Raport roczny 2021

Działalność Zarządu w 2021 roku

Skład Zarządu na dzień 31 grudnia 2021 roku

  • Julien Ducarroz – – Prezes Zarządu
  • Jolanta Dudek – Wiceprezes Zarządu
  • Bożena Leśniewska – Wiceprezes Zarządu
  • Witold Drożdż – Członek Zarządu
  • Piotr Jaworski – Członek Zarządu
  • Jacek Kowalski – Członek Zarządu
  • Jacek Kunicki – Członek Zarządu
  • Maciej Nowohoński – Członek Zarządu

Kadencja Członków Zarządu trwa trzy lata. Prezes oraz inni Członkowie Zarządu są powoływani i odwoływani przez Radę Nadzorczą. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały w przedmiocie powołania i odwołania Prezesa oraz innych Członków Zarządu zwykłą większością głosów oddanych. Mandaty Członków Zarządu wygasają najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji Członka Zarządu.

Członkowie Zarządu mogą być w każdej chwili odwołani lub z ważnych przyczyn zawieszeni przez Radę Nadzorczą przed upływem kadencji.

W 2021 roku Orange Polska wzmocnił zespół zarządzający, przygotowując się do realizacji nowej strategii. W ciągu tego roku miały miejsce następujące zmiany:

Od 1 lipca Jolanta Dudek kieruje pionem konsumenckim firmy, obejmującym struktury rynku konsumenckiego oraz relacje z klientem indywidualnym, jako Wiceprezes ds. Rynku Konsumenckiego. Jolanta Dudek jest Członkiem Zarządu Spółki od 2015 r., a od 2013 r. odpowiadała za obszar relacji z klientami.

Obsługa klienta biznesowego została włączona do pionu rynku biznesowego, kierowanego przez Bożenę Leśniewską. Umiejscowienie obsługi klienta zgodnie z liniami biznesowymi pomoże usprawnić procesy i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów na każdym etapie ich relacji z Orange.

Do ścisłego kierownictwa firmy dołączył Artur Stankiewicz, obejmujący nowo utworzone stanowisko dyrektora wykonawczego ds. digitalizacji (Chief Digital Officer), wchodząc do komitetu wykonawczego Spółki, gdzie jego misją jest rozwinięcie cyfrowych kanałów sprzedaży oraz opieki nad klientem.

Orange Polska stosuje politykę powoływania do organów Spółki osób o odpowiednich kompetencjach, doświadczeniu zawodowym i wykształceniu.

Zgodnie z nowymi Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych 2021, przyjętymi przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, Rada Nadzorcza w dniu 3 listopada 2021 roku przyjęła Politykę zarządzania różnorodnością w odniesieniu do Członków Zarządu.

W procesie doboru Członków Zarządu Orange Polska Rada Nadzorcza:

  • kieruje się jawnością zasad i kryteriów wyboru kandydatów,
  • podejmuje decyzje o wyborze Członków Zarządu w oparciu o odpowiedni poziom wiedzy, umiejętności, wykształcenia, kompetencji i doświadczeń zawodowych kandydatów,
  • dba, aby wśród Członków Zarządu znalazły się osoby różnorodne pod względem płci, wieku, wiedzy specjalistycznej, wykształcenia i doświadczeń zawodowych,
  • w zakresie zróżnicowania pod względem płci, dąży do zapewnienia udziału kobiet na poziomie nie niższym niż 30%.

Zarząd

Sylwetki Członków Zarządu

Zakres obowiązków:

Prezes Zarządu

Powołanie w skład Zarządu:

Wrzesień 2020

Kwalifikacje:

Ukończył szwajcarską Politechnikę Federalną w Lozannie i Zurychu

Doświadczenie zawodowe:

Julien Ducarroz ma szerokie doświadczenie w sektorze telekomunikacji, z ponad 10-letnim stażem na stanowiskach wykonawczych, zdobyte w różnych krajach i w różnych obszarach, takich jak strategia i rynek komercyjny. W 2002 roku dołączył do Grupy Orange, rozpoczynając karierę zawodową w Pionie Międzynarodowym. Kontynuował ją w Londynie jako dyrektor ds. business intelligence i marketingu wartości Grupy Orange (2003-2004), a później jako zastępca dyrektora ds. marketingu w Orange Nederland (2006-2007). W 2007 roku dołączył do Orange Romania jako dyrektor strategii, a od maja 2009 roku do maja 2016 roku kierował sprzedażą, marketingiem i komunikacją marketingową jako Członek Zarządu ds. sprzedaży. W latach 2016-2020 pełnił funkcję prezesa Orange Moldova, gdzie do jego osiągnięć należało m.in. uruchomienie usług konwergentnych wraz z przejęciem głównych operatorów kablowych, transformacja kulturowa organizacji w celu wdrożenia postaw probiznesowych i metodologii pracy agile oraz przygotowanie wdrożenia mobilnych usług finansowych.

