Sponsoring i darowizny
Sponsoring
Orange Polska posiada politykę w zakresie sponsoringu. Strategia sponsoringowa Orange Polska jest pochodną globalnej strategii sponsoringowej Grupy Orange. W strategicznym obszarze sponsoringu, jakim jest obecnie muzyka, Orange Polska tworzy projekty ogólnopolskie, kompleksowe, długofalowe i skierowane do jak najszerszego grona klientów (obecnych i potencjalnych). Orange Polska S.A. angażuje się w projekty długofalowo, a nie jednorazowo. Realizacja kluczowych projektów sponsoringowych jest zatwierdzana przez Zarząd Orange Polska. W celu realizacji strategii centralizacji zarządzania projektami sponsoringowymi w Grupie Orange Polska został powołany Komitet ds. Sponsoringu.
Ze względu na pandemię COVID-19, w 2021 roku nie odbyły się regularne festiwale muzyczne: Orange Warsaw Festival, Open’er Festival Powered by Orange oraz Kraków Live Festival. Zostało zrealizowane wydarzenie jednorazowe: Open’er Park Powered by Orange – najdłużej trwający festiwal muzyczny w Polsce. Podczas 6 tygodni i 23 dni koncertowych w Gdyni bawiło się ponad 75 tysięcy osób.
Sponsoring | 2020 | 2021 |
Sponsoring muzyczny –Open’er Park Powered by Orange | ||
Liczba uczestników | n/d | 75 000 |
Ekwiwalent reklamowy publikacji (w mln zł) | n/d | 2,3 |
Liczba publikacji | n/d | 132 |
Darowizny
W ramach polityki darowizn Orange Polska posiada sformalizowane zasady funduszu darowizn, które określa decyzja Członka Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych. Orange Polska przestrzega jasnych i przejrzystych zasad przyznawania darowizn:
- każda darowizna wymaga analizy i rekomendacji,
- każda darowizna jest akceptowana przez Prezesa Zarządu Orange Polska,
- każda darowizna jest realizowana na podstawie umowy darowizny w formie pisemnej,
- wszystkie darowizny są realizowane przelewami i rejestrowane w systemach księgowych Orange Polska,
- w każdej umowie jest zawarte postanowienie o konieczności potwierdzenia realizacji darowizny zgodnie z przedmiotem darowizny.
Dodatkowo, Orange Polska nieodpłatnie uruchamia specjalne numery charytatywne SMS, z których całkowity dochód jest przekazywany na cele społeczne, m.in. wsparcie akcji i programów społecznych, pomoc w sytuacjach klęsk żywiołowych i katastrof czy ratowanie życia i zdrowia ludzi.
Od wielu lat udostępniamy SMS charytatywny m.in. Caritas Polska, Fundacji Polsat, Fundacji TVN, Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy i Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia. W 2021 roku takie numery zostały uruchomione dla 15 organizacji, które otrzymały łącznie ponad 6,2 mln zł.
Podane obok darowizny obejmują wydatki ponoszone na wspieranie instytucji charytatywnych, organizacji społecznych w zakresie pomocy społecznej, edukacji, zdrowia, kultury, działalności sportowej i innych.