P: Dlaczego kultura korporacyjna jest tak istotna dla powodzenia strategii?
To bardzo proste: zdrowo funkcjonujące organizacje osiągają lepsze wyniki biznesowe. W Orange Polska doskonale wiemy, że kultura organizacyjna, która nie odpowiada wymaganiom strategii, może w istotny sposób blokować stały rozwój firmy i realizację celów biznesowych. Kultura musi być również dostosowana do ludzi, którzy tworzą daną organizację – musi być dla nich atrakcyjna, żeby chcieli się z nią identyfikować. Badania pokazują, że spółki, w których kultura organizacyjna wspiera innowacyjność, wymianę wiedzy, otwartą komunikację i wysokie standardy zarządzania, uzyskują na giełdzie nawet trzykrotnie lepsze wyniki (mierzone całkowitą stopą zwrotu dla akcjonariuszy) od spółek z tej samej branży, które zaniedbują ten obszar.
Dlatego w Orange Polska umieściliśmy transformację kulturową i zwiększenie potencjału naszych zespołów bardzo wysoko wśród celów strategii .Grow. W jaki sposób chcemy to osiągnąć? Po pierwsze, inwestujemy w rozwój przyszłościowych kompetencji, szczególnie związanych z nowymi technologiami, takimi jak systemy cyfrowe, analiza dużych zbiorów danych, sztuczna inteligencja, rozwiązania chmurowe, cyberbezpieczeństwo i 5G. Chcemy, żeby nasi pracownicy mieli szansę rozwijać się razem z firmą, odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku i klientów. Zamierzamy przyciągnąć nowe utalentowane osoby oraz zachęcić obecnych pracowników do rozwoju, a niekiedy zmiany roli zawodowej. Planujemy do 2024 roku wyposażyć 70% naszych pracowników w umiejętności cyfrowe. Wzmacniamy również innowacyjność wśród naszych zespołów, zapewniając im przestrzeń do nauki w ramach szerszych społeczności, oferując możliwość uczestnictwa w tzw. hackathonach (nowatorskich inicjatywach poświęconych rozwiązaniu konkretnych problemów biznesowych) oraz promując kulturę informacji zwrotnej. Ponadto, wprowadzamy elastyczne metody pracy oraz tworzymy przyjazne środowisko pracy, które sprzyja otwartej komunikacji i stałemu doskonaleniu.
Jako firma, rozwijamy się razem z naszymi zespołami. Jesteśmy przekonani, że tylko inwestując w ludzi możemy być liderem na rynku, w tym w obszarze nowych technologii. Nasi pracownicy są istotnym elementem sukcesu.