Indeks treści GRI
Nazwa standardu GRI | Numer wskaźnika |
„Nazwa wskaźnika” | Odniesienie |
---|---|---|---|
ZAŁOŻENIA I PODSTAWY RAPORTOWANIA |
101 | ||
WSKAŹNIKI PROFILOWE |
102 | ||
102-1 | Nazwa organizacji | Nasza firma | |
102-2 | Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi | Nasza firma | |
102-3 | Lokalizacja siedziby głównej organizacji | Kontakt | |
102-4 | Lokalizacja działalności operacyjnej | Nasza firma | |
102-5 | Forma własności i struktura prawna organizacji | Nasza firma | |
„Od listopada 1998 r. akcje Orange Polska S.A. (wcześniej Telekomunikacji Polskiej S.A). są notowane na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w systemie notowań ciągłych. Akcje Spółki wchodzą w skład następujących indeksów: największych spółek WIG20 oraz WIG30, szerokiego rynku WIG, indeksu branżowego WIG telekomunikacja oraz oraz WIG – ESG Indeks (kontynuacja RESPECT Index) firm odpowiedzialnych społecznie. W 2021 roku Orange Polska S.A. znalazł się w prestiżowej grupie społecznie odpowiedzialnych spółek giełdowych WIG-ESG.” |
|||
102-6 | Obsługiwane rynki | Nasza firma | |
102-7 | Skala działalności | Orange Polska w 2021 roku w liczbach | |
102-8 | Dane dotyczące pracowników oraz innych osób świadczących pracę na rzecz organizacji | Dane społeczne | |
102-9 | Supply chain | Otoczenie zewnętrzne | |
102-10 | Znaczące zmiany w organizacji lub łańcuchu wartości | Bez zmian | |
102-11 | Zasada ostrożności | Słowo wstępu | |
102-12 | Inicjatywy zewnętrzne, deklaracje lub zasady dotyczące kwestii ekonomicznych, środowiskowych lub społecznych, które firma podpisała lub które stosuje | ||
„Szerokie Porozumienie na rzecz Rozwoju Umiejętności Cyfrowych. Memorandum o współpracy na rzecz poprawy jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa telefonów komórkowych, Partnerstwo dla środowiska (www.gridw.pl/partnerstwo), Program Dostępność Plus (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-barier/dostepnosc-plus/ ). Deklaracja współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci w sieci ( https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/razem-przeciw-cyberprzemocy-wobec-dzieci ). Inicjatywy te mają charakter dobrowolny.” | |||
102-13 | Członkostwo w stowarzyszeniach i organizacjach | ||
Organizacje krajowe: Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, BCC, Fundacja Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Udział we wskazanych organizacjach ma dla firmy charakter strategiczny, przedstawieciele firmy zasiadają w ich ciałach zarządczych, firma opłaca składki członkowskie wspierając działania statutowe oraz bierze udział w dodatkowych projektach organizacji. Organizacje międzynarodowe: European Telecommunications Network Operators’ Association (ETNO), Forum for International Irregular Network Access (FIINA), Global Compact (on the Group level), Global Settlements Carrier Group (GSCG), International Cable Protection Committee (ICPC), International Inbound Services Forum (IISF), International Telecommunication Union (ITU), RIPE Network Coordination Centre (RIPE NCC), TeleManagement Forum (TM Forum), Forum of Incident Response and Security Teams (FIRST), GSM Association (GSMA), European Internet Exchange Association (Euro-IX). Udział w tych organizacjach ma charakter branżowy i wiąże się z opłatą składek oraz udziałem w róznych projektach wskazanych organizacji…” |
|||
102-14 | Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla |
Pytania do Juliena Ducarroza Prezesa Zarządu
Pytania do Jolanty Dudek, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Pytania do Bożeny Leśniewskiej, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Pytania do Macieja Nowohońskiego, Członka Zarządu ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości Pytania do Artura Stankiewicza, Dyrektora Wykonawczego ds. Digitalizacji Pytania do Jacka Kowalskiego, Członka Zarządu ds. Human Capital |
|
102-15 | Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk | Zarządzanie ryzykiem | |
102-16 | Wartości organizacji, kodeks etyki, zasady i normy zachowań | Misja Grupy Orange | |
