Raport roczny 2021

Rynek konsumencki

Konwergencja oparta o światłowody pozostanie główną dźwignią wzrostu

Na rynku klientów indywidualnych, kluczem do budowy wartości w dalszym ciągu będzie konwergencja, czyli sprzedaż pakietu usług mobilnych i stacjonarnych, która kompleksowo odpowiada na potrzeby gospodarstw domowych w zakresie usług telekomunikacyjnych, przyczyniając się do wzrostu satysfakcji klientów i zmniejszenia wskaźnika rezygnacji z usług. Konwergencja umożliwia także dosprzedaż usług, pozwalając uzyskać większy udział w wydatkach gospodarstw domowych na usługi telekomunikacyjne i media.

Orange Love – sprawdzona oferta

Postawiliśmy na konwergencję już w 2017 roku, wprowadzając Orange Love jako flagową ofertę gospodarstw domowych w Polsce. Orange Love to gotowy pakiet usług stacjonarnych i mobilnych, oferowany po stałej, atrakcyjnej cenie.

 

Pakiet podstawowy można za dopłatą rozszerzyć o kolejne karty SIM, większe prędkości dostępu w łączu światłowodowym czy dodatkowe programy telewizyjne. Towarzyszy temu bogata oferta smartfonów w atrakcyjnych cenach. Co ważne, oferta Orange Love jest dostępna dla każdej technologii dostępu szerokopasmowego (światłowód lub kabel miedziany), a także w przypadku usługi LTE wykorzystywanej do użytku domowego. Dzięki temu, możemy sprzedawać tę ofertę na terenie całego kraju, co znacznie podnosi efektywność. Na koniec 2021 roku, z oferty Orange Love korzystało ponad 1,5 mln klientów.

Dalszy potencjał konwergencji

Rynek telekomunikacyjny w Polsce staje się w coraz większym stopniu konwergentny – podobnie jak w wielu innych państwach UE – ale w dalszym ciągu widzimy w konwergencji istotny potencjał, zarówno do dosprzedaży kolejnych usług gospodarstwom domowym, w których już jesteśmy obecni, jak i wejścia z naszymi usługami do nowych gospodarstw. Postawiliśmy sobie cel wzrostu bazy klientów konwergentnych o co najmniej 20% do końca 2024 roku, przy jednoczesnym dalszym istotnym wzroście przychodu na klienta (ARPO).

Inni operatorzy chcą również w coraz większym stopniu realizować strategię konwergencji w oparciu o szybki internet stacjonarny, co będzie oznaczało większą konkurencję. Będzie to od nas wymagać umiejętności wyróżnienia się kompleksowością oferty i jakością obsługi klienta. Wykorzystamy w tym celu siłę naszej marki oraz bardzo dobre postrzeganie nas przez klientów (pierwsza pozycja w rankingu NPS). Będziemy również chcieli odpowiedzieć na potrzeby klientów bardziej wrażliwych cenowo.

Światłowód – kluczowy czynnik sukcesu

Głównym warunkiem sukcesu w realizacji naszych zamierzeń związanych z konwergencją będzie dalszy wzrost zasięgu naszej sieci światłowodowej. Do 2024 roku planujemy zwiększyć go o 2-3 miliony gospodarstw domowych, czyli o 40-60% w stosunku do stanu na koniec 2020 roku. W ciągu kilku poprzednich lat bardzo intensywnie inwestowaliśmy w budowę sieci, kreując światłowód jako synonim szybkiego i niezawodnego internetu w Polsce, co przełożyło się na postrzeganie Orange Polska jako jego dostawcę pierwszego wyboru. W ciągu następnych lat będziemy głównie polegać na podłączaniu się na zasadach hurtowych do sieci innych operatorów. Będzie to głównie sieć budowana przez Światłowód Inwestycje oraz sieci powstające w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Światłowód daje nam znacznie wyższy średni przychód na klienta w porównaniu z technologiami miedziowymi. Wynika to głównie z większych możliwości sprzedaży treści oraz wyższych oferowanych prędkości, które są coraz częściej wybierane przez klientów. Usługi światłowodowe są również znacznie lepiej postrzegane przez klientów.

Oferta TV – ważny element oferty konwergentnej

Ważnym czynnikiem sukcesu naszej strategii konwergentnej jest także jakość oferty telewizyjnej, która w przypadku polskich konsumentów odgrywa istotną rolę przy wyborze dostawcy usług. Pomimo szybkiego wzrostu popytu na usługi udostępniania treści przez internet (OTT), telewizja linearna cieszy się niezmiennie wielką popularnością. Zamierzamy pozostać wyłącznie dystrybutorem treści programowych – nasza strategia nie przewiduje znaczących inwestycji w tworzenie własnych programów. Nasza oferta TV obejmuje ponad 200 kanałów linearnych. W coraz większym stopniu promujemy też serwisy OTT. Na koniec 2021 roku liczba klientów usług TV wynosiła około miliona, z czego około 70% przypadało na technologię IPTV. Liczba klientów w tej technologii dynamicznie rośnie w związku z rozbudową sieci światłowodowej. Pozostali klienci korzystają z telewizji satelitarnej, która – jako technologia schyłkowa – nie jest już rozwijana.

Nie tylko łączność – dodatkowe usługi dla gospodarstw domowych

Naszymi podstawowymi usługami pozostanie łączność stacjonarna i mobilna. Zamierzamy jednak analizować i testować nowe usługi dodane, zgodne z wizją „rozszerzonego domu”.

 

Chcemy zaproponować klientom nowe oferty, które dzięki nowoczesnym technologiom ułatwią im codzienne życie. Planujemy poszerzyć pakiety konwergentne o kolejne elementy: usługi cyberbezpieczeństwa, inteligentne urządzenia, nowe możliwości dostępu do cyfrowej rozrywki oraz rozwiązania związane z wykorzystaniem czystej, przyjaznej dla środowiska energii. Oprócz odpowiedniej infrastruktury, dysponujemy także wykwalifikowanymi technikami i sprzedawcami oraz siecią dystrybucji, co zapewni doradztwo dla klientów oraz skuteczną instalację. Dzięki tym aktywom, mamy wyjątkowe możliwości, żeby projektować i rozwijać nowe usługi.

Wyniki wyszukiwania