Raport
roczny 2020

Wpływ na społeczeństwo

Zakładane cele KPI Performance
Liczba mieszkańców małych miejscowości objętych działaniami edukacyjnymi Upowszechnienie dostępu do nowych technologii wśród mieszkańców małych miejscowości – cyfrowy rozwój społeczności lokalnych 81 Pracowni Orange w małych miejscowościach dla 729 tys. mieszkańców
Liczba uczestników (szkół, dzieci) w programach edukacyjnych Podnoszenie kompetencji cyfrowych dzieci i szkół 150 szkół i 3 000 dzieci w programie MegaMisja

140 szkół i 2 866 dzieci w programie #SuperKoderzy

Liczba uczestników (dzieci) w programie bezpiecznego korzystania z Internetu Organizowanie i wspieranie edukacji dzieci w szkołach i przedszkolach w całej Polsce w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu

984 029 dzieci korzystających z materiałów edukacyjnych

9,4 mld zł

polskiego PKB wygenerowane dzięki naszym usługom

99,9 %

mieszkańców Polski w zasięgu naszej sieci 4G

5 mln

gospodarstw domowych w zasięgu naszej sieci światłowodowej
(oferującej prędkość min. 300 Mb/s)

154

w zasięgu naszej sieci światłowodowej

11,3 mln zł

przeznaczonych na programy społeczne i wparcie dla organizacji pozarządowych

41 tys.

miejsc pracy utworzonych w innych firmach dzięki współpracy z Orange Polska

7,2 mln zł

zebranych dla organizacji społecznych z charytatywnych SMS-ów wysłanych przez klientów Orange

4,6 tys.

instytucji edukacyjnych objętych wsparciem Orange Polska w ramach programów społecznych

Osiągnięcia w 2020 roku

Orange Polska pełni szczególną rolę jako podmiot stymulujący rozwój gospodarczy.

Dostarczane przez nas usługi i technologie telekomunikacyjne tworzą krwiobieg nowoczesnej, efektywnej i konkurencyjnej gospodarki opartej na wiedzy. Z infrastruktury Spółki korzystają nie tylko użytkownicy indywidualni, ale także inne firmy. Rola Orange Polska jako dostawcy infrastruktury teleinformatycznej jest szczególnie istotna poza dużymi ośrodkami miejskimi, na słabiej zinformatyzowanych obszarach wiejskich i w małych miastach.

Dostęp do nowych technologii decyduje dziś o tym, czy będziemy chcieli i mogli gdzieś zamieszkać, a także czy nasza firma będzie mogła konkurować z innymi, wybierać najkorzystniejsze oferty, znajdować odpowiednich pracowników i zapewniać możliwości współpracy. Jako dostawca infrastruktury teleinformatycznej, możemy wpływać na atrakcyjność inwestycyjną poszczególnych regionów i lokalizacji.

Technologia cyfrowa decyduje o szansach na dobre życie. W efekcie, wykluczenie cyfrowe decyduje o wykluczeniu społecznym. Dostarczając usługi telekomunikacyjne, ułatwiamy ludziom komunikowanie się między sobą, dbając o to, aby każdy niezależnie od miejsca zamieszkania, zasobności portfela, wieku czy sprawności miał zapewniony dostęp do możliwości, jakie dają nowe technologie.

W czasie pandemii przekonaliśmy się, jak ważną rolę nowe technologie odgrywają w naszej pracy, edukacji, sprawach publicznych i życiu społecznym.

Społeczne zaangażowanie Orange w czasie pandemii

Jednym z kluczowych zadań jako operatora telefonii komórkowej było dla nas zapewnienie sprawnej łączności w szpitalach. Rozszerzyliśmy pojemność sieci na stacjach obsługujących newralgiczne lokalizacje, a także zapewniliśmy przenośne stacje bazowe, które w razie potrzeby umożliwiają szybką reakcję poprzez zwiększenie pojemności sieci w wybranych lokalizacjach.

Wdrożyliśmy priorytetowe procedury napraw dla szpitali zakaźnych oraz nawiązaliśmy bezpośredni kontakt z administratorami sieci w szpitalach, aby jak najszybciej reagować w przypadku usterek. Dla osób wracających do kraju i logujących się obcokrajowców uruchomiliśmy całodobowy serwis SMS z informacjami o zagrożeniu koronawirusem w Polsce, w oparciu o opracowany we własnym zakresie mechanizm.

