Spółka podjęła działania w celu zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii w strukturze energetycznej poprzez bezpośrednie kontraktowanie odnawialnej energii u jej producentów w oparciu o długoterminowe umowy zakupowe (Power Purchase Agreement – PPA). Pierwszą taką umowę zawarto w 2020 roku. Dzięki niej na potrzeby Orange Polska zbudowano dwie farmy wiatrowe, które rozpoczęły działalność wiosną 2021 roku – będą dostarczać ok. 10% energii niezbędnej Orange Polska w ciągu roku i przełożą się na ok. 30 tysięcy ton eCO2 mniej każdego roku. W grudniu 2021 roku Orange Polska zawarł kolejną umowę PPA, dzięki której powstaną następne instalacje wiatrowe, które od 2024 roku zabezpieczą kolejne ok. 20% zapotrzebowania firmy na energię. Orange Polska planuje, że w 2025 roku co najmniej 60% całkowitego zużycia energii będzie pochodziło z takich źródeł odnawialnych.
Orange Polska optymalizuje także flotę transportową i portfel nieruchomości, co przekłada się na mniejsze zużycie paliw i energii. Ponadto firma podejmuje działania z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, m.in. prowadząc odkup i zbiórkę używanych telefonów, proponując klientom telefony odnawiane, a także co roku odnawiając i kierując do ponownego wykorzystania około 500 tys. sztuk klienckich urządzeń sieciowych (modemów internetowych, dekoderów telewizyjnych). Pomimo rosnącej transmisji danych w swoich sieciach, przede wszystkim dzięki opisanym powyżej działaniom dotyczącym energii, Orange Polska zredukował emisje własne w 2021 roku o 27% w porównaniu do 2015 roku (rok bazowy dla emisji w Grupie Orange), a cel redukcyjny w tym zakresie na 2025 rok to 65% w porównaniu do roku 2015. Został on przyjęty przez Zarząd Orange Polska i ogłoszony w kwietniu 2021 roku, wraz z potwierdzeniem nadrzędnego celu klimatycznego firmy: całkowitej neutralności klimatycznej do 2040 roku, zarówno dla emisji własnych, jak i całego łańcucha wartości (czyli Zakresy 1, 2 i 3 emisji gazów cieplarnianych wg Protokołu GHG). W przypadku niepowodzenia realizacji inicjatyw redukujących negatywny wpływ na klimat, Orange Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, byłaby narażona na straty wizerunkowe. Dodatkowo, nieosiągnięcie przez Orange Polska zakładanego udziału energii ze źródeł odnawialnych mogłoby spowodować wyższe niż zaplanowano wydatki na energię elektryczną i w konsekwencji przełożyć się negatywnie na wyniki finansowe.