„Każdy pracownik Orange Polska jest obowiązany do zapoznania się z kodeksem etycznym, a e-learningowe szkolenie „Etyka w Orange Polska” znajduje się wśród szkoleń obowiązkowych dla nowozatrudnionych pracowników. Również nasi dostawcy i partnerzy biznesowi są zobowiązani do zapoznania się i przestrzegania kodeksu etycznego, co zawarte jest w klauzuli Compliance umów. Kodeks w języku polskim jest udostępniony na stronie internetowej spółki – http://www.orange.pl/kodeksy.phtml Za rozpatrywanie spraw związanych z przestrzeganiem norm etycznych odpowiedzialna jest Komisja ds. Etyki. W jej skład wchodzi pięciu członków: Przewodniczący, dwóch stałych członków (Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich, Dyrektor Audytu Wewnętrznego) oraz dwóch członków powoływanych na trzyletnie kadencje. Dodatkowo pracę Komisji wspiera dwóch stałych Sekretarzy.” | |||
102-17 | Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych | Zarządzanie etyką i zgodnością | |
102-18 | Struktura nadzorcza organizacji |
Działalność Walnego Zgromadzenia w 2021 roku
Działalność Rady Nadzorczej w 2021 roku Działalność komitetu audytowego w 2021 roku Działalność Komitetu ds. Strategii w 2021 roku |
|
102-22 | Skład najwyższego organu zarządczego oraz jego komitetów | Działalność Rady Nadzorczej w 2021 roku | |
102-23 | Przewodniczący najwyższego organu zarządczego | List Przewodniczącego Rady Nadzorczej | |
102-24 | Kryteria nominacji i wyboru członków najwyższego organu zarządczego | Działalność Rady Nadzorczej w 2021 roku | |
102-25 | Konflikt interesów | Struktura zarządzania | |
102-26 | Rola najwyższego organu zarządczego w określaniu celów, wartości i strategii |
Struktura zarządzania
Działalność komitetu audytowego w 2021 roku Działalność Komitetu ds. Strategii w 2021 roku |
|
102-32 | Rola nawyższego organu zarządzającego w raportowaniu na temat zrównoważonego rozwoju | ||
Raport zintegrowany został oceniony przez członków Zarządu i Rady Nadzorczej, zatwierdzony przez Przewodniczącego Komitetu Audytu. | |||
102-35 | Polityka wynagrodzeń | Działalność komitetu ds. Wynagrodzeń | |
102-36 | Proces określania poziomu wynagrodzenia | Działalność komitetu ds. Wynagrodzeń | |
102-40 | Lista grup interesariuszy | Nasi interesariusze | |
102-41 | Pracownicy objęci umowami zbiorowymi | Rozwój i szkolenia | |
102-42 | Identyfikacja i selekcja interesariuszy | Nasi interesariusze | |
102-43 | Podejście do angażowania interesariuszy | Nasi interesariusze | |
102-44 | Kluczowe tematy i poruszane problemy | Nasi interesariusze | |
102-45 | Jednostki gospodarcze ujmowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym | Wybrane dane finansowe | |
102-46 | Zdefiniowanie treści raportu i granic aspektów | Podejście do raportów rocznych | |
102-47 | Zidentyfikowane istotne tematy | Proces definiowania treści raportu | |
102-48 | Korekta informacji | Nie odnotowano korekt do poprzednich raportów | |
102-49 | Zmiany w raportowaniu | Podejście do raportów rocznych | |
102-50 | Okres raportowania | Podejście do raportów rocznych | |
102-51 | Data publikacji ostatniego raportu | Podejście do raportów rocznych | |
102-52 | Cykl raportowania | Podejście do raportów rocznych | |
102-53 | Dane kontaktowe | Kontakt | |
102-54 | Wskazanie czy raport sporządzono zgodnie ze Standardem GRI | Raport został opracowany w oparciu o Standard GRI: opcja Core. |
|
102-55 | Index GRI | Tabele GRI | |
102-56 | Niezależna opinia audytora | Niezależne ograniczone poświadczenie wiarygodności | |
PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA |
103 | ||
Obszar ekononiczny | |||
Rozwój sieci | |||
103-1 | Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń | Pytania do Piotra Jaworskiego, Członka Zarządu ds. Sieci i Technologii | |
103-2 | Podejście do zarządzania i jego elementy | Pytania do Piotra Jaworskiego, Członka Zarządu ds. Sieci i Technologii | |
103-3 | Ewaluacja podejścia do zarządzania | Pytania do Piotra Jaworskiego, Członka Zarządu ds. Sieci i Technologii | |
Obsługa klienta | |||
103-1 | Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń | Pytania do Jolanty Dudek, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego | |
103-2 | Podejście do zarządzania i jego elementy | Pytania do Jolanty Dudek, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego | |
103-3 | Ewaluacja podejścia do zarządzania | Pytania do Jolanty Dudek, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego | |
Obszar społeczny | |||
Cyfrowy i przyjazny pracodawca | |||
103-1 | Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz ze wskazaniem ograniczeń | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-2 | Podejście do zarządzania i jego elementy | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-3 | Ewaluacja podejścia do zarządzania | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