Zakres obowiązków:

Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego

Powołanie w skład Zarządu:

Październik 2015

Kwalifikacje:

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, Ecole des Hautes Etudes Commerciales (HEC), Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Psychologii Przywództwa i Szkoły Mentorów przy Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Posiada doświadczenie jako Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Jakością ISO 2002 oraz Koordynator Customer Operations Performance Center (COPC®).

Doświadczenie zawodowe:

Karierę w branży telekomunikacyjnej rozpoczęła w 2000 roku w PTK Centertel, zajmując stanowiska menadżerskie związane z zarządzaniem obsługą klientów indywidualnych oraz biorąc udział w rozwoju sieci obsługi dla sieci komórkowej Idea. W latach 2004-2013 pełniła funkcję Dyrektora Obsługi Klientów Biznesowych sieci komórkowej Orange. W październiku 2010 roku objęła stanowisko Dyrektora Obsługi Klientów Biznesowych w Orange Customer Service. Od 2013 roku pełniła funkcję Prezesa Zarządu Orange Customer Service (do roku 2016) oraz Dyrektora Wykonawczego ds. Obsługi Klientów w Orange Polska (do 2015 roku). W latach 2015-2021 pełniła funkcję Członka Zarządu Orange Polska odpowiedzialnego za obszar Doświadczeń Klientów. Od 1 lipca 2021 roku, jako Wiceprezes Zarządu, kieruje pionem obejmującym struktury rynku konsumenckiego oraz relacje z klientem indywidualnym.

Zakres obowiązków:

Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego

Powołanie w skład Zarządu::

Październik 2015

Kwalifikacje:

Absolwentka Advanced Management Programme na INSEAD, Akademii Mentoringu, Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aktywna mentorka oraz współautorka pierwszych w Europie studiów przeznaczonych dla kobiet.

Doświadczenie zawodowe:

Karierę zawodową rozpoczęła w 1992 roku w DHL International Ltd. Od ponad 20 lat związana z sektorem telekomunikacyjnym. Od 1996 roku odpowiadała za rynek sprzedaży w firmie Polkomtel S.A. początkowo jako Dyrektor Sprzedaży, następnie Dyrektor Regionu, Dyrektor Departamentu Klientów Indywidualnych i Zastępca Dyrektora Departamentu Klientów Biznesowych. W 2006 roku dołączyła do zespołu Orange Polska w PTK Centertel jako Zastępca Dyrektora Pionu Sprzedaży Rynku Biznesowego, a następnie Dyrektor Pionu Sprzedaży do Klientów Biznesowych. Od 2008 roku była Dyrektorem Pionu Klientów Biznesowych, a potem Dyrektorem Sprzedaży jednocześnie w PTK Centertel i Orange Polska. W listopadzie 2013 roku objęła stanowisko Dyrektora Wykonawczego ds. Sprzedaży Orange Polska, a dwa lata później została Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży i Komercyjnej Digitalizacji. Od stycznia 2017 roku, jako Wiceprezes Zarządu Orange Polska, odpowiada za rynek biznesowy oraz spółki Integrated Solutions i BlueSoft.

Zakres obowiązków:

Członek Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych

Powołanie w skład Zarządu:

Listopad 2018

Kwalifikacje:

Ukończył prawo i stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia Stanford Executive Program na Uniwersytecie Stanforda.

Doświadczenie zawodowe:

Pracuje w Orange Polska od 2012 roku, początkowo jako Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych. W latach 2010-2012, Wiceprezes Zarządu, a następnie p.o. Prezesa Zarządu PGE Energia Jądrowa S.A. W latach 2007-2010 był Wiceministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, odpowiedzialnym za rozwój społeczeństwa informacyjnego i rejestry publiczne, a także przewodniczącym rządowego Zespołu „Polska Cyfrowa” oraz członkiem rządowego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i międzyresortowego Zespołu ds. Telewizji i Radiofonii Cyfrowej. Zasiada w Radzie Fundacji Orange i Radzie Pracodawców RP.

Zakres obowiązków:

Członek Zarządu ds. Sieci i Technologii

Powołanie w skład Zarządu:

Listopad 2018

Kwalifikacje:

Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Strathclyde w Glasgow.

