Raport
roczny 2020

Jesteśmy największym operatorem
konwergentnym na polskim rynku

Jesteśmy jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. Łączymy ofertę usług stacjonarnych i mobilnych, zapewniając stałą, wysoką jakość połączeń dla różnych technologii.

  • 15,8 mln

    Liczba usług mobilnych

  • 2,7 mln

    Internet stacjonarny
    (rynek detaliczny)

  • 1,5 mln

    Klienci konwergentni

  • 725 tys.

    Klienci usług
    światłowo-dowych

Nasza strategia

Rok 2020 był ostatnim rokiem realizacji ogłoszonego we wrześniu 2017 roku planu strategicznego Orange.one, który wyznaczył nowe podejście do długofalowego tworzenia wartości.
 
 
Przeczytaj nasz Raport

List CEO

Zapraszam do lektury zintegrowanego raportu rocznego Orange Polska, w którym prezentujemy finansowe i pozafinansowe efekty naszej działalności w 2020 roku.

Więcej

Julien Ducarroz
Prezes zarządu

Wyniki

  • 11 508

    Przychody (mln PLN)

  • 24,3%

    Skorygowany wynik EBITDA/EBITDAaL margin

  • 1 801

    eCapex (mln PLN)

Przychody Orange Polska w 2020 roku wzrosły o prawie 1% rok do roku.

Więcej
  • 15,752

    Liczba użytkowników telefonii komórkowej (mln)

  • 1,483

    Liczba klientów usług konwergentnych (mln)

  • 2,702

    Liczba użytkowników internetu stacjonarnego (mln)

Z Orange Światłowodu korzysta 725 tys. klientów – o 39% więcej niż na koniec roku 2019.

  • 404,6 tys. t

    Łączne emisje CO₂ (Scope 1+2)

  • 541 GWh

    Zużycie energii elektrycznej

  • 33,1%

    Kobiety na stanowiskach kierowniczych

Rozwój społeczny i cyfrowy

Jednym z kluczowych działań jako operatora telefonii komórkowej było dla nas zapewnienie sprawnej komunikacji dla szpitalach i służb pomocowych. Natomiast Fundacja Orange zaangażowała się w pomoc dzieciom i nauczycielom w dostosowaniu się do trudnych warunków zdalnej pracy.

  • 10%

    nauczycieli w Polsce skorzystało z naszych programów edukacyjnych

Zależy nam na tym, aby każdy mógł skorzystać z dostępu do nowych technologii. Dlatego ważna jest dla nas edukacja cyfrowa. Naszym celem jest wzmacnianie kompetencji cyfrowych społeczeństwa oraz ułatwienie dostępu do informacji, wiedzy i technologii.

  • 2 866

    uczniów w programach edukacyjnych Fundacji Orange

Jednym z kluczowych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych mediów.

  • 984 029

    dzieci skorzystało z naszych materiałów edukacyjnych

Orange Goes Green

Odpowiedzialność za środowisko była zawsze priorytetem dla Orange Polska. Jesteśmy przekonani, że ekologia musi być integralną częścią zarówno naszej strategii jak i bieżącej działalności biznesowej.

  • ~65%

    Zakładana redukcja emisji CO2 w perspektywie 2025 roku, która ma być osiągnięta przede wszystkim dzięki wykorzystaniu źródeł odnawialnych

Naszym celem nadrzędnym jest neutralność klimatyczna netto (Net Zero Carbon) do 2040 roku, czyli dziesięć lat przed terminem wynikającym z celów klimatycznych UE i rekomendacji GSMA.

  • 60%

    Zakładany wzrost udziału energii odnawialnej w zużyciu energii przez Orange Polska w perspektywie 2025 r.

Pierwszym krokiem w ramach zarządzania wpływem na klimat było utworzenie w 2020 roku stanowiska doradcy ds. strategii klimatycznej (climate officer).

Jego rolą jest koordynowanie opracowania i realizacji celów klimatycznych w ścisłej współpracy z całą organizacją.

Przeczytaj nasz Raport

Wyniki wyszukiwania