Raport roczny 2021

Rozwój i szkolenia

Orange Polska, jako firma technologiczna, stawia na rozwój pracowników dostosowany do wyzwań zmieniającego się świata. Rozwój ludzi, szczególnie w obszarze kompetencji specjalistycznych, to fundament strategii .Grow 2021-2024. Aby sprostać nowym ambicjom, zdefiniowaliśmy kluczowe obszary kompetencyjne mające największe przełożenie na realizację celów biznesowych. Wśród nich są: zarządzanie danymi i sztuczna inteligencja, wirtualizacja i rozwiązania w chmurze, programowanie, cyberbezpieczeństwo, technologie sieciowe, cyfrowa sprzedaż i obsługa, agile i zarządzanie projektami oraz ekologia i odpowiedzialność społeczna. Celem rozwoju jest zarówno upskilling (podnoszenie kwalifikacji) jak i reskilling (przygotowanie do nowej roli zawodowej). Podejście do rozwoju zakłada jego długofalowość oraz korzystanie z różnorodnych metod rozwojowych na różnych poziomach zaawansowania – szkolenia, kursy online, platformy edukacyjne, filmy, dzielenie się wiedzą w ramach programu Eksperci dla ekspertów, peer mentoring i aktywność w społecznościach edukacyjnych. W 2021 roku w związku z pandemią szczególny nacisk podobnie, jak w roku ubiegłym postawiliśmy również na szkolenia wspierające pracę zdalną i hybrydowy model pracy.

W 2021 roku zaoferowaliśmy naszym pracownikom szkolenie Visa CSR, które wyjaśnia zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Szkolenie jest obowiązkowe dla wszystkich pracowników; do tej pory ukończyło je ponad 8 700 osób. Przygotowaliśmy również szkolenie #OrangeGoesGeen, które tłumaczy ograniczenia wynikające z wyzwań dla świata, Polski i naszej firmy. Wzięło w nim udział 6 000 pracowników.

8 700
pracowników ukończyło obowiązkowe szkolenia z zakresu CSR
6 000
pracowników uczestniczyło w szkoleniu #OrangeGoesGeen

Rozwój menadżerów jest oparty o model lidera, na który składa się 10 zasad Lidera w akcji. W oparciu o te zasady oferujemy menadżerom dedykowane ścieżki rozwojowe oraz wspieramy społeczność liderów. W trafnym określeniu celów rozwojowych i wyborze działań rozwojowych pomaga budowana w firmie kultura informacji zwrotnej oraz narzędzia, tj. informacja zwrotna 360 oraz Pulsometr, czyli comiesięczne badanie dotyczące realizacji celów i atmosfery w zespołach.

W zakresie wiedzy specyficznej dla Orange Polska i niezbędnej do wykonywania zadań, szkolimy również współpracowników zewnętrznych.

Wyniki wyszukiwania