Raport roczny 2021

Klienci o specjalnych potrzebach

Orange dla seniora

Orange Polska otrzymał certyfikat jakości OK Senior, nadawany przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, za obsługę na infolinii i w salonach sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom seniorów, którzy nie zawsze radzili sobie z bogatym menu infolinii, wprowadziliśmy szereg udogodnień. Automatyczne menu zostało skrócone do minimum; zapewniamy też dedykowanych doradców i nieograniczony czas rozmów. Dodatkowo wszystkie listy adresowane do seniorów są drukowane większą czcionką.

Wiemy, że osoby starsze są grupą najbardziej narażoną na wykluczenie cyfrowe. Badania pokazują, że seniorzy nie korzystają z nowych technologii, bo nie widzą takiej potrzeby. Pandemia spowodowała, że potrzeba dostępu do nowych technologii stała się koniecznością. Wielu seniorów zaczęło stawiać pierwsze kroki w cyfrowym świecie. Chcemy towarzyszyć seniorom w tej podróży, dając im wiedzę i umiejętności, jak poruszać się w sieci, oraz usługi i narzędzia, które mogą im to ułatwić.

Z myślą o seniorach przygotowaliśmy portal internetowy, na którym zgromadziliśmy nasze filmy edukacyjne oraz wszelkie informacje o rekomendowanych dla seniorów urządzeniach czy usługach. W przygotowaniu materiałów pomogła nam Fundacja Zaczyn. Do tej pory stronę odwiedziło ponad 35 tys. użytkowników, a z filmów edukacyjnych skorzystało 34 tys. osób. Z okazji Dnia seniora (14 listopada) zorganizowaliśmy tydzień seniora. Przygotowaliśmy też specjalną ulotkę „Przewodnik od Orange dla Seniora” z informacjami dotyczącymi pierwszych kroków w sieci. Jest ona dostępna w naszych salonach. W ofercie wyodrębniamy telefony, które polecamy starszym klientom, a także specjalne promocje na wybrane akcesoria przydatne dla starszych.

Seniorów zapraszamy również na kursy online „Mój pierwszy smartfon”, organizowane na platformie ABC Senior wspólnie z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej. Na webinariach pokazujemy, jak internet pomaga w codziennym życiu oraz jak bezpiecznie z niego korzystać. O tym, jak włączyć internet w telefonie, wysłać maila, zainstalować aplikację czy porozmawiać z bliskimi na czacie komunikatora dowiedziało się na kursach online ponad 750 seniorów.

W firmie działa specjalny program, który w kompleksowy sposób zajmuję się kwestiami dostosowania usług, oferty i komunikacji do potrzeb starszych klientów.

35 000
użytkowników odwiedziło stronę http://www.orange.pl/dlaseniora
750
uczestników kursów on-line

Orange bez barier

Jednym z ważnych zadań w zakresie integracji cyfrowej, będącej częścią strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska, jest odpowiedź na potrzeby klientów z niepełnosprawnościami. Klientom z niepełnosprawnościami zapewniamy możliwość korzystania ze 144 dostępnych salonów, które znajdują się w całej Polsce (1/5 salonów). W salonach tych zapewniamy:

  • swobodny dostęp bez barier architektonicznych;
  • dodatkowo przeszkolonych konsultantów;
  • możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego online w godzinach 9.00-17.00;
  • możliwość otrzymania wydrukowanych powiększoną czcionką dokumentów, takich jak regulaminy, cenniki i wzory umów;
  • możliwość otrzymania informacji o oferowanych udogodnieniach dla klientów z niepełnosprawnościami w formie drukowanej powiększoną czcionką, elektronicznej lub poprzez wskazanie na stronie internetowej.

Wejście do dedykowanych salonów Orange zostało oznaczone odpowiednimi symbolami oraz dodatkowo znakiem certyfikatu OK Senior.

W każdym salonie zapewniamy możliwość:


  • złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury i najważniejszych dokumentów wydrukowanych powiększoną czcionką lub w alfabecie Braille’a bądź w pliku elektronicznym;

  • wybór telefonu z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami;

  • skorzystania z pomocy doradcy w konfiguracji urządzenia.

Klienci niesłyszący mogą też skorzystać z usługi tłumacza migowego podczas kontaktu z naszymi infoliniami. Tłumacz zadzwoni na naszą infolinię i pomoże w uzyskaniu potrzebnych informacji. Z usługi tłumacza migowego można skorzystać od poniedziałku do piątku, w godzinach 9.00-17.00.

Przygotowaliśmy również filmy instruktażowe, które pokazują, jakie udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami posiadają smartfony działające z systemem Android, iOS i Windows. Na kanale YouTube Orange Ekspert są sukcesywnie udostępniane filmy instruktażowe dotyczące naszych usług i ofert z napisami i tłumaczeniem migowym. Pracujemy też nad tym, aby nasza strona internetowa www.orange.pl była dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnościami.

Wyniki wyszukiwania