Słowo wstępu
Szanowni Interesariusze!
W 2021 roku ogłosiliśmy nową strategię .Grow. To zatem odpowiedni moment, aby odświeżyć i udoskonalić treść tego raportu – co, mam nadzieję, Państwo docenią. Do opisu modelu biznesowego dodaliśmy nową sekcję poświęconą naszej coraz ważniejszej działalności na rynku biznesowym. Aby uzupełnić obszerną prezentację nowej strategii, poprosiliśmy wszystkich Członków Zarządu o dodatkowe uwagi na temat jej poszczególnych aspektów. Ponadto, po raz pierwszy zintegrowaliśmy wszystkie kwestie związane z klimatem, zgodnie z wymogami TCFD. Zwiększa to przejrzystość opisu naszych ambicji i działań na rzecz klimatu. Jestem dumny, że nasze działania związane z klimatem zostały docenione: w rankingu ośrodka afiliowanego przy Programie Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska nasza strategia klimatyczna uplasowała się na trzecim miejscu wśród spółek giełdowych w Polsce.
Rok 2021 był pierwszym rokiem wdrażania naszej nowej, ambitnej strategii .Grow, a doskonałe ubiegłoroczne wyniki to bardzo mocny pierwszy krok w kierunku jej realizacji. Osiągnęliśmy wszystkie zakładane cele: dzięki wzrostowi przychodów EBITDAaL zwiększyła się aż o prawie 6%, co jest doskonałym wynikiem; utrzymaliśmy także dyscyplinę w nakładach inwestycyjnych. Cieszy mnie również przyspieszenie prac nad zmniejszeniem emisji CO2 – w ubiegłym roku po raz pierwszy do spadku emisji przyczyniła się energia ze źródeł odnawialnych.
Rok 2022 przyniósł szereg kolejnych wyzwań związanych z inflacyjnym otoczeniem makroekonomicznym oraz rosyjską agresją na Ukrainę. Natychmiast po rozpoczęciu wojny wykorzystaliśmy nasze zasoby, aby nieść wsparcie i pomoc, w tym poprzez dedykowane oferty połączeń, wzmocnienie sieci oraz udostępnienie nieruchomości dla zakwaterowania uchodźców z Ukrainy. Jestem pod wrażeniem zaangażowania zespołów Orange, które poświęcają swój czas i energię w celu niesienia pomocy humanitarnej. Jestem przekonany, że dzięki sile naszych aktywów, rosnącemu popytowi oraz jakości naszych usług sprostamy wszystkim tegorocznym wyzwaniom.