Pracownicy w różnych obszarach i na różnych szczeblach struktury oraz osoby wykonujące prace na rzecz Orange Polska w ramach rozwijającego się outsourcingu niektórych obszarów działalności firmy mogą w różnym stopniu korzystać z oferowanych świadczeń. Globalny charakter firmy sprzyja korzystaniu przez pracowników z możliwości rozwoju także poza granicami kraju.
Dla każdej firmy wyzwaniem jest zapewnienie jak najbardziej atrakcyjnych warunków pracy – szczególnie w obliczu silnej, zaostrzonej kryzysem konkurencji rynkowej. Utrzymywanie wysokich standardów jest jednak koniecznością dla organizacji, która chce być uważana za bliską i pozytywną, działająca odważnie i w prosty sposób.
Orange Polska to ponad 10 tys. osób w całej Polsce, pracujących w ponad 140 lokalizacjach. Ponad połowa z nich (56%) to mieszkańcy pięciu największych polskich miast, pozostali pracują w mniejszych miejscowościach. Większość naszej załogi to mężczyźni, ok. 60%. Wśród nas są osoby z niepełnosprawnościami. Co roku około 500 pracowników zostaje rodzicami. Mamy wśród nas pracowników reprezentujących rożne zawody i stanowiska. To wszystko sprawia, że jednym z kluczowych wyzwań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi jest zarządzanie różnorodnością.
Za kluczowe wymiary różnorodności w Orange Polska przyjmujemy: płeć; wiek; kompetencje, wiedzę, doświadczenie i sposób myślenia; zdolności psychofizyczne – (nie) pełnosprawność; status rodzicielski. Pozostałe wymieniane przez pracowników wymiary to: religia i światopogląd; lokalizacja miejsca pracy (centrala lub region); forma zatrudnienia; narodowość / pochodzenie etniczne. Bardzo ważną kwestią jest uwzględnianie wszystkich tych aspektów w zarządzaniu różnorodnością – dbanie o pracowników z niepełnosprawnościami, umożliwianie międzypokoleniowej wymiany wiedzy czy też budowanie inkluzyjnej i otwartej kultury organizacyjnej.