Zapewniliśmy wsparcie techniczne (smartfony i karty SIM) dla Kliniki Neonatologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Klinika Neonatologii została zamknięta dla odwiedzających, nawet rodziców wcześniaków. Telefony są potrzebne do wykonywania zdjęć dzieciom i nagrywania filmików, które są następnie wysyłane rodzicom. Orange Polska dołączył także do Koalicji Firm na rzecz walki z koronawirusem, przekazując firmie Warsaw Genomics środki finansowe na wykonywanie dodatkowych testów na obecność koronawirusa. Fundacja Orange pomogła Centrum Zdrowia Dziecka poprzez zakup komputera ułatwiającego zdalne konsultacje.

Już w tydzień po zamknięciu szkół Fundacja Orange zaprosiła nauczycieli na webinaria poświęcone metodom nauczania przez Internet. W ramach programu MegaMisja, w sześciu otwartych spotkaniach prezentujących zdalne techniki pracy z uczniem i przydatne do tego narzędzia wzięło łącznie udział 1708 uczestników, a w sześciu webinarach programu Lekcja:Enter – kolejne 5333 osoby. Fundacja udostępniła także tutoriale dotyczące obsługi narzędzi urozmaicających zdalną naukę, które zostały odtworzone przez ponad 34 tys. nauczycieli.

Po zsumowaniu tych liczb okazuje się, że z programów edukacyjnych Orange skorzystał co dziesiąty nauczyciel w Polsce.

Spółka zorganizowała akcję „Pomagajmy Gigabajtami”, w której klienci Orange mogli przekazywać niewykorzystane gigabajty z pakietów danych z przeznaczeniem na tablety dla domów dziecka na Śląsku. Tylko w dwóch pierwszych tygodniach w akcję włączyło się 10 tys. naszych klientów. W efekcie, Orange Polska przekazał domom dziecka 160 tabletów z darmowym dostępem do Internetu. Dzięki Fundacji Orange, 12 rodzinnych domów dziecka oraz SOS Wioski Dziecięce otrzymały sprzęt potrzebny do zajęć online: komputery z oprogramowaniem, słuchawki i kamerki.

Zaprosiliśmy także użytkowników Orange Flex do wsparcia uczniów w dostępie do edukacji. W kwietniu, w mniej niż 24 godziny przekazali niewykorzystane gigabajty zbierając ustaloną pulę, którą Orange podwoił. Ogółem, 10 tys. GB zostało wymienionych na modemy LTE z kartami Orange Flex, które zostały przekazane 44 szkołom w 36 miejscowościach.

Orange Polska uruchomił też specjalną ofertę dla nauczycieli, uczniów i studentów, którzy w Orange Flex mogli przez dwa miesiące korzystać z Internetu za złotówkę miesięcznie. Tym samym, otrzymali do wykorzystania na naukę zdalną 200 GB w ciągu dwóch miesięcy. Wraz z rozpoczęciem roku akademickiego wsparliśmy studentów. Każdy obecny i nowy użytkownik Orange Flex, który posiadał status studenta, mógł aktywować bezpłatnie dodatkowy pakiet 100 GB, ważny przez 180 dni. Pakiet można było wykorzystać dowolnie – na naukę i rozrywkę.

Z kolei uczniowie otrzymali Edu Pass, czyli bezpłatny transfer danych do najpopularniejszych serwisów edukacyjnych, takich jak Librus, Vulcan i Matzoo.

Nie tylko młodzi ludzie odczuwali nowe i pogłębiające się problemy w związku z wynikającą z pandemii izolacją. Orange Polska włączył się w budowanie sieci wsparcia dla osób w kryzysie, które w okresie pandemii miały trudności z uzyskaniem pomocy. Wsparliśmy między innymi webinaria Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego, a także Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w świadczeniu pomocy psychologicznej przez Internet. Te działania zostały podjęte w odpowiedzi na potrzeby psychologów, którzy chcieli pomagać zdalnie, ale nie mieli wiedzy, jak to robić. W webinariach wzięło udział 8360 uczestników.

