Najlepsze doświadczenie Klientów i ewolucja w kierunku cyfryzacji
Główne kierunki działań w tym okresie to:
Od wielu lat oceniamy jakość doświadczenia klientów z Orange za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score). Stopniowo poprawiliśmy pozycję w rankingu NPS, co potwierdza słuszność podejścia opartego na całkowitej koncentracji na klientach we wszystkich prowadzonych działaniach. Na koniec pierwszego półrocza 2020 roku Orange Polska osiągnął pierwsze miejsce wśród polskich operatorów telekomunikacyjnych pod względem NPS, a następnie utrzymał to miejsce samodzielne lub ex aequo przez całe drugie półrocze.
Kompleksowe zarządzanie doświadczeniami klientów opieramy na tzw. zarządzaniu podróżą klienta (Customer Journey Management). W projektowaniu doświadczeń klientów wykorzystujemy nowoczesne metody Customer Journey Design i Design Thinking, które uwzględniają potrzeby, opinie i emocje klientów.
W ostatnich latach koncentrowaliśmy się na rozwoju cyfrowych ścieżek klienta, wprowadzając innowacyjne i często rewolucyjne na polskim rynku telekomunikacyjnym rozwiązania:
Dbamy o wzmacnianie kultury zorientowanej na klienta, angażując w ten proces całą organizację, począwszy od pracowników bezpośrednio obsługujących klienta aż po Zarząd. Każda kluczowa decyzja jest rozpatrywana z perspektywy korzyści dla klienta. Kadra zarządzająca regularnie analizuje wyniki badań satysfakcji klientów i określa niezbędne działania. Regularnymi gośćmi specjalnymi spotkań z Zarządem są klienci, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami z Orange.
Od 2018 roku działa Tablica Innowacji, wewnętrzna platforma elektroniczna, która służy między innymi wymianie wiedzy i pomysłów na poprawę doświadczeń klienta. Dzięki temu każdy z pracowników może podzielić się swoim pomysłem na usprawnienia dla klientów, a także głosować na inne pomysły oraz brać udział w dyskusji. Najlepsze pomysły są wdrażane. Przynosi to bardzo wymierne efekty – tylko w 4 kwartale 2020 roku zgłoszono blisko 200 pomysłów, z czego 30 skierowano do realizacji.