym budowaniu stabilności firmy.

Rok 2023 po raz kolejny potwierdził, ze nasza działalność opiera się na mocnych fundamentach. Zrealizowaliśmy cele całoroczne i osiągnęliśmy istotny postęp we wszystkich filarach strategii .Grow. Dokonaliśmy tego pomimo wymagającego otoczenia makroekonomicznego: bardzo wysokiej inflacji i niemal zerowego wzrostu gospodarczego. Tym niekorzystnym czynnikom towarzyszyła dodatkowo silna konkurencja na rynku, zwłaszcza w obszarze usług światłowodowych i ofert konwergentnych. W raporcie przedstawiono szczegółowe informacje na ten temat.

Po objęciu stanowiska Prezesa Zarządu Orange Polska, z zadowoleniem przekonałam się, że wartości związane ze zrównoważonym i odpowiedzialnym podejściem do rozwoju – to jest wartości uwzględniające wpływ na środowisko i społeczeństwo – znajdują się wysoko wśród priorytetów Spółki; są wręcz wpisane w jej DNA. Jestem przekonana, że prawdziwy wzrost gospodarczy musi w sobie łączyć aspekty finansowe i pozafinansowe.

Ubiegły rok przyniósł wyjątkowe sukcesy w realizacji filaru naszej strategii związanego z odpowiedzialnością. Dzięki portfelowi umów na dostawę energii odnawialnej znacząco przyspieszyliśmy proces ograniczania emisji CO2 – które względem 2015 roku, przyjętego za bazowy, zmniejszyły się o 79%. Zrealizowaliśmy cel strategiczny na 2025 rok dwa lata przed terminem. Ponadto, kładziemy coraz większy nacisk na emisje CO2 w zakresie 3. W sferze szeroko zakrojonych działań społecznych, w 2023 roku zakończyliśmy realizację naszego trzyletniego flagowego projektu społecznego Lekcja:Enter, w ramach którego kompetencje cyfrowe doskonaliło ponad 80 tys. nauczycielek i nauczycieli, głównie z mniejszych miejscowości. Kontynuowaliśmy także projekty edukacyjne skierowane do dzieci i seniorów, ograniczające wykluczenie społeczne i cyfrowe.

Co do przyszłości, cieszy nas stopniowa poprawa otoczenia gospodarczego, w tym spadek inflacji do niskiego jednocyfrowego poziomu. Mamy także nadzieję, że odblokowanie funduszy europejskich pobudzi działalność gospodarczą w Polsce, zwiększając pulę realizowanych przez nas projektów. Rok 2024 będzie ostatnim rokiem realizacji strategii .Grow, przy czym jesteśmy zdeterminowani, aby osiągnąć wszystkie jej cele. Wykorzystamy również ten czas na opracowanie nowego planu strategicznego, który – o czym jestem przekonana – stanie się dla nas platformą do osiągania dalszego wzrostu wartości dla wszystkich interesariuszy.

Liudmila Climoc

Prezes Zarządu Orange Polska

Wyniki wyszukiwania