Szanowni Państwo!
Zapraszam do lektury kolejnego zintegrowanego raportu rocznego Orange Polska, w którym prezentujemy zarówno finansowe jak i pozafinansowe efekty naszej działalności w 2020 roku.
Połączenie tych aspektów w jednym dokumencie pozwala nam przedstawić nasze wyniki w szerszym kontekście społecznym, a jednocześnie omówić metody długofalowego tworzenia wartości dla różnych grup interesariuszy przy jednoczesnym budowaniu stabilności firmy. Ten kontekst stał się jeszcze ważniejszy w ubiegłym roku – naznaczonym przez wybuchu pandemii COVID-19.
Pomimo bezprecedensowych wyzwań wynikających z pandemii, rok 2020 był udany dla Orange Polska. Osiągnęliśmy założone cele finansowe oraz z wielkim sukcesem zakończyliśmy realizację przełomowej strategii Orange.one. Okres długotrwałych trudności dla społeczeństwa i gospodarki stał się dla nas okazją, aby wprowadzić w czyn nasze idee odpowiedzialności społecznej w tych obszarach, gdzie łączność nabrała szczególnego znaczenia. W odpowiedzi na potrzeby społeczne udzieliliśmy wsparcia licznym inicjatywom na terenie całego kraju.
Po objęciu stanowiska Prezesa Zarządu Orange Polska, z wielkim zadowoleniem przekonałem się, że wartości związane ze zrównoważonym i odpowiedzialnym podejściem do rozwoju – to jest wartości uwzględniające wpływ na środowisko i społeczeństwo – znajdują się wysoko wśród priorytetów Spółki; są w istocie wpisane w jej DNA. Jestem absolutnie przekonany, że prawdziwy wzrost gospodarczy musi w sobie łączyć aspekty finansowe i pozafinansowe.
Orange Polska, jako jedyna polska spółka notowana na giełdzie, zatrudnia doradcę ds. strategii klimatycznej – który koordynuje wszystkie działania związane z ograniczeniem wpływu na środowisko. Bardzo mnie cieszy, że kilka tygodni temu przyjęliśmy strategię klimatyczną z jasno określonymi celami w zakresie ograniczenia emisji CO₂. To pokazuje, że podchodzimy do tego bardzo poważnie i że teraz myślenie zintegrowane stanie się w jeszcze większym stopniu częścią naszej bieżącej działalności. Odpowiedzialność będzie jednym z filarów naszej nowej strategii, którą przedstawimy już wkrótce.
Julien Ducarroz
Prezes Zarządu Orange Polska