Nasze wsparcie otrzymały również następujące organizacje:

  • Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i prowadzony przez nią Telefon Zaufania 116 111 – od wielu lat wspieramy tę inicjatywę służącą rozwiązywaniu problemów dzieci i młodzieży.
  • Fundacja Znajdź Pomoc Orange – wsparliśmy uruchomienie Telefonu Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19, zapewniającego pomoc psychologa wszystkim potrzebującym.
  • Fundacja Sławek – Społeczna Linia Wsparcia dla rodzin w kryzysie i osób nadużywających alkoholu w okresie izolacji domowej, zapewniająca wsparcie wykwalifikowanych psychologów.
  • Fundacja Centrum Praw Kobiet – wsparcie techniczne (karty SIM) dla świadczenia pomocy psychologicznej i prawnej potrzebującym kobietom.

Fundacja Orange

Znaczącą częścią naszej odpowiedzialności społecznej jest działalność Fundacji Orange, która koncentruje się na realizacji programów związanych z nowoczesnymi technologiami. Wzmacnianie kompetencji cyfrowych, bezpieczeństwo najmłodszych internautów oraz zapewnienie mieszkańcom małych miejscowości dostępu do informacji, wiedzy i technologii – to najważniejsze działania Fundacji Orange. Nasze programy odzwierciedlają ideę strategicznego myślenia i lokalnego działania. Wsłuchujemy się w potrzeby ludzi, współpracujemy z ekspertami i partnerami społecznymi, a następnie proponujemy rozwiązania, z których może korzystać społeczność lokalna, szkoła, biblioteka lub organizacja pozarządowa. Pomagamy od 2005 roku, angażując nie tylko pieniądze, ale także naszą wiedzę i umiejętności.

Dzięki Fundacji Orange:

  • uczymy dzieci i rodziców zasad bezpieczeństwa w sieci,
  • wspieramy nowoczesną edukację cyfrową dzieci i młodzieży,
  • pomagamy mieszkańcom małych miejscowości zdobyć kompetencje cyfrowe,
  • inspirujemy do mądrego i kreatywnego korzystania z nowoczesnych technologii,
  • prowadzimy badania nad cyfryzacją i wykorzystaniem technologii cyfrowych w Polsce,
  • realizujemy ogólnopolskie projekty edukacyjne dla szkół,
  • łączymy osoby potrzebujące pomocy z naszymi wolontariuszami.

Programy Fundacji Orange to: Pracownie Orange, MegaMisja, #SuperKoderzy, Lekcja:Enter; FabLab, bezpieczne korzystanie z nowych technologii oraz wolontariat pracowniczy Orange Polska.

Aby ułatwić mieszkańcom małych społeczności dostęp do informacji, wiedzy i technologii, stworzyliśmy Pracownie Orange.

Są to multimedialne pracownie zlokalizowane w niewielkich miejscowościach. Spółka je wyposażyła i pomaga w ich prowadzeniu. Ich zadaniem jest zapewnienie członkom miejscowych społeczności dostępu do nowych technologii, szkoleń i warsztatów. Wspieramy animatorów w kierowaniu tymi nowoczesnymi i atrakcyjnymi placówkami poprzez profesjonalne szkolenia i pomoc finansową. Dotąd powstało 100 Pracowni Orange w całej Polsce. Uruchomiliśmy także internetową platformę wymiany wiedzy wraz z bazą gotowych do wdrożenia projektów i modułem grywalizacji, który wykorzystuje mechanizm gier do podnoszenia kompetencji społecznych i motywowania mieszkańców do działania na rzecz swojej okolicy. Realizowane w pracowniach projekty są skierowane do różnych grup odbiorców: dzieci i młodzieży, osób z niepełnosprawnościami, młodych matek oraz seniorów. W 2020 roku przeprowadzono proces wymiany sprzętu i doposażenia najstarszych pracowni. Ponadto, przy pięciu Pracowniach Orange uruchomiono makerspace – przestrzeń wspierającą wykorzystanie nowych technologii w duchu „zrób to sam”.

Orange Studios 2019 2020
Utrzymanie aktywnych Pracowni 65 81
Liczba lokalnych liderów przeszkolonych w zakresie kompetencji cyfrowych i organizacyjnych 138 46
Liczba mieszkańców miejscowości z dostępem do Pracowni 585 000 729 000

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych.