Doświadczenie zawodowe:

Od 1991 roku związany z Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska), gdzie pełnił m.in. funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Techniki Zespołu Technicznego w Białymstoku, a później w centrali TP, Dyrektora Departamentu Kontaktów z Klientami Biznesowymi oraz Regionalnego Dyrektora Wykonawczego (Region Południe i Centrum). W latach 2007-2013 zajmował stanowisko Dyrektora Technicznej Obsługi Klienta, a następnie, do 2016 roku, Dyrektora Dostarczania i Serwisu Usług, odpowiadając za procesy technicznego dostarczania i utrzymania usług dla klientów Orange Polska i operatorów alternatywnych, realizację inwestycji sieciowych (w tym projektu VHBB-FTTH) oraz utrzymanie sieci aktywnej. Od 2016 roku Dyrektor Wykonawczy ds. Sieci i Technologii. Lider wielu projektów z zakresu budowania i poprawy doświadczeń klientów. Od lat zaangażowany w działalność charytatywną. Członek Komitetu Operacyjnego Ekspertów Sieci Orange. W latach 2007- 2020 Członek Komisji ds. Etyki Orange Polska. Przewodniczący Rady Nadzorczej TP Teltech. Członek Rady Nadzorczej NetWorkS! oraz Światłowód Inwestycje.

Zakres obowiązków:

Członek Zarządu ds. Human Capital

Appointment to the Board:

Powołanie w skład Zarządu Styczeń 2011

Kwalifikacje:

Ukończył Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studia Podyplomowe Kierowania Instytucjami Samorządowymi i Organizacjami Pozarządowymi również na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1995-96, ukończył program TERM w Sheffield International College, uzyskując certyfikat Trainer of Trainers.

Doświadczenie zawodowe:

Wcześniej, od 2009 roku Dyrektor Wykonawczy Telekomunikacji Polskiej (obecnie Orange Polska) ds. Zasobów Ludzkich oraz Dyrektor Pionu Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników. Swoją karierę w Grupie rozpoczynał jako menedżer ds. szkoleń oraz HRBP dla sprzedaży w PTK Centertel. Przed związaniem się z Orange, był dyrektorem i Członkiem Zarządu w Infor Training (Grupa Wydawnicza INFOR), odpowiadając za rozwój, szkolenia i organizację w odniesieniu do rynku biznesowego. Zdobył także doświadczenie w sektorze edukacyjnym jako nauczyciel w szkole prywatnej, kierownik projektu, certyfikowany trener, projektant szkoleń i materiałów edukacyjnych oraz wydawca. Pracował także jako Dyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, odpowiadając m.in. za wdrażanie programów związanych z reformą edukacji i przystąpieniem Polski do UE.

Pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej PTE Orange Polska oraz członka Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Jest członkiem nieformalnej grupy pasjonatów Human Explorers, wymieniającej się dobrymi praktykami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, a także uczestnikiem inicjatywy Liderzy Pro Bono.

Zakres obowiązków:

Członek Zarządu ds. Finansów

Powołanie w skład Zarządu:

Lipiec 2020

Kwalifikacje:

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie. Posiada tytuł MBA z Oxford Brookes University.

Doświadczenie zawodowe:

Jacek Kunicki jest związany z Orange Polska od 2003 roku. W tym czasie pełnił rożne funkcje kierownicze o rosnącym zakresie odpowiedzialności w obszarze finansów, w tym Dyrektora Relacji Inwestorskich w latach 2010-2014 oraz Dyrektora Kontrolingu Grupy Orange Polska w latach 2014-2020. Od 31 marca 2020 roku odpowiada za Finanse w Orange Polska. Zasiada w Radach Nadzorczych spółek BlueSoft, Integrated Solutions, Światłowód Inwestycje, NetWorkS! oraz TP Teltech (wchodzących w skład Grupy Orange Polska).
Przed dołączeniem do zespołu Orange pracował w dziale finansów operatora telekomunikacyjnego Energis Polska.

Zakres obowiązków:

Członek Zarządu ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości

Powołanie w skład Zarządu:

Marzec 2014

Kwalifikacje:

Jest absolwentem kierunku handel zagraniczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Arnhem i Nijmegen (HAN), w Holandii

Doświadczenie zawodowe:

Z Orange Polska jest związany od 2003 roku. Pełnił różne funkcje o rosnącym zakresie odpowiedzialności w obszarze finansów, a w szczególności Kontrolera Grupy Orange Polska w latach 2006- 2014. W latach 2010-2011 zajmował także stanowisko Członka Zarządu w spółce Emitel, natomiast w latach 2011-2013 był Członkiem Zarządu ds. Finansów w spółce PTK Centertel. W latach 2014-2020 pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Finansów Orange Polska. W latach 2020 i 2021 był odpowiedzialny za projekt FiberCo – utworzenie Światłowód Inwestycje. Zasiada też w Radach Nadzorczych wybranych spółek Grupy Orange Polska. Przed dołączeniem do zespołu Orange pracował między innymi w Arthur Andersen i Andersen Business Consulting.