Rozwój społeczny i cyfrowy | |||
103-1 | Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-2 | Podejście do zarządzania i jego elementy | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-3 | Ewaluacja podejścia do zarządzania | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
Obszar środowiskowy | |||
W kierunku neutralności klimatyczne | |||
103-1 | Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-2 | Podejście do zarządzania i jego elementy | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
103-3 | Ewaluacja podejścia do zarządzania | Odpowiedzialność: ambitne cele środowiskowe i społeczne | |
OBSZAR EKONOMICZNY | 200 | ||
Obecność na runku | 202 | ||
202-1 | Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla według płci w stosunku do płacy minimalnej przypisane | Dane społeczne | |
Pośredni wpływ ekonomiczny |
203 | ||
203-1 | Wspierane inwestycje infrastrukturalne i usługi | Sieć | |
Przeciwdziałanie korupcji |
205 | ||
205-1 | Działania oceniane pod kątem zagrożeń związanych z korupcją | Wskaźnik raportowany częściowo | |
Wszystkie procesy są oceniane pod kątem ryzyka związanego z korupcją, a w przypadku operacji obarczonych wyższym ryzykiem korupcji (np. joint venture, fuzje i przejęcia, sprzedaż nieruchomości) stosowane są dodatkowe procedury | Zarządzanie etyką i zgodnością | ||
205-2 | Komunikacja i szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji | Dane społeczne | |
205-3 | Potwierdzone przypadki korupcji i podjęte działania | Brak przypadków | |
Naruszenie zasad wolnej konkurencji |
206 | ||
206-1 | Kroki prawne podjęte wobec organizacji dotyczące przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji oraz praktyk monopolistycznych | Brak przypadków | |
OBSZAR ŚRODOWISKOWY |
300 | ||
Materiały | 301 | ||
301-1 | Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości | Dane środowiskowe | |
301-3 | Pocent odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, według kategorii materiału | #OrangeGoesGreen | |
Energia | 302 | ||
302-1 | Zużycie energii przez organizację z uwzględnieniem rodzaju surowców | Dane środowiskowe | |
302-4 | Redukcja zużycia energii |
#OrangeGoesGreen
Grupa Zadaniowa ds. Ujawniania Informacji Finansowych Związanych z Klimatem (TCFD) |
|
302-5 | Redukcja zapotrzebowania na energię związana z produktami i usługami | #OrangeGoesGreen | |
Woda | 303 | ||
303-1 | Zużycie wody | Wskażnik raportowany częściowo. | |
Emisje | 305 | ||
305-1 | Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych (Zakres 1) | Dane środowiskowe | |
305-3 | Inne pośrednie emisje gazów cieplarnianych (Zakres 3) | Dane środowiskowe | |
305-5 | Redukcja emisji gazów cieplarnianych | Grupa Zadaniowa ds. Ujawniania Informacji Finansowych Związanych z Klimatem (TCFD) | |
Ścieki i odpady | 306 | ||
306-2 | Całkowita waga odpadów według rodzaju oraz metody unieszkodliwiania. | Dane środowiskowe | |
Zgodność z regulacjami środowiskowymi | 307 | ||
307-1 | Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa oraz/lub regulacji dotyczących ochrony środowiska. W 2021 r. nie nałożono na firmę żadnych kar za nieprzestrzeganie przepisów i regulacji dotyczących ochrony środowiska. | ||
OBSZAR SPOŁECZNY | 400 | ||
Zatrudnienie | 401 | ||
401-1 | Pracownicy nowozatrudnieni oraz odejścia | Dane społeczne | |
401-2 | Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin | Miejsce pracy | |
Bezpieczeństwo i higena pracy |
403 | ||
403-9 | Rodzaje i wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą | Wskażnik raportowany częściowo | |
403-10 | Choroby zawodowe | Nie zidenetyfikowano | |
Edukacja i szkolenia | 404 | ||
404-1 | Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika | ||
404-2 | Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę | Rozwój i szkolenia | |
404-3 | Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia | Wskaźnik raportowany częściowo | |
Róznorodność i równość szans |
405 | ||
405-1 | Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku oraz innych wskaźników różnorodności | Działalność Rady Nadzorczej w 2021 roku | |
405-2 | Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do wynagrodzenia kobiet według zajmowanego stanowiska | Dane społeczne | |
Przeciwdziałanie dyskryminacji |
406 | ||
406-1 | Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze | W 2021 roku do Komisji Etyki nie zgłoszono takich przypadków | |
Praca dzieci | 408 | ||
