Szybka, nowoczesna i niezawodna sieć jest niezbędnym warunkiem sukcesu w konwergencji. Z uwagi na zróżnicowane środowisko konkurencyjne, możliwości techniczne związane z gęstością zabudowy, nasze udziały w rynku oraz potrzeby klientów, nasze działania cechuje podejście lokalne, które różni się w zależności od tego, czy są to metropolie, małe miasta czy tereny wiejskie. W dużych miastach nacisk został położony na rozbudowę zasięgu sieci światłowodowej i odzyskanie udziałów w rynku stacjonarnego internetu przy wykorzystaniu naszej bardzo mocnej pozycji na rynku usług mobilnych. Z kolei na terenach wiejskich główną opcją dostępu do szybkiego internetu są technologie mobilne, uzupełnione o technologie stacjonarne.
Poszerzamy zasięg usług światłowodowych nie tylko budując całkowicie nowe sieci, ale również zwiększając gęstość już wcześniej przez nas wybudowanych, które niewielkim wysiłkiem rozbudowujemy o nowe łącza do pobliskich budynków pozbawionych przedtem dostępu do sieci światłowodowej. Takie działania przyczyniają się do lepszego zarządzania istniejącymi zasobami, poprawy wyników finansowych i zwiększenia satysfakcji klientów.
Wykorzystujemy wszystkie dostępne kanały kontaktu z klientami i podwykonawcami w celu podniesienia jakości świadczonych usług, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej wartości wskaźnika NPS w porównaniu do innych operatorów. Wdrażamy nowoczesne technologie, które umożliwiają monitorowanie zamówień przez klientów i kontakt z monterami (poprzez aplikację mobilną), a naszą działalność opieramy na zaawansowanych rozwiązaniach z zakresu analityki biznesowej (BI).
Przewidując „nową normalność” po ustaniu pandemii COVID-19, tworzymy nowe możliwości techniczne dla klientów, dzięki którym mogą korzystać z usług i rozwiązywać problemy w trybie samoobsługi (bądź ze zdalną pomocą doradców) – co jest odpowiedzią na oczekiwania klientów oraz elementem strategii .Grow.
Od 2015 roku, zgodnie z poprzednią strategią, koncentrowaliśmy się na masowej budowie linii światłowodowych w technologii FTTH. Na koniec 2020 roku, osiągnęliśmy strategiczny cel w postaci 5 mln gospodarstw domowych w zasięgu naszej sieci, co stanowiło ponad jedną trzecią wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Na koniec 2021 roku zasięgiem usług światłowodowych było objętych ponad 5,9 mln gospodarstw domowych w 211 miastach Polski.
W ramach budowania zasięgu sieci światłowodowej wykorzystujemy również infrastrukturę innych operatorów. Tam gdzie jest to technicznie możliwe i biznesowo opłacalne, wchodzimy w porozumienia z innymi operatorami sieci światłowodowych w sprawie dostępu hurtowego i efektywnego wykorzystania istniejącej infrastruktury FTTH w danych lokalizacjach. Główną korzyścią z takiego rozwiązania jest szybszy dostęp do sieci światłowodowej. Takie działania wpisują się w założenia Dyrektywy Kosztowej Komisji Europejskiej, która
rekomenduje unikanie dublowania istniejących zasobów. Na koniec 2021 roku wykorzystywaliśmy infrastrukturę ponad 50 operatorów (w tym Światłowód Inwestycje), obejmującą 2,2 mln gospodarstw domowych.
W ramach nowej strategii .Grow będziemy dalej intensywnie rozwijać zasięg naszego światłowodu, który jest jednym z głównych elementów budowania wartości i ekspansji usług konwergentnych. Natomiast w odróżnieniu od lat poprzednich będziemy w jeszcze większym stopniu polegać na porozumieniach z innymi operatorami, a budowa własnej sieci będzie ograniczana do projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Jednym z naszych kluczowych partnerów jest spółka Światłowód Inwestycje, która w ciągu najbliższych lat wybuduje na obszarach o małej lub średniej konkurencji łącza światłowodowe obejmujące 1,7 mln gospodarstw domowych.
Jesteśmy największym w Polsce dostawcą usług hurtowych dla innych operatorów. Rośnie zapotrzebowanie klientów na pasmo transmisyjne, szczególnie na łącza o przepływnościach n×1 Gb/s i n×10 Gb/s. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Orange Polska systematycznie rozbudowuje krajowy szkielet sieci transmisyjnej OTN (Optical Transport Network). W 2021 roku zwiększyliśmy ilość węzłów sieci OTN, dzięki czemu jej pojemność transportowa wzrosła z 7 Tb/s na koniec 2020 roku do 10 Tb/s na koniec 2021 roku.
Orange Polska jest jedynym operatorem w Polsce, do którego sieci są dołączone wszystkie Centra Powiadamiania Ratunkowego (CPR), obsługujące numery alarmowe 112, 997, 998, 999 oraz eCall. Do sieci Orange Polska jest dołączonych ok. 90% wszystkich numerów alarmowych w Polsce (ok. 500 lokalizacji). Korzyścią z tego są przychody od innych operatorów alternatywnych za zakańczanie połączeń ruchu alarmowego w sieci Orange oraz przychody abonamentowe.
Wskaźnik skuteczności połączeń telefonicznych (WSPT) w sieci stacjonarnej osiągnął na koniec 2021 roku wartość 98,84%, co świadczy o bardzo wysokiej jakości usług telefonii stacjonarnej Orange Polska.