Treść i układ raportu są oparte na zaleceniach Międzynarodowej Rady Raportowania Zintegrowanego (IIRC), wytycznych Global Reporting Initiative, normie ISO 26000 oraz Zasadach Global Compact.
Ponadto, uwzględniono także aktualne kierunki ustawodawstwa Unii Europejskiej w zakresie publikowania informacji pozafinansowych oraz dotyczących oddziaływania na klimat i różnorodności.
W raporcie zawarto również odniesienia do Celów Zrównoważonego Rozwoju. W ubiegłym roku spółka Orange Polska otrzymała wyróżnienie w 14. edycji konkursu Raporty Społeczne, w kategorii: raport zintegrowany. Wyróżnienie zostało przyznane za dojrzały i kompleksowy raport oraz konsekwentne utrzymywanie najwyższej jakości w raportowaniu od wielu lat.
Konkurs Raporty Społeczne jest organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Patronami są Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Federacja Konsumentów i Giełda Papierów Wartościowych.