408-1 | Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków | W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń | |
Praca przymusowa | 409 | ||
409-1 | Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków | W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń | |
Prawa człowieka | 412 | ||
412-2 | Szkolenia pracowników w zakresie polityk i procedur poszanowania praw człowieka | Dane społeczne | |
Społeczności lokalne | 413 | ||
413-1 | Jednostki biznesowe organizacji, uwzględniające zaangażowanie społeczne, ocenę wpływu i programy rozwojowe | Wpływ ekonomiczny | |
413-2 | Działalność organizacji wywołująca negatywny wpływ na społeczność lokalną | ||
W przypadku firmy telekomunikacyjnej kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z usług oznaczają nie tylko najwyższą dbałość o spełnianie wymogów norm bezpieczeństwa, ale i rzetelną informację nt. wykorzystywanych urządzeń i technologii. W odpowiedzi na pytania dotyczące potencjalnego szkodliwego wpływu fal radiowych emitowanych przez urządzenia telekomunikacyjne oraz te wykorzystujące nowe technologie, został przygotowany globalny portal Orange o falach radiowych wyjaśniający w sposób przystępny działanie telefonii komórkowej, z sekcją informującą o najnowszych doniesieniach naukowych, oraz zawierający wskazówki dotyczące ograniczenia ekspozycji na fale radiowe podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Portal został także przetłumaczony na język polski i można go znaleźć na stronie http://www.ondes-radio.orange.com/pl/. | |||
Udział w życiu publicznym |
415 | ||
415-1 | Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów. Zgodnie z Rozdziałem 7 Wytycznych antykorupcyjnych Orange Polska Orange zabrania się wszelkiego rodzaju wpłat od Spółki (gotówka, przedmioty wartościowe, towary lub usługi, pożyczki, wartościowe papiery pożyczkowe) dokonywanych bezpośrednio lub pośrednio na rzecz partii politycznych. W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie przyznano żadnych wkładów finansowych ani rzeczowych partiom politycznym, politykom lub powiązanym instytucjom według kraju. |
||
Zdrowie i bezpieczeństwo klientów |
416 | ||
416-1 | Ocena wpływu istotnych kategorii produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo | Najlepsze doświadczenie klienta | |
416-2 | Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo | Brak przypadków | |
Marketing i oznakowanie produktów i usług |
417 | ||
417-1 | Wymagania dotyczące oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat | ||
Wszystkie produkty dostępne w ofercie Orange Polska posiadają odpowiednie oznaczenia tj.:
|
|||
417-2 | Przypadki niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat | Brak przypadków | |
417-3 | Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w dotyczącymi komunikacji marketingowe | Brak przypadków | |
Ochrona prywatności klienta |
418 | ||
Uzasadnione skargi dotyczące naruszenia prywatności klienta i utraty danych | |||
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wszczął w 2021 r. 47 nowych postępowań administracyjnych i skierował kolejne zapytania do 75 spraw z lat ubiegłych. Postępowania dotyczą skarg klientów lub zgłoszeń naruszenia danych osobowych przesyłanych do UODO. W 27 pozytywnych decyzjach wydanych w 2021 roku dla Orange Prezes UODO potwierdził prawidłowe przetwarzanie danych osobowych przez Orange Polska S.A. Stwierdził również, że Orange Polska S.A. podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka naruszenia danych osobowych oraz że Spółka przestrzega ustalonych w przepisach o ochronie danych osobowych zasad, co pozwoliło uniknąć ewentualnego naruszenia opłat związanych z prywatnością. Na każdym etapie zbierania i przetwarzania danych zapewniamy informowanie Klientów o celu i zakresie przetwarzania danych oraz przysługującym klientom prawie dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. W 2021 r. na Spółkę nie zostały nałożone żadne kary za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. W 2021 r. do UODO zgłoszono 558 naruszeń. Zgodnie z nowymi wytycznymi UODO w 2021 roku zgłosiliśmy również naruszenia ochrony danych osobowych będące wynikiem błędów klientów, m.in. gdy adres e-mail podany przez Klienta jest nieprawidłowy i w związku z tym korespondencja została wysłana do niewłaściwej osoby | |||
Zgodność społeczno- ekonomiczna | 419 | ||
419-1 | Nieprzestrzeganie przepisów ustawowych i wykonawczyc w obszarze społecznym i gospodarczym | Brak przypadków. |