Orange Polska jest liderem we wszystkich segmentach biznesowych rynku telekomunikacyjnego oraz czołowym graczem na rynku ICT. Realizacja strategii .Grow zapewni nam pozycję lidera w zakresie doradztwa i integracji kompleksowych usług transformacyjnych dla biznesu, umożliwiających przedsiębiorstwom i instytucjom sprawne funkcjonowanie w nowym, cyfrowym świecie. Osiągniemy to dzięki wykorzystaniu naszych kluczowych zasobów, czyli sieci mobilnej i światłowodowej, wzbogaconej o szeroki portfel usług tworzących pełen łańcuch wartości w obszarze transformacji cyfrowej. Kluczową rolę będzie odgrywać dalszy stabilny rozwój naszej spółki Integrated Solutions – trzeciego największego integratora na rynku polskim. A przyśpieszenie osiągniemy monetyzując inwestycje w nowe obszary i kompetencje, czyli spółki BlueSoft i Craftware. Największe wzrosty planujemy w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz oprogramowania i aplikacji, korzystając zarówno z doświadczenia spółek zależnych jak i kompetencji budowanych na potrzeby wewnętrzne.
Rok 2021 po raz kolejny przyniósł bardzo dobre wyniki w usługach IT i integracyjnych, co umocniło naszą pozycję jako wiodącego integratora i dostawcy pełnego łańcucha wartości w obszarze transformacji cyfrowej dla przedsiębiorstw w Polsce.
Przychody z usług IT i integracyjnych wzrosły do 1,1 mld zł, tj. o 18% rok-do-roku, do czego przyczyniły się w równym stopniu wzrost organiczny oraz konsolidacja wyników spółki Craftware, przejętej w grudniu 2020 roku). Craftware specjalizuje się w systemach zarządzania relacjami z klientami (CRM), zwłaszcza opartymi na technologii Salesforce. Integracja w ramach Grupy przebiegła bardzo płynnie, a przychody tej spółki jeszcze dynamicznie wzrosły – o 27%, do poziomu prawie 100 mln zł. Bliska współpraca z firmą BlueSoft przyczyniła się do osiągnięcia synergii oraz pozyskania przez Craftware nowych klientów i poszerzenia zakresu działalności. Spółka BlueSoft potwierdziła silną pozycję w obszarze transformacji cyfrowej w branżach finansowej i farmaceutycznej. Ponadto, w 2021 roku spółka stała się ważnym dostawcą usług dla branży sprzedaży detalicznej – przychody z tych usług uległy podwojeniu – która przechodzi dynamiczną transformację w zakresie rozwiązań chmurowych, oprogramowania do zarządzania danymi oraz rozwiązań aplikacyjnych.