TCFD GRI

Orange
jest tutaj

Jako zaufany partner, Orange daje wszystkim klucze do odpowiedzialnego cyfrowego świata.

Pobierz raport

Liudmila Climoc

Prezes Zarządu
Orange Polska

List Prezeski

Rok 2023 po raz kolejny potwierdził, że nasza działalność opiera się na mocnych fundamentach. Zrealizowaliśmy cele całoroczne i osiągnęliśmy istotny postęp we wszystkich filarach strategii .Grow. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami w raporcie.

Czytaj list

Nasza firma

  • 17 628 tys.
    Dostępy komórkowe
    (karty SIM)
  • 99,9 %
    Pokrycie dla sieci 4G (na zewnątrz budynków)
  • 8,8 mln
    Liczba gospodarstw domowych w zasięgu naszej sieci światłowodowej

Orange Polska jest wiodącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce. Posiadamy największą infrastrukturę telekomunikacyjną w Polsce, dostarczając szeroką gamę produktów i usług dla klientów indywidualnych, biznesowych i hurtowych w sieci stacjonarnej i komórkowej. Jesteśmy największym w Polsce operatorem konwergentnym (łączącym ofertę usług stacjonarnych i mobilnych), działającym w oparciu o technologię światłowodową. Klientom biznesowym oferujemy unikalne i kompleksowe rozwiązania, obejmujące łączność oraz usługi IT i integracyjne.

Zobacz więcej

Orange Polska w 2023 roku

Orange Polska w 2023 roku

  • 12,97 mld zł
    Przychody
    +3,9% r/r
  • 3,18 mld zł
    EBITDAaL
    +3,3% r/r
  • 1,17 mld zł
    Organiczne przepływy pieniężne
    +43% r/r
  • 818 mln zł
    Zysk netto
    +13% r/r

Ubiegłoroczne wyniki potwierdziły odporność naszej działalności na trudności zewnętrzne, a także naszą zdolność do adaptowania się do tych wyzwań. W podstawowej działalności telekomunikacyjnej odnotowaliśmy w ubiegłym roku bardzo dobre wyniki, osiągając wzrost marży bezpośredniej o ponad 4%. Zwiększamy jednocześnie liczbę klientów podstawowych usług telekomunikacyjnych oraz średni przychód, jaki klienci tych usług generują (ARPO).

Zobacz więcej
  • 1 700 tys.
    Indywidualni klienci konwergentni
  • 17 628 tys.
    Dostępy komórkowe
    (karty SIM)
  • 2 821 tys.
    Głosowe łącza stacjonarne (rynek detaliczny)
  • 1 349 tys.
    Dostępy światłowodowe

Ubiegłoroczne wyniki potwierdziły odporność naszej działalności na trudności zewnętrzne, a także naszą zdolność do adaptowania się do tych wyzwań. W podstawowej działalności telekomunikacyjnej odnotowaliśmy w ubiegłym roku bardzo dobre wyniki, osiągając wzrost marży bezpośredniej o ponad 4%. Zwiększamy jednocześnie liczbę klientów podstawowych usług telekomunikacyjnych oraz średni przychód, jaki klienci tych usług generują (ARPO).

Zobacz więcej

ESG
Klimat i środowisko

ESG
Klimat i środowisko

  • 64 %
    redukcji CO₂ w ciągu ostatniego roku
  • 74 %
    energii ze źródeł odnawialnych w naszym zużyciu

W Orange wierzymy, że postęp technologiczny jest dla wszystkich, ale nie powinno się to odbywać kosztem środowiska naturalnego. Bierzemy odpowiedzialność za nasz wpływ na klimat i środowisko.

Naszym głównym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej i zerowej emisji netto dwutlenku węgla do 2040 r., czyli dziesięć lat przed osiągnięciem celów klimatycznych UE.

Czytaj więcej

ESG
Społeczeństwo

ESG
Społeczeństwo

  • 5,8 tys.
    dzieci w programach edukacji cyfrowej
  • 23 tys.
    nauczycieli w programach edukacji cyfrowej
  • ~ 5,5 mln
    ataków phishingowych zablokowanych przez CyberTarczę

Włączenie cyfrowe ma dziś szczególnie ważny wymiar społeczny. Oznacza to upowszechnianie dostępu do szybkiego Internetu z jednej strony, a z drugiej edukację i rozwój kompetencji cyfrowych w obszarze społecznym i konsumenckim. Jesteśmy aktywni w obu tych obszarach. Od ponad 16 lat wspieramy edukację cyfrową Polaków poprzez naszą Fundację Orange, która wdraża programy edukacji cyfrowej w szkołach. Ponadto zapewniamy dostępność naszych usług dla klientów z niepełnosprawnościami i uczymy seniorów, jak korzystać nowych technologii.

Czytaj więcej

ESG
Kapitał ludzki

ESG
Kapitał ludzki

  • 9 368 pracowników
    w etatach (łącznie z NetWorks)
  • 36,8 %
    kobiet na pozycjach liderskich
  • ~ 28 h
    szkoleń na pracownika

Budowanie dobrego środowiska pracy to jedno z kluczowych wyzwań dla każdej firmy. Nasz cel w obszarze pracowniczym to tworzenie kultury współpracy, w której pracownicy czują się szanowani oraz realizują cele zawodowe i życiowe. Priorytety zmiany kulturowej – co robimy, aby być blisko, prosto, odważnie i pozytywnie.

 

Zobacz więcej

ESG
Ład korporacyjny

ESG
Ład korporacyjny

  • 42,9 %
    kobiet w Radzie Nadzorczej*
  • 37,5 %
    kobiet w Zarządzie*
  • 37,5 %
    Polaków w Radzie Nadzorczej*
  • 87,5 %
    Polaków w Zarządzie*

    *dane na koniec 2023 r. dla Orange Polska S.A.

Jesteśmy przekonani, że różnorodność organów zarządzających i nadzorujących jest korzystna z punktu widzenia rozwoju firmy. Dlatego dbamy o to, aby nasza Rada Nadzorcza i Zarząd składały się z osób, które różnią się pod względem wieku, płci, wykształcenia i doświadczeń zawodowych. Dzięki temu, że reprezentują one rożne środowiska i mają zróżnicowaną wiedzę i umiejętności, mogą spojrzeć z różnych perspektyw na zarządzanie firmą i jej efektywne funkcjonowanie na rynku.

W ramach naszej polityki zarządzania różnorodnością dążymy do tego, aby co najmniej 30% członków Rady Nadzorczej i Zarządu stanowiły kobiety.

Czytaj więcej

Wyniki wyszukiwania