Sylwetki Dyrektorów Wykonawczych

Zakres obowiązków:

Od lutego 2021 roku na stanowisku Dyrektora Wykonawczego ds. IT

Kwalifikacje:

Ukończył studia na francuskich uczelniach technicznych: Ecole Polytechnique (w zakresie fizyki fundamentalnej) i Telecom Paristech.

Doświadczenie zawodowe:

Zdobył blisko trzydziestoletnie doświadczenie zawodowe, pełniąc wiele funkcji w branży telekomunikacji i informatyki – od Członka Zarządu ds. informatyki i dyrektora różnych jednostek organizacyjnych, po właściciela startupu. Zajmował się realizacją projektów innowacyjnych w krajach Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy.

Do zespołu Orange Polska dołączył w 2018 roku jako doradca Prezesa Zarządu ds. innowacji technologicznych.

Od 2019 roku zarządza ofertą usług ICT, która obejmuje usługi integracyjne, cyberbezpieczeństwo, usługi w chmurze i tworzenie oprogramowania. Do jego obowiązków należało zarządzanie spółkami Integrated Solutions i BlueSoft.

Zakres obowiązków:

Od listopada 2013 roku na stanowisku Dyrektora Wykonawczego ds. Transformacji i Efektywności.

Kwalifikacje:

Ukończyła Wydział Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Wydział Psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, Wydział Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii pozytywnej na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Posiada uprawnienia coacha, wystawione przez International Coaching Community (2010) i International Coaching Federation (2013).

Doświadczenie zawodowe:

Z Orange Polska jest związana od 1994 roku. Początkowo pracowała w PTK Centertel, gdzie odpowiadała za wdrożenie systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), a następnie, w latach 1998-2001, za zarządzanie budżetem dla obszaru techniki i informatyki. W 2001 roku przeszła do Telekomunikacji Polskiej, gdzie jako Dyrektor Zakupów odpowiadała za stworzenie i rozwój Organizacji Zakupowej, działającej w ramach Grupy France Telecom. W latach 2010-2013, jako Dyrektor ds. Nieruchomości, koordynowała prace nad stworzeniem koncepcji Miasteczka Orange i odpowiadała za jego budowę. Jednocześnie nadzorowała sprzedaż nieruchomości należących do Orange Polska. W latach 2017-2020 odpowiadała za prowadzenie programu transformacji spółki Orange.One.

Obecnie, jako Dyrektor Wykonawczy ds. Transformacji i Efektywności, odpowiada za program transformacji Orange.Grow, obejmujący zarówno zmiany w obszarze działalności biznesowej jak i kultury korporacyjnej.

Zakres jej obowiązków obejmuje także zakupy, łańcuch dostaw a także koordynację procesu wdrażania nowych produktów i usług dla klientów (TTM) oraz budowania kompetencji zarządzania projektami i procesami w Spółce.

Zakres obowiązków:

Od lipca 2021 roku na stanowisku Dyrektora Wykonawczego ds. Digitalizacji.

Kwalifikacje:

Ukończył z wyróżnieniem Inżynierię Sterowania na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, jest absolwentem MBA na Université du Québec a Montréal oraz studiów Advanced Management Program na INSEAD.

Doświadczenie zawodowe:

Karierę zawodową rozpoczął w 2001 roku w Polkomtel S.A., w obszarze Sprzedaży B2B. Od 2007 roku zarządzał Sprzedażą B2B w Orange Polska, początkowo jako Dyrektor Sprzedaży Bezpośredniej. W latach 2014-2017 odpowiadał za Sprzedaż i Marketing w Segmentach Biznesowych SOHO i SME, stworzył konwergentną ofertę światłowodową Orange dla małych i średnich firm oraz kierował transformacją struktur sprzedaży w kierunku wzrostu wartości i jakości obsługi klienta. Następnie objął stanowisko Dyrektora Marketingu Rynku Konsumenckiego (2017-2021). Odpowiadał m.in. za budowę i rozwój Orange Flex – pierwszej w pełni cyfrowej usługi telekomunikacyjnej na polskim rynku, a także przygotowanie i wdrożenie z sukcesem strategii „więcej za więcej”, nakierowanej na wzrost marży i wartości generowanej przez klienta. Obie inicjatywy miały istotny wpływ na pozytywną zmianę trendów EBIDTA i bazy klientów. W latach 2010-2017 był członkiem Rady Nadzorczej Orange Retail S.A

Wyniki wyszukiwania