Może być realizowany w ramach zajęć lub w świetlicy szkolnej. Kierujemy go do nauczycieli oraz dzieci w wieku 6-10 lat. Naszym celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych i wiedzy nauczycieli i wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam na tym, żeby najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja daje solidną podstawę do mądrego i bezpiecznego poruszania się w świecie, w którym nie można się obyć bez technologii. Ze względu na zamknięcie szkół i potrzebę wsparcia nauczycieli, w programie prowadzono szereg dodatkowych webinariów dla pedagogów, wspierających ich w radzeniu sobie z wyzwaniami zdalnej edukacji. Ze względu na zamkniecie szkół, w 2020 roku widoczny był zmniejszony udział dzieci w zajęciach w ramach programu.

MegaMission 2019 2020
Liczba przeszkolonych dzieci 7 000 3 000
Liczba przeszkolonych nauczycieli 150 150
Liczba szkolnych pomieszczeń wyposażonych w sprzęt informatyczny i pomoce edukacyjne 150 150

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów szkół podstawowych z klas 4-8. Jego kluczowym elementem jest nauka programowania, ale realizowana w innowacyjny sposób – nie na lekcjach informatyki, a na zajęciach przedmiotowych, np. na przyrodzie, matematyce, historii, muzyce i języku polskim. 

Wszystkie materiały dydaktyczne są przygotowywane w oparciu o obowiązującą podstawę programową. Młodzi #SuperKoderzy uczą się pracy zespołowej, rozwijają kreatywność i umiejętności logicznego myślenia. Została również uruchomiona ścieżka dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Biorący udział w programie nauczyciele uczestniczą w profesjonalnych szkoleniach i zawsze mogą liczyć na wsparcie merytoryczne profesjonalnych edukatorów. W 2020 roku do programu włączono nową ścieżkę edukacyjną. Ze względu na zamknięcie szkól prowadzono też cykl dodatkowych zajęć zdalnych dla dzieci – Poranki z SuperKoderami.

#SuperCoders 2019 2020
Liczba przeszkolonych dzieci 2 894 2 866
Liczba przeszkolonych nauczycieli 300 280
Doposażenie szkół w sprzęt do nauki programowania 150 140

Lekcja:Enter to projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli, którego celem jest doskonalenie ich kompetencji cyfrowych. 

W latach 2020-2023 przeszkolonych zostanie ponad 75 tys. nauczycieli (15% z każdego województwa). W ramach projektu nauczyciele są przygotowywani do korzystania z aktywizujących metod nauczania. W czasie szkoleń uczą się korzystać w sposób odpowiedzialny i kreatywny, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, ze stron i portali edukacyjnych, e-zasobów oraz różnego rodzaju aplikacji. Praktycznym elementem szkoleń jest tworzenie przez nauczycieli własnych treści cyfrowych, które mogą w przyszłości wykorzystywać podczas prowadzonych przez siebie lekcji.

Projekt jest realizowany we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych. Działania w systemie regrantingowym są realizowane przez placówki doskonalenia nauczycieli we współpracy z samorządami lub organizacjami pozarządowymi. W 2020 roku udzieliliśmy dofinansowania i wsparcia merytorycznego 54 projektom grantowym. Do programu dołączyło 1 739 szkół, a szkolenia rozpoczęło 7 890 nauczycieli. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Kwota dofinansowania to niemal 49 mln złotych.

W dwóch miastach, Warszawie i Gdańsku, Orange Polska utworzył FabLab – otwarte miejsce skierowane do osób, które chcą się nauczyć twórczo korzystać z nowych technologii.

W FabLabach oferujemy wsparcie doświadczonych edukatorów, profesjonalny sprzęt oraz bezpłatne warsztaty dla dzieci i młodzieży. Jednym z projektów realizowanych przez FabLab w Gdańsku jest projekt wspierający kobiety na rynku pracy. FabLab w Warszawie uruchomił natomiast cykl zajęć dla dzieci i młodzieży: „FabLab w domu”. FabLaby i wybrane Pracownie Orange zaangażowały się też w produkcję przyłbic dla personelu medycznego z wykorzystaniem druku 3D.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. 

