Rok 2022 będzie drugim rokiem realizacji naszej strategii .Grow. Nie ma wątpliwości, że będzie to miało miejsce w zmiennym i często wymagającym otoczeniu makroekonomicznym – charakteryzującym się presją inflacyjną, kryzysem na rynku energii oraz zawirowaniami politycznymi. Pomimo to, jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek przekonani, że nasza strategia pozwala w optymalny sposób wykorzystać nasze aktywa, wiedzę i wartości.
Będziemy nadal realizować strategię komercyjną ukierunkowaną na budowanie wartości, co jest szczególnie istotne w otoczeniu inflacyjnym. Należy jednak pamiętać, że ze względu na abonamentowy charakter naszych usług – co okazało się bardzo korzystne w trudnym czasie ograniczeń pandemicznych w latach 2020-2021 – potrzeba więcej wysiłku, by dostosować się do otoczenia inflacyjnego, zwłaszcza w perspektywie krótkookresowej.
Mamy nadzieję, że rok 2022 okaże się rokiem 5G. Liczymy na rozstrzygnięcie aukcji na częstotliwości 5G, co umożliwi nam przystąpienie do budowy tej sieci przy wykorzystaniu przeznaczonego na nią pasma. Będzie to bardzo ważny element, otwierający nowe perspektywy dla usług i wzrostu zarówno na rynku konsumenckim jak i biznesowym.
Ekologia pozostanie wysoko na liście naszych priorytetów, zarówno w wymiarze środowiskowym jak i społecznym. Zawarcie nowych umów bezpośrednio z dostawcami energii odnawialnej (PPA) nabiera jeszcze większego znaczenia wobec kryzysu na rynku energii. Będziemy się także przygotowywać do otwarcia nowego ośrodka koordynującego kompetencje cyfrowe – Centrum Cyfrowego Orange.
Ponadto, będziemy kontynuować przekształcanie kultury organizacyjnej w kierunku zwiększenia elastyczności i efektywności kosztowej. Proces ten będzie obejmować dalszą cyfryzację procesów biznesowych. Zgodnie z założeniami strategii .Grow, chcemy inwestować w nasz kluczowy zasób – ludzi, w tym rozwijać nowe formy współdziałania i środowisko pracy. Jest to szczególnie istotne w okresie po pandemii.