Na działalności dużych firm korzystają inne firmy – mogą się rozwijać, dawać zatrudnienie, inwestować. Zdecydowaną większość towarów i usług, których Orange potrzebuje do prowadzenia biznesu w Polsce, kupuje w kraju. Aż 91% krajowych dostawców Orange Polska to firmy polskie lub z przewagą własności polskiej.
W samym 2021 roku ponad 87% wydatków Orange Polska stanowiły zakupy u firm polskich lub polskich oddziałów firm zagranicznych. Zamówienia w kwocie ponad 4,8 mld złotych popłynęły do blisko 3 tysięcy firm. Pomimo pandemii, Orange wciąż zasilał polską gospodarkę, przyczyniając się do jej stabilności – wartość zamówień w 2020 roku była zbliżona do ich przeciętnej skali w poprzednich trzech latach (93%). Szacunkowo, Polska zawdzięcza zakupom Orange średniorocznie 0,2% wzrostu PKB.
Te wydatki zasilają naszą gospodarkę i napędzają popyt. Zgodnie z tak zwanym modelem przepływów międzygałęziowych, który opisuje efekty popytowe zakupów całym łańcuchu dostaw, oszacowaliśmy, że wydatki Orange Polska wygenerowały w latach 2005-2021 łączny wzrost popytu na towary i usługi polskich przedsiębiorstw aż o ponad 200 mld zł.
Ponad 1/4 (26%) wydatków Orange Polska na zakupy w Polsce zasila firmy sektora wysokich technologii (klasyfikowane przez Eurostat jako high technology albo high tech knowledge intensive services). Kolejne 16% wydatków zasiliło firmy z branż knowledge intensive, czyli opartych na wykorzystaniu zaawansowanej wiedzy. W 2021 roku było to łącznie ponad 2 miliardy złotych. 15% środków na zakupy Orange Polska zasiliło zlokalizowane w Polsce przedsiębiorstwa sektora ICT, będące kluczowym zasobem nowoczesnej gospodarki.