Cele te są realizowane poprzez działania edukacyjne Fundacji Orange oraz usługi Grupy związane z bezpieczeństwem klientów. Wspieramy edukację dzieci ze szkół i przedszkoli w całej Polsce w kwestii zasad bezpiecznego korzystania z Internetu. Fundacja Orange, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, oferuje szereg narzędzi i materiałów edukacyjnych, takich jak platforma e-learningowa, portale informacyjne oraz broszury i poradniki w wersji elektronicznej dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Dorośli, zwłaszcza nauczyciele i specjaliści od edukacji, mogą uczestniczyć w konferencjach, seminariach i warsztatach, a także skorzystać z internetowego kursu dla rodziców i opiekunów, który pokazuje, jak chronić dzieci w Internecie.

Ponadto w 2020 roku, prowadzona była kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę „Zadbaj o dziecięcy mózg!”, promująca wprowadzanie domowych zasad ekranowych, której partnerem była Fundacja Orange. Kampania dotarła do 3 316 064 osób.

Bezpieczne korzystanie z nowych technologii 2019 2020
Liczba rodziców i wychowawców, którzy skorzystali z materiałów edukacyjnych 418 365 174 917
Liczba dzieci korzystających z działań edukacyjnych 1 114 868 984 029
Liczba szkół, które uczestniczą w działaniach 3 977 4 600

Seniorzy

Orange Polska otrzymał certyfikat OK Senior, przyznawany przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, za obsługę osób starszych na infolinii i w salonach.

W centrach obsługi telefonicznej wprowadzaliśmy rozwiązania dostosowane do potrzeb starszych klientów, którzy nie zawsze radzili sobie z rozbudowanym wyborem, w tym między innymi skrócone do minimum menu, dedykowanych konsultantów i nielimitowany czas połączenia. Ponadto, wszystkie pisma skierowane do seniorów są drukowane większą czcionką.

Organizujemy także zajęcia dla osób starszych z zakresu nowych technologii. W 2019 roku przeprowadziliśmy stacjonarne warsztaty dla seniorów w Pracowniach Orange i innych miejscach. Na polu edukacji cyfrowej współpracujemy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej i jesteśmy partnerem edukacyjno-informacyjnego portalu dla seniorów – ABC Senior. W 2020 roku, z powodu pandemii, wprowadziliśmy kursy internetowe dla osób starszych – ABC cyfrowego świata ze smartfonem. Odbyły się dwie serie tego kursu, po osiem zajęć warsztatowych każda, a w projekcie wzięło udział ponad 300 seniorów.

Opracowaliśmy politykę senioralną dla Orange Polska, która przewiduje ułatwienia dla seniorów, edukację cyfrową i dedykowaną komunikację. Polityka ta będzie realizowana od 2021 roku.

Orange Fab

W Orange Fab rozwijamy, testujemy i wdrażamy innowacyjne rozwiązania.

Startupy mają zapewnione wsparcie mentorskie i techniczne w zakresie dostępu do platform chmurowych, takich jak Live Objects i Integrated Computing, oraz łączności LTE-M lub 5G, a także możliwość wspólnego z Orange oferowania swoich produktów i usług. Dla Orange taka współpraca oznacza dostęp do nieszablonowych pomysłów, technologii i modeli biznesowych naszych partnerów. Pozwała to nam na identyfikację, definiowanie i prezentację nowe źródeł przychodów lub oszczędności, a w rezultacie na budowanie przewagi konkurencyjnej.

Podobnie jak dla większości firm, rok 2020 był dla nas okresem pełnym wyzwań i nieoczekiwanych zmian. W naszych działaniach od początku koncentrowaliśmy się na cyfrowej transformacji działalności. Kładziemy na to nacisk zarówno zaspokajając wewnętrzne potrzeby Orange Polska, jak i opracowując produkty i usługi dla klientów. W kontekście COVID-19, rozwój nowych technologii nabrał jeszcze większego znaczenia. Cyfryzacja okazała się najlepszym sposobem na przetrwanie w czasach pandemii. Nasze wcześniejsze podejście wpisało się więc w nową sytuację. W działaniach wspierających wewnętrzną cyfryzację w Spółce skupiliśmy się na zwiększeniu efektywności kampanii internetowych oraz wykorzystaniu technologii AR i VR do stworzenia atrakcyjnych narzędzi usprawniających obsługę klientów i szkolenie pracowników. Podjęliśmy także kroki w celu zwiększenia efektywności procesu tworzenia i modyfikowania aplikacji w zintegrowanym środowisku informatycznym tak, aby uwzględnić dynamiczne zmiany w ilości i strukturze danych.

Natomiast pracując nad rozwiązaniami dla klientów, za priorytet uznaliśmy uproszczenie ich działalności biznesowej. Postawiliśmy głównie na cyfryzację i automatyzację procesów w takich obszarach jak płatności bezgotówkowe, zdalny odczyt danych oraz zarządzanie infrastrukturą ciepłowniczą i energetyczną z uwzględnieniem zarówno odnawialnych źródeł energii jak i samych odbiorników.

W ubiegłym roku, do najważniejszych wdrożeń zrealizowanych przez Orange Polska we współpracy ze startupami należały:

  • platforma analityczna integrująca dane biznesowe z różnych źródeł w jednym miejscu, co umożliwiło realizację przez funkcję marketingu efektywniejszych kampanii promocyjnych w kanale internetowym;
  • rozwiązanie do zdalnego odczytu liczników energii elektrycznej oraz sterownik do zarządzania węzłami ciepłowniczymi z wykorzystaniem technologii LTE-M, które umożliwiły stworzenie nowych usług Internetu Rzeczy dla branży energetycznej i ciepłowniczej;
  • wirtualne Laboratorium Orange, dzięki któremu pracownicy obsługi klienta, wykorzystując technologię rzeczywistości wirtualnej, poznają urządzenia i możliwości usług, z których korzystają klienci (m.in. Smart Wi-Fi Box, Funbox, Orange TV GO czy multinagrywarka);
  • aplikacja mobilna dla systemów Android oraz iOS, która umożliwia potwierdzanie płatności BLIK za pomocą smartfona.

Projekty realizowaliśmy wspólnie z innymi akceleratorami, m.in. Space3ac, Accelpoint, Brinc i The Heart. Tylko w ramach współpracy ze Space3ac przeanalizowaliśmy ponad 300 zgłoszonych pomysłów, aby wybrać rozwiązania, które najpełniej wpisują się w nasze własne potrzeby rozwojowe oraz potrzeby naszych klientów.

Pozytywne efekty współpracy z firmami w ramach Orange Fab w 2020 roku potwierdziły trafność przyjętej strategii, którą chcemy kontynuować. Widzimy, że firmy wychodzące spod parasola akceleracyjnego stają się wiarygodnymi partnerami biznesowymi, a to otwiera przed nami perspektywę długofalowej współpracy, korzystnej dla obu stron.

Wsparcie dla startupów

Orange Polska jest od trzech lat partnerem Funduszu Sektor 3.0. 

Program wspiera tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów cyfrowych, które wpisują się w ideę #TechForGood, oraz transformację cyfrową organizacji społecznych. Fundusz to połączenie wsparcia finansowego oraz wiedzy i doświadczenia, niezbędnych do wdrożenia nowej technologii. Wśród osób, które edukują i doradzają startupom w zakresie realizacji i wdrożenia ich pomysłów, znajdują się także eksperci z Orange Polska.

Orange Polska jest też partnerem projektu Startupy Pozytywnego Wpływu. Program jest skierowany do przedsiębiorstw powstałych w ciągu ostatnich pięciu lat, które realizują innowacyjne modele biznesowe generujące jednocześnie korzyści ekonomiczne i społeczne. Startup pozytywnego wpływu to innowacyjna forma przedsiębiorczości, która tworzy wartość zrównoważoną i jest skierowana na zmiany jakości i stylu życia oraz wzorców produkcji i konsumpcji. W Akademii Leona Koźmińskiego rozwijany jest ekosystem pozytywnego wpływu, z udziałem liderów Rankingu Odpowiedzialnych Firm oraz najlepszych startupów pozytywnego wpływu w Polsce.

Sponsoring

Orange Polska przyjęła politykę w zakresie sponsoringu. 

Strategia sponsoringowa Orange Polska jest pochodną globalnej strategii sponsoringowej Grupy Orange. W strategicznym obszarze sponsoringu, jakim jest obecnie muzyka, Orange Polska tworzy projekty ogólnopolskie, kompleksowe i długofalowe, skierowane do jak najszerszego grona klientów (obecnych i potencjalnych). Sponsorujemy różne projekty długofalowo, a nie jednorazowo. Realizacja kluczowych projektów podlega zatwierdzeniu przez Zarząd. W ramach centralizacji zarządzania projektami sponsoringowymi w Grupie Orange Polska, powołany został Komitet ds. Sponsoringu.

Ze względu na pandemię COVID-19, w 2020 roku nie odbyły się stacjonarne festiwale muzyczne Orange. Zostało jednak zrealizowane wydarzenie online: Open’er Festival Powered by Orange: TAKE ME THERE – retransmisje 23 najlepszych koncertów z ostatnich 10 edycji Open’er Festival. Wydarzenie objęło 30 godzin koncertów w Internecie. Uruchomione zostało ponad 113 godzin streamingu.

Darowizny

W ramach przyjętej polityki darowizn, Orange Polska stosuje sformalizowane zasady wykorzystywania funduszu darowizn, które określono w decyzji Członka Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych.

Orange Polska przestrzega jasnych i przejrzystych zasad przyznawania darowizn:

  • każda darowizna wymaga analizy i rekomendacji,
  • każda darowizna jest zatwierdzana przez Prezesa Zarządu Orange Polska,
  • każda darowizna jest realizowana na podstawie umowy darowizny w formie pisemnej,
  • wszystkie darowizny są realizowane przelewami i rejestrowane w systemach księgowych Orange Polska,
  • w każdej umowie jest zawarte postanowienie o konieczności potwierdzenia wykorzystania darowizny zgodnie z jej przedmiotem.

Ponadto, Orange Polska uruchamia nieodpłatnie specjalne numery charytatywne SMS, z których całkowity dochód jest przekazywany na cele społeczne, m.in. wsparcie akcji i programów społecznych oraz pomoc w sytuacjach klęsk żywiołowych i katastrof bądź ratowania życia i zdrowia ludzi.

Od wielu lat udostępniamy numery charytatywne SMS m.in. Caritas Polska, Fundacji Polsat, Fundacji TVN, Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy i Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia. W 2020 roku takie numery zostały uruchomione dla 15 organizacji, które zebrały łącznie ponad 7,2 mln zł.

Darowizny 2019 2020
Wysokość udzielonego wsparcia w postaci darowizn (w mln zł) 9,3 11,3

Współpraca z instytucjami państwowymi

Orange Polska podpisał Deklarację współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie.

Jej sygnatariuszami są Minister Cyfryzacji, Minister Edukacji Narodowej, Rzecznik Praw Dziecka oraz przedstawiciele instytucji państwowych, mediów, portali internetowych i operatorów telekomunikacyjnych. Została powołana Grupa Robocza ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży w Internecie. Priorytetem pracy tego zespołu będzie wypracowanie rozwiązań i przedstawienie proponowanych działań w kwestii bezpiecznego dostępu do Internetu dla najmłodszych użytkowników.

Orange Polska jest także sygnatariuszem Paktu na rzecz Dostępności plus 2018-2025. Pakt stanowi zobowiązanie do współpracy na rzecz realizacji założeń rządowego programu Dostępność plus w celu likwidacji barier w życiu osób z niepełnosprawnością. Sygnatariusze dokumentu będą się kierować ideą dostępności i równego traktowania oraz wspólnie dążyć do wyrównania szans i dostępu wszystkich obywateli do otoczenia fizycznego, społecznego, kulturalnego, rekreacji, wypoczynku, sportu, opieki zdrowotnej, edukacji, pracy, transportu, informacji i środków komunikacji.

Orange Polska podpisał Deklarację uczestników Okrągłego Stołu Rzecznika Praw Obywatelskich do walki z patotreściami w Internecie, w tym ograniczenia zjawiska patostreamingu oraz jego destrukcyjnych skutków społecznych i wychowawczych. Członkami tej koalicji są prawnicy, naukowcy, przedstawiciele władz publicznych, organizacji pozarządowych i firm technologicznych oraz youtuberzy i dziennikarze.

Wyniki wyszukiwania